Jaahas tuli pidettyä lomaa F1 sirkuksen seuraamisesta melkeenpä koko edellis kausi. Edelleenkin olen samaa mieltä jota mainostin vuosi sitten, ettei tämmöinen Hybridi juttu tiukkine rajoituksineen ole mitään autourheilua. Hybridi nykypäivää juu juu, näinköhän tulee hybridit ikinä olemaan mitään nykypäivää, koska tuo tekniikka on niin tuhottoman kallista sekä vikaherkkää.
Tietyissä määrin tämmöiset bensan säästämiset ja tekniset kikkailut ovat osa minunkin mielestä mooottoriurheilua, mutta ei näin että näillä ratkotaan käytönnössä koko tulosluettelo. Moottoriurheiluun kuuluu voima nopeus auton äärirajoille vieminen, ikävä ettei nämä uudet moottorit ja säännöt enää sitä tunnetta antaneet että kilpaillaan tosissaan.
Lueskelin tuossa vähän artikkeleita ja Red Bull näköjään ehdottanut nykyisen järjestelmän hylkäämistä, ja siirtymistä tupla turbo v6 moottoreihin. Ääriimäisen fiksu idea minun mielestäni, Turhaa tekniikkaa pois ja tilalle sitä vanhanliiton yksikertaista voimaa. Muutos mikä F1-ykkösiin tehtiin oli mielestäni liian raju. Olisi pitänyt ottaa vähintään target että kokeilaan ensin V6 turboja, joillain maltillisilla bensan kulutus rajoituksilla. Oltaisiin jätetty nämä hybridi pelleilyt muille, niin olisi ollut huomattavasti tasaisempi tilanne moottorivalmistajilla lähteä tekemään moottoria, eikä olisi nähty näin valtavia eroja eri valmistajien kesken.
V6 moottorit ja virtaus rajoitukset niin, että moottoreista saisi ulos sen 900-1000hp. Kisoihin jokin sopiva rajoitus bensa lastin suhteen, ettei tuota moottoria ihan koko kisaa pystyisi luukuttamaan urku auki. Olisi tämä egologisestikkin ollut jo fiksuin ratkaisu, koska turboilla kyllä saadaan irti tehoa korkealla hyötysuhteella. Vielläpä tekniikalla joka on myö siviilli puolella se realistinen tapa säästää ympäristöä, sekä polttoainetta.