Lotus menetti neljä arvokasta testipäivää. Oli vika sitten Rellun moottoreissa tai missä tahansa muussa systeemissä.Ei tainnut Lotus menettää paljon mitään kun ei testeihin osallistunut...
Nyt oli viiltävä syväanalyysi! Millä niitä mahdollisia ongelmia pystytään ratkaisemaan jos ei osallistuta testeihin?Ei tainnut Lotus menettää paljon mitään kun ei testeihin osallistunut...
Alien eel lienee tarkoittanut että suhteessa ei menetä niin paljon koska muutkaan renault - tallit eivät juuri pääse ajamaan.Nyt oli viiltävä syväanalyysi! Millä niitä mahdollisia ongelmia pystytään ratkaisemaan jos ei osallistuta testeihin?
Pistämätöntä logiikkaa. Noita samoja ongelmia on sitten Lotuksen kiva ratkoa Bahrainissa kun muut keskittyvät jo varsinaisiin säätöihin ja pystyvät ajamaan kovaa.Ei tainnut Lotus menettää paljon mitään kun ei testeihin osallistunut...
No vähän tämän kaltasta hain, mutta ilmeisesti ei käynyt ihan hirveän selväksi tuosta viestistä...Alien eel lienee tarkoittanut että suhteessa ei menetä niin paljon koska muutkaan renault - tallit eivät juuri pääse ajamaan.
Pötyä, jos ongelmat olivat Renaultin puolella niin he ratkovat ongelmia. Joten Lotus "säästi" pari testipäivää!Pistämätöntä logiikkaa. Noita samoja ongelmia on sitten Lotuksen kiva ratkoa Bahrainissa kun muut keskittyvät jo varsinaisiin säätöihin ja pystyvät ajamaan kovaa.
Mielenkiintoista... enää pitäisi tietää mistä tuossa on kyse...Lisää kuvia McLarenin taka tukivarsista, jos löytyy toi on liian pieni mikä tossa yllä oli. Takaa näyttävät siltä, että eivät voi tehdä muuta ku haittaa, mutta kai kiissä täytyy joku järki olla. Luin kyllä, että tarkotus luoda takapuolelle alipaine ja tehostaa diffua, mutta eikö noista tule älytön ilmanvastus, vaikka liikkuvatkin nopeaden mukaan jousituksen liikkuessa d-forcen seurauksena jne jne.... eli lisää kuvia!!!
Tämä osio vielä menee järkeen "It creates an area of low pressure behind these blockers and this then increases the velocity of the airflow travelling underneath the car, generating more downforce from the underfloor."Gary Anderson selittää mäkin innovaatiota
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112341
Tiivistettynä, lisää downforcea hitaissa mutkissa ja vähemmän ilmanvastusta kovissa nopeuksissa.
Jep, näin mäkin tuon haluan tulkita... eli kovassa vauhdissa asema muuttuu ('raot aukeavat') jolloin tuosta ei ole niin paljon haittaa kuin 'hitaan mutkan asennossa' olisi...Ei kyllä voi olla molempia, tarkottaakohan, että ilmanvastus vähenee sitten vauhdin kasvaessa verrattuna hitaan vauhdin asentoon, mutta tuskin sentään voi olla pienempi kuin tavallisilla tukivarsilla.
Hitaan vauhdin d-force edun voi vielä uskoa, mutta en mitenkään keksi miten voisi olla pienempi ilmanvastus kovassa vauhdissa, luulen, että ei tosiaan tarkoita verrattuna muihin, vaan verratuna siihen hitaaseen vauhtiin. Eli siis vastus vähenee, verrattuna siihen asentoon, mikä on hitaissa vauhdeissa.
Tosta muodosta olis kiva saada vielä parempi käsitys kyllä....
Nähtäväksi jää..These blockers must be part of the suspension itself, but there is a very fine line between an independent shroud, which would be illegal, and something that is all one part and I'm sure that McLaren has ensured it complies with the rules.
This appears to meet all requirements of the regulations in terms of location and structure.
Voikohan asia olla toisella tasolla. Eli että nuo ripustuksessa tuollaisenaan ja yksistään aiheuttavat enemmän ilmanvastusta kuin vaakatasossa olevat, mutta nuo pystymallit saavat sellaiset ilmavirtaukset esim takasiiven suuntaan, että takasiipi ei enää aiheutakkaan niin paljoa ilmanvastusta ja näin ollen kokonaisuutena on saavutettavissa etua?Ei kyllä voi olla molempia, tarkottaakohan, että ilmanvastus vähenee sitten vauhdin kasvaessa verrattuna hitaan vauhdin asentoon, mutta tuskin sentään voi olla pienempi kuin tavallisilla tukivarsilla.
Hitaan vauhdin d-force edun voi vielä uskoa, mutta en mitenkään keksi miten voisi olla pienempi ilmanvastus kovassa vauhdissa, luulen, että ei tosiaan tarkoita verrattuna muihin, vaan verratuna siihen hitaaseen vauhtiin. Eli siis vastus vähenee, verrattuna siihen asentoon, mikä on hitaissa vauhdeissa.
Tosta muodosta olis kiva saada vielä parempi käsitys kyllä....
Kai se voi vähentää vastusta perinteiseen, mikäli pienellä ilman ohjaamisella vähennetään pyörteitä perässä?Tämä osio vielä menee järkeen "It creates an area of low pressure behind these blockers and this then increases the velocity of the airflow travelling underneath the car, generating more downforce from the underfloor."
mutta että vähentäisi vastusta kovissa nopeuksissa _verrattuna perinteiseen_ tukivarsiratkaisuun...
noh, virtaukset ja vastukset on monimutkaisempia kiemuroita kuin mihin meidän ajattelukyky riittää joten uskotaan Garya kunnes parempi analyysi tuosta löytyy...
Mun mielestä kyseessä on diffun päällä olevasta ilmapatsaasta, mitä pienempi tämä on sitä vähemmän ilmanvastusta.Kai se voi vähentää vastusta perinteiseen, mikäli pienellä ilman ohjaamisella vähennetään pyörteitä perässä?