Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Nyt aloitettiin sit itkuvirsi: Jätämme F1. Muistelen että samaista itkuvirttä kuultiin myös 90-luvulla kun schuminkaan avulla ei ensin tullut menestystä.
Mielestäni hiukan väärin että yhden tallin brändi on niin iso, että voi tuoda tälläisiä ukaaseja vain siksi että saisi sääntöjä muokattua mieleisekseen.:mad:

Melkeen joka vuosihan nuo uhkailevat lähtevänsä lajista. Eivätkä lähde tälläkään kertaa.

Eikä niitä sääntöjäkään juuri muuteta. Muistaakseni 2009, kun edellisen kerran tuli radikaalimpia sääntömuutoksia, niin uhkailivat lähtevänsä formuloista. 5 vuotta myöhemmin ja vieläkin porskuttavat.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Ja aika nopeasti ollaankin, ellei FIA keksi uusia hidastuksia. Oltais jo nyt, ilman Ripellin rupulikumeja.
Toivotaan tosiaan, että Pirelli vastaisi kuljettajien huutoihin nopeammista renkaista. Jo pelkästään viime kauden renkailla vauhdit olisivat keskimäärin sekunnin kovempia kierroksella. Ja ainakin omasta mielestäni Formulat olivat juuri parhaimmillaan tuolloin 2012 ja 2013 alussa, kun kisoissa nähtiin runsaasti eri voittajia, lähtöjärjestys ei merkannut kisan lopputuloksia ja renkaat toivat runsaasti muuttujia kisoihin. Mekaanisen pidon paraneminen ei myöskään olisi huono juttu ohituksien kannalta.

Noh toivotaan, että tämäkin olisi asialistalla, kun muut tulevaisuuden säännöt muokataan "kuntoon" työpajalla: "Montezemolo ratkaisisi F1:n ongelmakohdat työpajalla" MTV

:rolleyes:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nykyään on kyllä vähän vaikea rikkoa kisakierrosennätystä, kun auton ollessa keveimmillään renkaat ovat yleensä lopussa.

Paaluajassa jäätiin tänä vuonna 2004 paalusta 2,599 s. (2014: 1.14,874/2004: 1.12.275)
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
On toikin kyky saada yhdestä sanasta (kierrosaikaennätys) muodostettua kokonainen lause. Toisekseen oikeampi sana olisi rataennätys.
Heh, Juu se on tätä kun olen tälläinen ADHD ylivilkas pikkupoika aina ollut
vai oliko se AC/DC no niin tai näin mutta sen seurauksena on ilmeisesti
luki ja kirotus häriö niin texti pakkaa väliin olemaan tuollaista.
Toivottavasti se riipii vähemmän kuin minua korviin nämä Idols Suomen finalistit.
Tai no oli se voittaja flikka melko hyvä. :)
(Jos meni liikaa OT:n puolelle tän viestin voi poistaa)
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Neljäs vuosi putkeen, kun "siirrämme voimavarat ensi vuoden auton kehitykseen". Tästähän on tullut ihan traditio.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
En tiedä onko takasiipi täysin uusi, mutta se ainakin näyttäisi samalta mikä oli jo Espanjassa. Moottorinkate taas on sama mikä jouduttiin Kanadassa hylkäämään. Vihdoin nuo osat on pultattu autoon yhtä aikaa. Toivottavasti nyt tulee sitä pitoa perään. Näyttää ainakin nopeelta.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
En tiedä onko takasiipi täysin uusi, mutta se ainakin näyttäisi samalta mikä oli jo Espanjassa. Moottorinkate taas on sama mikä jouduttiin Kanadassa hylkäämään. Vihdoin nuo osat on pultattu autoon yhtä aikaa. Toivottavasti nyt tulee sitä pitoa perään. Näyttää ainakin nopeelta.
jep jep mä toiveikkaana nopeasti vilkaisin että olis jotain uutta mutta takasiipi ja monkey seatti
on tosiaan jo Espanjassa nähtyjä osia. (tai ainakin hyvin samanlaisia).
Mutta tuo takakate ja sivupodit oli jo Kanadan treeneissa nopeita niin ehkä ne on hyviä täälläkin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Uuteen katteeseen, pakoputken päälle on tehty uusi jäähdytysaukko Kanadan jälkeen. Ferrari käyttää uutta moottorikatetta + ponttooneja koko viikonlopun, koska toisenlaista versiota ei eilen katsastettu.

Katsatuksessa Alonson autossa eroa Kimiin oli ainakin, blow wheel-nut, ei monkey seattia ja pakoputken päällä oleva jäähdytysaukko tukittu.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tästä kuvasta näyttäisi, että on tuotu myös uusi moottorikateversio Itävaltaan (alempi). Kaarros ei ole niin jyrkkä ja ehkä vähän leveämpi pakoputken kohdalla. Oiskohan tämäkin muutos jäähdytyksen vuoksi.

 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Ferrarin etupään järjettömyys ennustettiin jo ennen kauden 2012 alkua.. http://www.bbc.com/sport/0/formula1/17350638

Mclaren käytti sitä 2013 ja palasi 2014 pushrodiin.

Ferrari have re-introduced pull-rod front suspension to their car - the first time anyone has used this in F1 since Minardi in 2001.

Outside Ferrari, I'm not sure you'd find anyone in F1 who can see the advantage of it. Meanwhile, there is a much bigger disadvantage to using pull-rod suspension in terms of the limitations it creates in being able to tune the car's handling. Ferrari have effectively taken a tool out of their tool kit. Would it have fixed the handling imbalance they are struggling with at the moment between high- and low-speed corners?

 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Niin kyllä tuo jousitus ratkaisu hivenen oudolta vaikuttaa. Varsinkin kun vain
yksi teemi sitä käyttää ja muut menee kovaa karkuun toimivilla autoilla.

Joten on kyllä jonkin näköinen ihme jos Allisonin komennosssa ensi vuoden
autossa edellen oli tuo veto-tanko jousitus.

Sillä ei taida pystyä edes jotenkin ajamaan kukaan muu kuin Alonso. No hänellä
taitaa ollakin siitä eniten kokemusta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös