Maaliviivalle oli jäänyt Bottaksen auto. Tiedä sitten, mikä on homman nimi...Ptikin mennä kehumaan, ettei Williams ole vielä aiheuttanut punaisia. Jospa kyseessä oli tankin tyhjennys -testi, vai tehdäänkö niitä enää?
Itsellä tuli mieleen ihan sama. Ainakin Salo puheli viime vuonna, että joka talli pyrkii ajamaan tankin tyhjäksi jossain kohtaa. Jos Bottas tuosta vielä radalle lähtee niin luultavasti kyse oli juuri tästä.Ptikin mennä kehumaan, ettei Williams ole vielä aiheuttanut punaisia. Jospa kyseessä oli tankin tyhjennys -testi, vai tehdäänkö niitä enää?
Ei ajanut.Onko Alfonso tehnyt kisasimua tänään? En oo kerenny seurata...
Ei tehnyt. Oli ongelmia jälleen.Onko Alfonso tehnyt kisasimua tänään? En oo kerenny seurata...
– Harmin paikka. Moottori meni ihan yllättäen. Jossain kohtaa niiden elinikä vaan tulee täyteen. En ehtinyt nyt kokeilla superpehmeitä renkaita kertaakaan aika-ajovirityksessä, Bottas taustoitti.
Hänen mukaansa ero superpehmeän ja pehmeän seoksen välillä on hieman yli sekunti.
– Ainakin lauantaina Felipe Massa paransi sen verran siirryttyään pehmeistä superpehmeään. Superpehmeä tuntui sopivan meidän autollemme hyvin, Bottas linjaili.
On tässä 2 pitkää viikkoa aikaa itse Gp:hen ja tehtailla tehdään varmasti töitä 24/7. Tallien onneksi kisassa pitää kuitenkin säästellä bensaa ja renkaita eikä sentään painaa 300 kilometriä lappu lattiassa.Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että noinkin monella tallilla on homma ainakin näennäisesti vielä ihan hakusessa. Eka kisa on justaansa tulossa, ja noilla lähes yhtänään hajoavilla laitteillako sitä nyt sitten pitäisi ajaa isoa kovaa? Meitin mummukin sanoi, että "ihan niin kuin ne olisivat ensimmäistä autoaan rakentamassa!". Tavallaanhan se kait sitä onkin. Uskomatonta siitä huolimatta. Tulee tosi mielenkiintoinen ja erikoinen eka erä.
Totta. Mutta siinä on jollekin pikkuteamille iskun paikka. Ei muuta kuin rohkeasti kaasu pohjaan alusta lähtien ja toivotaan, että päästään maaliin asti sillä vauhdilla..... Tallien onneksi kisassa pitää kuitenkin säästellä bensaa ja renkaita eikä sentään painaa 300 kilometriä lappu lattiassa.
Ensin bensaa säästämättä ja sitten toivoen turva-autoa. Varmasti houkuttaa Caterhamilla ja Marussialla, miksei muillakin. Sitten vielä taktiikoiden jakaminen. Toinen ajaa alussa hanat auki ja toinen säästää bensaa.Totta. Mutta siinä on jollekin pikkuteamille iskun paikka. Ei muuta kuin rohkeasti kaasu pohjaan alusta lähtien ja toivotaan, että päästään maaliin asti sillä vauhdilla.
Ei siellä nyt sentään lottoamaan lähdetä. Kyllä se auton kulutus on laskettu etukäteen ja varikolla ainakin suunnilleen tiedetään mitä vauhtia voidaan ajaa jotta polttoaine riittää. Ei ole oikein ideaa ajaa renkaat ja bensat limitille ja vain toivoa että ne kestää.Totta. Mutta siinä on jollekin pikkuteamille iskun paikka. Ei muuta kuin rohkeasti kaasu pohjaan alusta lähtien ja toivotaan, että päästään maaliin asti sillä vauhdilla.