Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kimi ajaa nyt myöhäisemmän stopin turvin Magnussenia, Ricciardoa ja Unkelbergiä kiinni, mutta mitä iloa kun sija menetettiin myöhäisellä ekalla.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3846
Kimi ajaa nyt myöhäisemmän stopin turvin Magnussenia, Ricciardoa ja Unkelbergiä kiinni, mutta mitä iloa kun sija menetettiin myöhäisellä ekalla.
Ja se ihmetyttää kun sama homma taas käytössä.

Toimisi jos autossa olisi enemmän puhtia kuin 2014 Ferkussa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Kuulostaa aika pahalta.

Siinä lähtee kuitenkin mies joka on ollut tekemässä joskus sopivaa ja nopeaa autoa Kimille.
Päitä tippuu, eikä nämä lopu tähän veikkaan että seuraavana Tombazis...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kuulostaa aika pahalta.

Siinä lähtee kuitenkin mies joka on ollut tekemässä joskus sopivaa ja nopeaa autoa Kimille.
Näkisin ennemmin positiivisena asiana.

Eipä siinä mitään yllättävää, jos Fry lähtee, saanee vain viedä tämän viimeisen "luomuksensa" loppuun. Tuo voi olla ihan Ferrarilta luotua painetta, kun on saanut jo monta sutta aikaiseksi. Fry on juuri se joka tuota etupään jousitusratkaisua tukee. Eipä Fry muutenkaan voisi jatkaa samalla paikalla, koska Allison on hypännyt siihen hommaan ensi kauden auton kohdalla.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kuulostaa aika pahalta.

Siinä lähtee kuitenkin mies joka on ollut tekemässä joskus sopivaa ja nopeaa autoa Kimille.
Vaikea uskoa että paljon oli vaikutusta Adrian Neweyn luonnoksiin. Ainut mistä oli täydellisesti vastuussa 2007 McLaren johon vuodettiin Ferrarilta kaikki mitä talosta löytyi
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Näkisin ennemmin positiivisena asiana.

Eipä siinä mitään yllättävää, jos Fry lähtee, saanee vain viedä tämän viimeisen "luomuksensa" loppuun. Tuo voi olla ihan Ferrarilta luotua painetta, kun on saanut jo monta sutta aikaiseksi. Fry on juuri se joka tuota etupään jousitusratkaisua tukee. Eipä Fry muutenkaan voisi jatkaa samalla paikalla, koska Allison on hypännyt siihen hommaan ensi kauden auton kohdalla.
No jos Fry on ollut tämän vetotanko systeemin "isä" niin siinä tapauksessa tuo
on hyvä uutinen ja Allison voi alkaa puhaamaan perinteistä keulan jousitusta.

Joten täytyypä hieman perua tämän postauksen juttua tuon lopun osalta
että mikään ei muuttuisi ...

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=39834&page=30&p=2393833&viewfull=1#post2393833
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ferrarin kannattaisi tosissaan miettiä sitä, että kannattaisiko organisaation muokkaaminen aloittaa ylimmältä tasolta asti eli ensin lähetetään Montezemolo eläkkeelle ja hommataan uusi pääjohtaja Italian ulkopuolelta.

Sen jälkeen hommataan organisaatioon saksalaista järjestystä ja englantilaista insinööritaitoa ja aloitetaan käytännössä puhtaalta pöydältä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18436
Ferrarin kannattaisi tosissaan miettiä sitä, että kannattaisiko organisaation muokkaaminen aloittaa ylimmältä tasolta asti eli ensin lähetetään Montezemolo eläkkeelle ja hommataan uusi pääjohtaja Italian ulkopuolelta.
Ehkä, mut italialaisista siellä kärkijonossa olisivat varmasti, aiemminkin huhuissa väläytetty Andrea Agnelli, joka toimii Juventuksen puheenjohtajana ja on myös FIAT ja Exorin hallituksien jäsen. Tai toinen vaihtoehto John Elkann joka toimii Fiatin hallituksen puheenjohtajana, hän hoitaa myös Exorin toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja toimikuvia. Elkann kuuluu myös Agnellin sukuun.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Peter Windsorilta erinomainen analyysi Ferrarin ongelmista. Komiteoita kyllä tallista löytyy (moottori, aero, runko) muttei yhtä johtajaa joka sanoo että asia tehdään kuten minä haluan (kuten Newey tekee) ja muut toimivat kuten hän haluaa. Ainoastaan Montella olisi auktoriteettia tähän tallin sisällä mutta se tarvittava osaaminen ja tietämys puuttuu täysin, eikä uudella tallipäällikölläkään ole tätä. Tallin ongelmat jatkuvat vielä pitkään.

http://www.youtube.com/watch?v=VjLFb_dniCw&list=UUPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVw
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Noinhan se taitaa olla. Organisaatio ja johtaminen on päin p**settä, ihmiset tuskin ovat ammattitaidoltaan huonompia.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ferrarin tulevaisuuden menetyksen ehtona on täydellinen toimintakulttuurin muutos, muutos jota Monte ja muut johtajat Italiaisina vastustavat.

Italiaano tietää omasta mielestänsä kaikesta kaiken, eikä siedä millään tavalla käskytystä tai auktoriteetteja. Kimilläkin napit vastakkain kisa-insinöörinsä kanssa, kun on yrittänyt "pomottaa" kaveria kisaviikonloppuina.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Kuten Flavio sanoi, niin Ferrarin pitäisi muuttaa Englantiin. Vittuako ne Italiassa tekevät, kun ei kerran saa testata, ei ole myöskään Fioranosta hyötyä silloin.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Monzassa tullaan todennäköisesti tekemään tänä vuonna kaikkien aikojen kierrosennätys ja mahdollisesti myös kaikkein korkein huippunopeus.
:D

V10 aikakaudella oli parhaimmillaan n. 1000 hevosvoimaa ja autot paljon kevyemmät. Ei varmasti tule tapahtumaan kumpikaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
:D

V10 aikakaudella oli parhaimmillaan n. 1000 hevosvoimaa ja autot paljon kevyemmät. Ei varmasti tule tapahtumaan kumpikaan.
Keveydellä ei sinänsä merkitystä, mutta kyllä. Mitä nyt on nähty(huippunopeudet edellisissä kisoissa), johtuu vain siitä, että autot kiihtyvät nopeammin. Mutta, mitä nopeammin mennään sitä enemmän tarvitaan tehoa.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Keveydellä ei sinänsä merkitystä, mutta kyllä. Mitä nyt on nähty(huippunopeudet edellisissä kisoissa), johtuu vain siitä, että autot kiihtyvät nopeammin. Mutta, mitä nopeammin mennään sitä enemmän tarvitaan tehoa.
WebSlave puhui myös kierrosajasta, siksi painokin on relevantti ja siksi sen mainitsin.

Kyllähän painolla on merkitys saavutettavaan suoranopeuteenkin (kiihtyvyyden kautta), jos maksimia ei ehditä saavuttaa mittauspisteeseen mennessä. Toki Formuloiden kontekstissa selvästi pienempi merkitys kuin aerolla ja teholla.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös