WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Noin sen tulee mennäkin. On jokseenkin mahdotonta tuoda kahta rengasta, jotka matemaattisesti olisivat tasa-arvoisia eri taktiikoilla, aina niille jokin ero laskennallisesti saadaan. Mieluummin näkisin siten, että se optimirengas on se kovempi ja kestävämpi, ja se toinen on yhden stintin "superrengas", jota sitten käytetään halutussa välissä. Toki se luontevasti ajoittuu joko lähtöön tai loppuun (tai molempiin).Jotain noissa nykyisissä renkaissa tuntuu olevan vialla, tai sitten se johtuu vain siitä että pirelli tuo väärät renkaat kisoihin. Jokaisessa kisassa on se pää-rengas millä ajetaan ja toista seosta käytetään vain jotta rengas-sääntö täyttyy. Aika vähän nykyään näkee erilaisia taktiikoita renkaiden suhteen.
Ei tästä kovin kummempiin taktiikkavaihteluihin tulla pääsemään, oli renkaat ihan mitkä tahansa. Jos unohdetaan ymmärrettävät varman päälle valinnat uusilla radoilla, Pirelli on tuonut enimmäkseen ihan oikeat seokset. Rohkeampaa valintaa voi aina toivoa (esim. yhden setin väliinjättämitä), mutta silloin ei yleensä oteta huomioon sitä, kuinka äärimmäisen huonosti toimiva se valitsematon rengas olisi kyseisellä radalla. Onhan tämä nyt kuitenkin paljon parempi tilanne kuin Bridgestonen monopolin aikana. Puhuttiinko silloin rengastaktiikoista mitään, kun kaikki tekivät oletusarvoisesti yhden stopin?