Eli sun mielestä saa olla täyskokoinen auto tuulitunnelissa?Eikös Honda aikoinaan askarrellut tuulitunnelin johon mahtui ihan täysikokoinen formula sisään. Nykyisin tuo taitaa olla sitten Mersun käytössä.
En tiedä saako olla, mutta täysikokoisia tunneleita aikanaan rakentelivat. Kai niitä voi käyttää pienemmilläkin malleilla, tulee paremmat tulokset ja pienemmät korjauskertoimet kun on tilaa ympärillä.Eli sun mielestä saa olla täyskokoinen auto tuulitunnelissa?
Ei sinne aitoja outoja laitettaisi kuin ehkä silloin tällöin kokeilumielessä. Se kasvattaisi kustanuksia ja hidastaisi kehitystä, jos tuulitunnelissa käytettäisiin hiilikuituosia. Tuulitunnelissa olevat mallit tehdään muovista 3D-printtaamalla.Luulisi että kustannusten kannalta on aika sama rakennetaanko tunneli 60% mallin vai
kokonaisen auton mukaan. Eli tuleeko tuossakaan mitään säästöä.
Ja kokotunnelissa voisi ihan olla sitten se oikea auto eikä tarvitsisi erikseen
rakennella mitään malleja.
Jep ! Säästöi tulis ku ei tarviis erikseen rakennella mitään 60% mallei vaan pystys iskeen ihan oikeaa osaa sinne tuuleen.Ja kokotunnelissa voisi ihan olla sitten se oikea auto eikä tarvitsisi erikseen
rakennella mitään malleja.
Tuosta syystä moderneissa tuulitunneleissa ei auto ole staattisella lattialla vaan tuulen suhteen paikallaan pysyvää asfalttia mallinnetaan auton alla rullaavalla jonkin sortin liukuhihnalla.Asfaltti kuitenkin muutta ilman kulkua ja lisää kaiken maailman pyörteitä
Näin vähän epäilinkin että on, en vain ollut aivan varma. Mutta kovin tarvitsee olla ällistyttävää tekniikkaa että ilmassaa liikuttelemalla saadaan prikulleen samoja oloja aikaseksi kuin paikallaan olevan ilmamassan kanssa.Tuosta syystä moderneissa tuulitunneleissa ei auto ole staattisella lattialla vaan tuulen suhteen paikallaan pysyvää asfalttia mallinnetaan auton alla rullaavalla jonkin sortin liukuhihnalla.
Mäkillä ainakin Magnussen ke&to, Button pe&la.Onko tietoa missä järjestyksessä tallit ajeluttaa kuskeja ensi viikon testeissä ? Olisin kiitollinen linkistä tai sitten jos tänne ihan joku kiltisti heittäisi faktaa tiskiin ! Kiitän. Tiedän että maailmassa on vielä hyviäkii ihmisiä olemassa.
Alo keto Kimi pela :thumbup:Onko tietoa missä järjestyksessä tallit ajeluttaa kuskeja ensi viikon testeissä ? Olisin kiitollinen linkistä tai sitten jos tänne ihan joku kiltisti heittäisi faktaa tiskiin ! Kiitän. Tiedän että maailmassa on vielä hyviäkii ihmisiä olemassa.
A. Neweyn mukaan dynossa olisi testattu, jos auto olisi saatu läjään ajoissa ( http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/02/1862913/newey-kova-kiire-testiongelmien-taustalla ) Dynotesti lienee siis sallittu.Kertokaas mulle että onko kiellettyä ajaa autoa vaikka dynossa kokonaisena autona tehtaalla? On jotenkin uskomatonta että vehkeet tuodaan testiin ja todetaan että ne syttyy palamaan jos niillä koittaa körötellä kolme kierrosta. Tiedän kyllä että nämä hommat on tälläsen perus datsunin virittäjän ymmärryksen ulkpuolella,mutta jotenkin tuntuu että joku sääntö kieltää kokonaisen auton ajamisen dynossa, koska kyllä tuollaiset viat olisi tullut esiin ennen radalle viemistä. Luulisi kyllä muutenkin että mootoridynollakin olisi tuollaiset viat olla jo hoidettuna.
Vet keto Ric pelaOnko tietoa missä järjestyksessä tallit ajeluttaa kuskeja ensi viikon testeissä ? Olisin kiitollinen linkistä tai sitten jos tänne ihan joku kiltisti heittäisi faktaa tiskiin ! Kiitän. Tiedän että maailmassa on vielä hyviäkii ihmisiä olemassa.