Lotus F1 Team 2014: Huipulta pohjalle?

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Mitä täällä tapahtuu! Tämä Lotuskin on hyvän näköinen, niin kuin Force Indiakin, vai lieneekö vika katsojan silmässä.. Toivottavasti riittää Lotuksen resurssit radalle, nähtäisiin miten tuo epäsymmetrinen tuplakeula toimii.
 

Fastlane

Well-known member
Liittynyt
1.2.2011
Viestit
141
No ei tuosta kyllä saa hyvännäköstä millään :yuck: Kiitos FIA tästä :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No ei tuosta kyllä saa hyvännäköstä millään :yuck: Kiitos FIA tästä :alppu:
Ei ole FIA:n vika. FIA:n säännöillä saa ihan hyvännököisiä keuloja, mutta autojen suunnittelijoilta pitäisi ilmeisesti kieltää innovointi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Eikös tuolta Lotuksen viritelmältä ois välttyny iha vaa yhdistämällä nuo haarukan varret jollain ohuella palikalla vaikuttamatta käytännössä ollenkaan aerodynamiikkaan? Tällöin olisi yksi keula ja maksimoitu virtaus auton alle. Vai onko sellainenki kielletty jollai pykälällä? Ei reikiä korissa? Vain ulokkeita..? :rolleyes:
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Ei ole FIA:n vika. FIA:n säännöillä saa ihan hyvännököisiä keuloja, mutta autojen suunnittelijoilta pitäisi ilmeisesti kieltää innovointi.
Kyllä se on puhtaasti FIA:n vika, jos ne toista vuotta tietoisesti yrittää säännöillä saada keuloista härpäkkeettömiä ja silti jättää tsiljoona porsaanreikää innovoiville suunnittelijoille.

Eikä sillä, kyllä silmä noihinkin tottuu. Ei vaan yksinkertaisesti luulisi olevan niin vaikeaa tehdä sääntöä nokan visuaalisen ilmiasun korjaamiseksi, jos se ylipäänsä on ihan pakko "korjata" noin alkujaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5718
Minun mielestäni FIA:n pitäisi lopettaa epätoivoinen räpeltäminen ja suosiolla standardoida keulapala. Siis pelkkä vaihdettava nokka ilman etusiipeä. Tällainen huonojen sääntöjen raiskaaminen ei ole innovointia. Innovointia ei ole se, että kielletään pyöreiden renkaiden käyttö, jolloin osa tiimeistä kokeilee kolmioita, osa kuusikulmioita ja osa hevosenkenkiä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eikös tuolta Lotuksen viritelmältä ois välttyny iha vaa yhdistämällä nuo haarukan varret jollain ohuella palikalla vaikuttamatta käytännössä ollenkaan aerodynamiikkaan? Tällöin olisi yksi keula ja maksimoitu virtaus auton alle. Vai onko sellainenki kielletty jollai pykälällä? Ei reikiä korissa? Vain ulokkeita..? :rolleyes:
Mitä tarkoitit? Peitelevy varsien yläpintojen väliin? Sellainen peittäisi myös varsien väliin muodostuvan aukon, josta ilma nyt pääsee virtaamaan keulan alle.
Reiät on myös kyllä kielletty. Muistaakseni kielsivät ne silloin kun Ferrarilla oli se reikä keulan alapinnalta yläpinnalle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ja hieman tarkemmin se tärkein anti linkin takaa:
“Of course from an aerodynamic point of view this could have some advantages. Patrick Head [Williams technical director at the time] told me that the data in the wind tunnel was excellent when compared to a more conventional nose, but the same results did not happen on track.”

Scalabroni predicts, “The front end [of the Lotus E22] will generate strong understeer, which will make the car unstable in rapid changes of direction. Both face plates are very long and will create a high moment where the driver will feel a strange reaction when turning the steering wheel. It will have an effect like a fin…”
Jos Williamsin mursu-keula aiheutti ongelmia, niin ei ole huono veikkaus että Lotuksen haarukkakin sitä tekee.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mitä tarkoitit? Peitelevy varsien yläpintojen väliin? Sellainen peittäisi myös varsien väliin muodostuvan aukon, josta ilma nyt pääsee virtaamaan keulan alle.
Reiät on myös kyllä kielletty. Muistaakseni kielsivät ne silloin kun Ferrarilla oli se reikä keulan alapinnalta yläpinnalle.
Nii siis sitä meinasin, että nuo Lotuksen kärjet olis samanmittaisia ja yhdistetty toisiinsa vain kärjestä. Mut jotakihan siinä on mitä en itse hoksaa.. :) Siksi kysyin.
 
Viimeksi muokattu:

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Mielenkiintoista sitten nähdä miltä Lotuksen auto näyttää, jos se edes joskus valmistuu. Eikös noissa kuvissa ole pelkkä 3D malli ?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Nii siis sitä meinasin, että nuo Lotuksen kärjet olis samanmittaisia ja yhdistetty toisiinsa vain kärjestä. Mut jotakihan siinä on mitä en itse hoksaa.. :) Siksi kysyin.
Samanmittaisia ne eivät voi olla ilmeisesti, koska kahta nokkaa ei hyväksytä... Ja reikänokan estänee taannoinen reikien kielto (Ferrarin reikänokka jostain 2008 vuodelta).

Sitä mä en ite hoksaa, että jos keuloja madallettiin törmäysturvallisuuden vuoksi (jottei korkea keula sivutörmäyksessä keihästä toista autoa), niin mites sitten tommonen haarukka? Matalalla se toki on, mutta kyllä se ainakin keihäästä menee... :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sitä mä en ite hoksaa, että jos keuloja madallettiin törmäysturvallisuuden vuoksi (jottei korkea keula sivutörmäyksessä keihästä toista autoa), niin mites sitten tommonen haarukka? Matalalla se toki on, mutta kyllä se ainakin keihäästä menee... :)
Korkeiden keulojen ongelma oli se, että ne saattoivat nousta sivuponttoonin päälle (ja kohti kuskin päätä). Matala keula kyllä keihästää toisen auton, muttei kuskia.
 

venator

Member
Liittynyt
25.1.2014
Viestit
9
Lotus-pomo: Grosjeanin paikka ei ole uhattuna

Lopez vakuuttaa, ettei Boullierin äkillinen lähtö tallista vaaranna Grosjeanin tulevaisuutta Lotus-kuljettajana.

Lotus-Suomi-Lotus sanakirjan mukaan Grosjeani voi alkaa pakata laukkujaan pikkuhiljaa. Kaikki mistä ovat antaneet ns. varman lausunnon on paljastunut valheeksi.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Lopez vakuuttaa, ettei Boullierin äkillinen lähtö tallista vaaranna Grosjeanin tulevaisuutta Lotus-kuljettajana.

Lotus-Suomi-Lotus sanakirjan mukaan Grosjeani voi alkaa pakata laukkujaan pikkuhiljaa. Kaikki mistä ovat antaneet ns. varman lausunnon on paljastunut valheeksi.
Onpas outo lausunto. Ymmärtäisin jos tämä olisi annettu viime kauden puolivälissä, mutta nyt kun kaveri sai vihdoin varmuuden ja nopeuden osumaan kohdalleen, niin potkuista puhutaan? Kuka edes kysyy jotain ton suuntaista?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eiköhän ne sinne kampea jonkun toisenkin öljysheikin ajamaan. Isommilla tukiaisilla mitä Total kustantaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitenköhän huhuttu Martin Whitmars saisi tallin pyörimään?

Vai meniskö aika vain Quantum selityksiin...
 
Ylös