Kauden 2014 autot

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se on hienoa että formuloisa on pitkän tauon jälkeen isot jäähdytysaukot. Etenkin Toron ja Williamsin pyöreämalliset ovat tyylikkäitä turbiineja.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Kierrosmääristä päätellen Caterham on tainnut olla luotettavin Renault-moottorilla kulkevista autoista. Ehkä jäähdytys on osattu rakentaa oikein moottoriin suhteutettuna ja muilla ei niinkään.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Liekö sitten RedBullilla enemmän ongelma siinä, paljonko halutaan menettää aerodynamiikkaa jäähdytykselle?
kyllähän se näin on. Etenkin takapäästä huomaa kuinka Rellut vaativat huomaatvasti suuremmat ilma virrat jäähdytykseen, nuo moottorikatteet ovat huomattavasti enemmän auki kuin muilla. Red Bull kärsii juuri tästä rellun jaahdytksen tarpeesta, yrittävät tehdä nopeata autoa, mikä on Rellu moottoreilla mahdotonta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Olisi kyllä kiva nähdä Vettelin taistelemassa jämäpisteistä nyt. Välillä hänenkin vuoro taipua taistelemaan sijoista 8-16. Se tuo väriä ja lisäksi kun uudeksi kärkitalliksi tyrkyllä on WILLIAMS. Toivon Williamsin nousua kärkeen, koska Frank on niin sinnikkäästi taistellut yksityistallina nämä vuodet. Ensi kaudella voi olla kahden tehdastallin (Mersu&Ferrari) ja kahden asiakastallin (Williams&McLaren) juhlaa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
MTV.fi
-Tällä hetkellä meidän pitäisi tuoda kisatilanteeseen GP2-auto. Niin asia on, kierrosaikamme on samaa luokkaa GP:n kanssa, Kobayashi vertasi F1 Times -verkkosivuston mukaan.
Taas vertaillaan GP2-autoon. Ei voi tehdä hyvää lajille kun kuskit vertailevat kuninkuusluokkaa alempaa sarjaan...
 

oneone

Member
Liittynyt
26.1.2011
Viestit
14
MTV.fi


Taas vertaillaan GP2-autoon. Ei voi tehdä hyvää lajille kun kuskit vertailevat kuninkuusluokkaa alempaa sarjaan...
Samasta lähteestä: "Kobayashi on antanut melko koruttoman arvion tallinsa autosta" eli ei mitään syytä huoleen kun kerran Caterhamista puhutaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Samasta lähteestä: "Kobayashi on antanut melko koruttoman arvion tallinsa autosta" eli ei mitään syytä huoleen kun kerran Caterhamista puhutaan.
Nämä kommentit toteutuessaan tietää Caterhamin loppua. Edelleen ihmettelen että mitä he ovat suunnitelleet melkein 2v kun lopputulos näyttää saippualaatikkoakin huonommalta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
MTV.fi


Taas vertaillaan GP2-autoon. Ei voi tehdä hyvää lajille kun kuskit vertailevat kuninkuusluokkaa alempaa sarjaan...
Pitäisikö Caterham sitten potkia pois sarjasta, kun eivät osaa rakentaa nopeampaa autoa? Cataterham(Lotus F1 Racing) oli samassa tilanteessa kun tulivat sarjaan, ei tainut olla mitään haittaa silloinkaan Lotus F1 Racingin ja muiden uusien tiimien hitaudesta.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Pitäisikö Caterham sitten potkia pois sarjasta, kun eivät osaa rakentaa nopeampaa autoa? Cataterham(Lotus F1 Racing) oli samassa tilanteessa kun tulivat sarjaan, ei tainut olla mitään haittaa silloinkaan Lotus F1 Racingin ja muiden uusien tiimien hitaudesta.
Ei tarvii potkia. Fernandes siellä jo pakkailee ja hinnoittelee kamoja, jos joku muu haluaa tunkea kätensä paskakasaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pitäisikö Caterham sitten potkia pois sarjasta, kun eivät osaa rakentaa nopeampaa autoa? Cataterham(Lotus F1 Racing) oli samassa tilanteessa kun tulivat sarjaan, ei tainut olla mitään haittaa silloinkaan Lotus F1 Racingin ja muiden uusien tiimien hitaudesta.
107% sääntö kisaan pääsemisen ehtona edelleenkin. Jos GP2 on vain 7% hitaampi kuin nopein F1 talli se ei ole Caterhamin syytä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
107% sääntö kisaan pääsemisen ehtona edelleenkin. Jos GP2 on vain 7% hitaampi kuin nopein F1 talli se ei ole Caterhamin syytä.
Caterhamin hitaudestahan tässä oli kyse eikä GP2-auton nopeudesta. Caterhamin hitaus on heidän omaa ja mahdollisesti myös Renaultin syytä.
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Onhan se jo selvää, että tämän kauden autot tulevat olemaan viimekautisia nopeampia viimeistään jo kauden puolessa välissä. Kärkiautot siis. Caterham voisi kisailla GP2 sarjassa varmaan koko kauden tasonsa puolesta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Onhan se jo selvää, että tämän kauden autot tulevat olemaan viimekautisia nopeampia viimeistään jo kauden puolessa välissä. Kärkiautot siis.
Pidän todennäköisempänä, ettei (minimipainokin nousee 50kg) downforcen vähenemisen myötä...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Pidän todennäköisempänä, ettei (minimipainokin nousee 50kg) downforcen vähenemisen myötä...
Viime viikolla ajettu Bahrainin testien nopein aika oli vain sekunnin viime vuoden paaluaikaa jäljessä, joten uskon, että joillain radoilla tulevat olemaan vähintään yhtä nopeita. En tiedä miten renkaita on muutettu, onko ne viime vuotisia nopeampia.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Pidän todennäköisempänä, ettei (minimipainokin nousee 50kg) downforcen vähenemisen myötä...
Viime kauden autot olivat monen vuoden kehityksen tulos, eli säännöistä oli aikalailla otettu kaikki irti. Tämän vuoden autot ovat päässeet Bahrainissa jo todella lähelle viime vuoden vauhtia, vaikka ovatki kehityskaarensa lähtökuopissa. Uskon, että näillä säänöillä varustetut autot menevät parin vuoden sisään huomattavasti kovempaa.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Edelleen itkijöille muistutukseksi, parikymmentä vuotta sitten hitaimmat F1-autot kiersivät rataa hitaammin kuin F3-pömpelit, mutta jostain syystä se ei kuninkuusluokkaa tuntunut haittaavan...
 
Ylös