- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13786
Niin ja, toki periaatteessa voi vaikkei se mitenkään todennäköistä olekaan.Sekin oli Hondan suurella rahalla tekemä.
Niin ja, toki periaatteessa voi vaikkei se mitenkään todennäköistä olekaan.Sekin oli Hondan suurella rahalla tekemä.
Juurikin näin. Sisääntuleva rahamäärä on paljon olennaisempi kuin sponsorien määrä. Esimerkiksi tässä Minardissa on ihan "kunnioitettava" määrä erilaisten sponsorien logoja, mutta hirveän isoa sponsoria ei tainnut olla. Fondmetal oli osaomistaja Rumin tuoma, Avex Group oli ainakin Nakanon sponsori ja Tuerolla taisi olla aika paljon pikkutukijoita.Sitähän ei tiedä kuinka paljon nuo sponssit tuovat rahaa.
Kiinnostaa kyllä, ongelma on pyydetty hinta. Sponsorointihan on markkinointipanostus ja sen odotetaan tuovan investoitu raha takaisin.Sponsoreita ei kiinnosta koko laji.
Tallien kannalta on ongelmallista se, että isot sponsorit tekevät mieluummin diilin Bernien kanssa radanvarsimainoksista kuin lätkivät tarrojaan autoihin. Isot plakaatit näkyy paremmin telkkarissa.Kiinnostaa kyllä, ongelma on pyydetty hinta. Sponsorointihan on markkinointipanostus ja sen odotetaan tuovan investoitu raha takaisin.
Kuluttajamainonta on pieni osa sponsoroinnin kokonaisuutta. Lisäksi näkyminen autoissa tuo enemmän mahdollisuuksia markkinointiin kuin radanvarsimainonta.Tallien kannalta on ongelmallista se, että isot sponsorit tekevät mieluummin diilin Bernien kanssa radanvarsimainoksista kuin lätkivät tarrojaan autoihin. Isot plakaatit näkyy paremmin telkkarissa.
Wikipedia tietää kertoa, että Ferrari pystyi Malboroa mainostamaan viimeisellä kaudella vain kolmessa kisassa. Bahrainissa, Monakossa ja Kiinassa se onnistui 2007 vielä laillisesti. Miten lie sitten F1-lähetysten laita, saisiko niitä kisoja edes näyttää Euroopassa jos kisat ajettaisiin maissa missä tupakkasponsorointi edelleen onnistuisi?Olisiko aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja palauttaa tupakka-firmat takaisin sponsoreiksi?
Arvaus:Ketkä lienee suurimmat f1-sponsorit?
Sitä käytetään sidosryhmien hoitamiseen, ei mainostamiseen, vaikutetaan tukkureihin, suuriin jälleenmyyjiin, politiikkoihin jne.Mitenkä Marlboro (Philip Morris) on saanut tuon mainonnan toimimaan,
kun tupakkia ei saa mainostaa(?)
Vain he tietävät, mutta kaiketi mielikuvamainonnan kautta (ja kaikkien lajia seuraavien tietoisuuden kautta). Marlboro on lopulta poistunut tiimin nimestä (ilmeisesti viime kaudeksi). Myös Ferrarin uuden logon väitetään edelleen olevan Marlboron piilomainontaa sen ollessa puolikas Marlboron logosta.Mitenkä Marlboro (Philip Morris) on saanut tuon mainonnan toimimaan, kun tupakkia ei saa mainostaa(?)
Jep, ja auton väri ei ole mikään perinteinen Maranellon punainen vaan Philipp Morrisin markkinointimiesten tarkasti määrittelemä.Vain he tietävät, mutta kaiketi mielikuvamainonnan kautta (ja kaikkien lajia seuraavien tietoisuuden kautta). Marlboro on lopulta poistunut tiimin nimestä (ilmeisesti viime kaudeksi). Myös Ferrarin uuden logon väitetään edelleen olevan Marlboron piilomainontaa sen ollessa puolikas Marlboron logosta.
Paitsi jos Heikillä on sopimus Caterhamin kanssa, ja Tony takes over Lotus :thumbup:Kas tässäpä aikamoinen huhu: http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288626345598.html
Siinä menisi kyllä Heikin ajopaikka.