Aki
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2013
- Viestit
- 250
Ensi kaudella tulee olemaan kaksi eri maailmaa, aika-ajot ja kisat. tuo polttoiane rajoitus voi pistää pakan kisassa aivan uuteen valoon. Ainakin aika-ajo vauhdin ja kisa vauhdin ero tulee olemaan todella suuri. Ja en usko tämän rajoituksen myötä kovin suuriin kehityksellisiin steppeihin mitä näillä autoilla voitaisiin tehdä, kun pullonkaula on nyt autojen nopeudelle asetettu polttoaineen kulutukseen eli hyötysuhteeseen, jolloin huimat ajanparannukset ovat etenkin jäädytetyillä moottoreilla kovin hankala toteuttaa. Enää välttämättä ei kannata hakea sitä autoa jossa on eniten downforcea ja pitoa vaan kannattaa etsiä setuppia jossa down force tuotetaaan mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella sekin, eli pinimmällä mahdollisella ilmanvastus kertoimella. Tämä seikka taitaa olla asia joka nyt asettaa aika tiukat raamit autojen nopeuden kehittymiselle lähi vuosina.Viime kauden autot olivat monen vuoden kehityksen tulos, eli säännöistä oli aikalailla otettu kaikki irti. Tämän vuoden autot ovat päässeet Bahrainissa jo todella lähelle viime vuoden vauhtia, vaikka ovatki kehityskaarensa lähtökuopissa. Uskon, että näillä säänöillä varustetut autot menevät parin vuoden sisään huomattavasti kovempaa.
Viimeksi muokattu: