F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Artikkelin otsikossa tehdään kuitenkin selväksi, että Caterham-tallin toiminnan välitön lopettaminen on toistaiseksi vasta villi huhu. Se, onko huhulla mitään todellisuuspohjaa, vahvistunee viimeistään ensi viikon perjantaihin mennessä.
Huomenna pitäisi kaksipyöräisten puolella AirAsia Caterham esiintyä Barcelonassa. Tiimi ajattaa kahta kuskia, Zarcoa ja Herriniä Moto2-luokassa (jossa Kallio on kakkosena). Zarco on pisteissä tällä hetkellä 16, mutta nopeutta on ollut parempaankin sijoitukseen. Vielä ei ole ainakaan MotoGP:n virallisilla sivuilla mitään juttua tallin mahdollisesti epävarmasta tulevaisuudesta.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Hei hei vaan. Ei tule Caterhamia ikävä. Kobayashille olisi toivonut parempaa comebackia.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Tulokastallin omistaja myöntää: Harkitsin F1-tallin ostamista



Olisko tosiaan tiimin perustaminen todellakin lopulta halvempaa kuin olemassa olevan ostaminen?
Palaahan sitä rahaa kun pitää opetella enemmän yrityksen ja erehdyksen kautta.

Caterhami voisi nyt sitäpaitsi olla tarjouksessa??
Caterhamin tietotaito on kyllä minusta aika lähellä "nollaa", kun katsoo tämän kauden autoa ja vauhtia.

Voi ollakin halvempi, jos rekrytoidaan kokenut väki ja opetellaan alusta kuin ostetaan kolme neljä vuotta toiminut, taantunut talli. Tuskin paljon metsään voi mennä. Miksiköhän Caterham ei ole kehittynyt. Tuntuu että ajetaan ensimmäisen vuoden tasolla. Onko Caterhamin budjetti niin suuri ja henkilöstö niin pätevää, mitä sen piti olla?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Jos se olisi lähellä nollaa, niin tuskin enää ajaisivat ollenkaan.
Lotus Racingilla mentiin kohtuu kovaa ottaen huomioon lyhyen rakennusajan. Sen jälkeen on ollut kyllä todella vaikeaa. Kausi Team Lotuksena oli viellä ihan OK, mutta Caterham aika on nimekkäistä henkilöistä huolimatta aika vaatimaton. Tämä kausi on pohjanoteeraus kun Marussiakin pistää pataan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
En ymmärrä miten kauden aikaisesta testaamisesta saati sitten yksityisten testikilometrien/päivien palauttamisesta on tullut niin älytön mörkö. Ilmeisesti nimenomaan tiimeille. Täysin rajoittamattomaan testaamiseen ei voine palata, mutta täyskielto tarkoittaa nykytilannetta jossa kauden aikana on todella vaikea kiriä muita kiinni... paitsi hakemalla marginaaleja yhtä pienemmistä asioista ja onko se sitten lopulta niin halpaa.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Tää Tobias Fuhrer vai mikä helvetti nyt olikaan (sama ukko joka käynnisti Kimin potku-huhut), kirjoittelee ilmeisesti twitterissä, että Alonsolle olisi tarjottu sopimuksen pidentämistä Ferrarilta.

Siinä on Fernandolla pohdittavaa mitä tehdä. Kannattaako jäädä, vain suunnata jo vihdoin ja viimein muualle? Vähän alkaa meinaan näyttämään siltä, että Ferrari on palannut aikaan ennen Brawnia ja Todtia, eli ylemmän keskitason talliksi. Kovat puheet vuodesta toiseen ja pienet teot.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Australialaisten f1-kuljettajien joukko sen kuin pienenee. Tällä kertaa Toiseen Maailmaan lähti sitten Paul England. England oli sukunimestään huolimatta pesunkestävä aussi ja hän ajoi yhden kilpailun vuonna 1957. Tuolloinkin Saksan Grand Prixissä ja vasta saatuaan kilpailuluvan itse Rautamieheltä eli von Hahnsteinilta joka oli jo tuolloin vaikuttamassa nuorena miehenä Saksan Autoliiton tehtävissä.

Tosin isommin vasta 1960-luvulla ja 1970-luvulla. England ajoi Nürburgringin radalla Cooper-Climaxin f1-auton rajusti muokatulla ja juuri ja juuri F2:siin kelpuutetulla automallilla. Aluksi Englandin oli tarkoitus luoda oma australialainen kilpatalli nimeltä Ausca ja käyttää sitä f1:ssä.

Saksan Autoliitto oli myöntyväinen käyttämään lajin ensimmäisenä vuosikymmenenä ja vielä pitkään sen jälkeenkin tarvittaessa F2-autoja tai jopa alempienkin kilpaluokkien autoja kuitenkin F2-pohjalle muokattuna. Toisin sanoen England ajoi Cooperin austalialaisen yksityishaaran Ridgeways Managementsin autoa. Auscaa ei voitu käyttää koska merkki oli jo perustettu vuotta aiemmin kilpailukäyttöön.

England harmittavasti keskeytti neljännellä kierroksella virranjakajan hajoamiseen. Kisan voitti kuuluisalla varikkostopillaan ja uskomattoman eron kiinni saamisellaan Juan Manuel Fangio ja F2-luokan Porschellaan voittanut Edgar Barth oli kokonaiskilpailun 12:sta. Rahaa jatkamiseen f1:ssä ei ollut ja siten England suuntasikin Australiaan missä Auscasta tuli paljon kuuluisampi menestystarina Miller Specialin nimellä.

Paul England oli kuolleessaan 85-vuotias.:(

PS. England menehtyi jo joitakin päiviä sitten 17.6, mutta Sun Herald julkaisi kuolinilmoituksen Englandin pojan ilmoittamana vasta tänään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tää Tobias Fuhrer vai mikä helvetti nyt olikaan (sama ukko joka käynnisti Kimin potku-huhut), kirjoittelee ilmeisesti twitterissä, että Alonsolle olisi tarjottu sopimuksen pidentämistä Ferrarilta.

Siinä on Fernandolla pohdittavaa mitä tehdä. Kannattaako jäädä, vain suunnata jo vihdoin ja viimein muualle? Vähän alkaa meinaan näyttämään siltä, että Ferrari on palannut aikaan ennen Brawnia ja Todtia, eli ylemmän keskitason talliksi. Kovat puheet vuodesta toiseen ja pienet teot.
Nyt on aika huono hetki tehdä päätöksiä, kun Mercedes dominoi eikä haastajia ole varsinaisesti näköpiirissä. Red Bullilla on selvästi edelleen vahva auto mutta epäselvä(hkö) moottoritilanne heikentänee tallin viehättävyyttä lyhyellä aikavälillä. Tuskin Nando haluaa enää ottaa urallaan uutta sivuaskelta, jos Red Bull vaihtaakin täysin uuteen moottoritoimittajaan ja paketin hiominen vaatii muutaman vuoden. Tänä vuonna "huipputalleista" on paikkoja auki vain McLarenille (Button), mutta ensi vuonna katkolla ovat Hamiltonin ja Vettelin sopparit. Jos Red Bullin moottorihuolet jatkuvat ja Rosberg voittaa tämän kauden mestaruuden, niin tiedä vaikka kumpikin edellä mainituista haluaisi vaihtaa ilmapiiriä. Uskaltaisikohan Alonso edes harkita Williamsia, vaikka he voittaisivat tänä vuonna jonkin ykköskisan ja ensi kausikin alkaisi tämän vuoden tapaan? (En usko.)
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Red Bullilla on kyllä uskomatonta kitinää asioista koko menestyksen huomioon ottaen. Ei kyllä edes Ferrarillakaan valitettu asioista näin paljon kun Schumin valtakausi loppui juurikin Fernando Alonson toimesta. Jenson Buttonin osalta uskoisin jotenkin siihen, että mies jatkaa ainakin vielä vuoden verran. Autosportin tiettyihin huhuihin Buttonin jatkamisesta lajissa jopa viiden vuoden ajan en oikein usko.

En edes vaikka Buttonista olen aina pitänytkin. Ehkä pari-kolme vuotta voisi jatkaa mikäli yksi mestaruus lisää vielä tulisi. Senkin saaminen McLarenin nykytilanteessa tai toisessa tallissa vaikuttaa valitettavan epätodennäköiseltä. Toki ei asioista ja etenkin tulevaisuuden asioista tässä lajissa ei yleensä voi paljon tietää etukäteen.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Red Bullilla on kyllä uskomatonta kitinää asioista koko menestyksen huomioon ottaen. Ei kyllä edes Ferrarillakaan valitettu asioista näin paljon kun Schumin valtakausi loppui juurikin Fernando Alonson toimesta.
No on se siinä mielessä ymmärrettävää, kun Red Bullin kädet on aika suljetut moottorin osalta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös