Vain, jos aikaansaadaan toimiva kulukatto. Muutoin tuo johtaa helposti paitsi yhden tallin nykyistä suurempaan ylivoimaan, myös kolmansiin autoihin tallien vähetessä.Mielestäni formuloissa pitäisi autoihin liittyvien sääntöjen tiukentamisen sijaan höllätä niitä - antaa talleille enemmän pelivaraa. Että olisi enemminkin vain jotkut tietyt nykyistä suurpiirteisemmät reunaehdot autoille. Lajin pitäisi kuitenkin olla moottoriurheilun kuningas ja osaavien tahojen innovaation, nerokkuuden ja asialle omistautumisen pitäisi päästä esille nykyistä enemmän.
Miksi? Menisi todella naurettavaksi jos/kun keppivaihteiden palauttamisen jälkeen vaihtamisesta ja laatikoista alettaisiin säännöillä väkisin tekemään yhtä haastavia ja virheille alttiita kuin mitä ne olivat ennen. Ei vaihdekepin palauttaminen F1-autoon automaattisesti sitä tarkoittaisi että ajamisesta tulisi samannäköistä kuin ennen.
Tämä.Joo. Mutta pääasia, että on keinovalaustus ja autojen pinta kiiltää.
Toi on oikee suunta! Samassa suossa olleetkin sekä ralli että ykköset. Vastaavanlaisia suunnitelmiahan F1-puolellakin on. :thumbup:Rallin puolella ollaan menossa eteenpäin.
Rallin MM-sarjan autoihin tulossa merkittäviä muutoksia
http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1436577788812.html
Mitä tuossa tarkoitetaan ovipalkilla?Toi on oikee suunta! Samassa suossa olleetkin sekä ralli että ykköset. Vastaavanlaisia suunnitelmiahan F1-puolellakin on. :thumbup:
Nii-i. Jaa-a. Se joku spagettijuttu Ferraristakin oli aika ylimielistä vittuilua kun nyt päässyt parhaaseen porukkaan. Toinen turhake tuntuu olevan Red Bullin Helmut Marko.Mikä ton Laudan todellinen tarkoitus Mersulla on? Järkevää sanottavaa tuntuu olevan yhtä vähän kuin Ecclestonella.
Eihän tuo ole mitään siihen verrattuna, miten paljon potaskaa Kyllönen ja Mustakari on levittänyt maailmalle.Kun nyt puhutaan alennustilasta, niin ainakin viimekaudella kansainvälisessä TV-kuvassa näytettiin polttoainetilanne grafiikkaa, jossa yksikkö oli litra, vaikka pitäisi puhua kiloista.
Ei enää menneillään olevalla kaudella ilmaista litroina, kilogrammoina näytetään.Kun nyt puhutaan alennustilasta, niin ainakin viimekaudella kansainvälisessä TV-kuvassa näytettiin polttoainetilanne grafiikkaa, jossa yksikkö oli litra, vaikka pitäisi puhua kiloista.
"Yks kakkaa, kaks kakkaa.. muuta ei sitten tarvitakkaa..."Eihän tuo ole mitään siihen verrattuna, miten paljon potaskaa Kyllönen ja Mustakari on levittänyt maailmalle.
Barcelonassa ainakin nähtäisiin melkoinen määrä varikkostoppeja kun arpa heittäisi tallien käyttöön kaksi pehmeintä rengasseosta ja vastaavasti vähiten renkaita rasittavilla radoilla nähtäisiin yhden stopin kisoja arvan heittäessä kaksi kovinta rengasseosta tallien käyttöön.Jos täytyy jatkossakin olla eri rengasseoksia niin mitenkäs vaikuttaisi jos ne versiot aina arvottaisiin ennen kisaa/ei etukäteen annettaisi mitään tietoa.
Eli talleille tulisi aina pe yllätyksenä että minkälaiset renkaat tällä kertaa.
F1-sarjan liikevaihto nousi ennätyslukemiin
Formula 1 -sarja kerää enemmän tuottoja kuin koskaan aikaisemmin. Liikevaihto on noussut ennätykselliseen 1,4 miljardin dollarin summaan.
F1-talousjohtaja Duncan Llowarchin mukaan nousua ovat tuottaneet muun muassa osakilpailut Itävallassa ja Venäjällä, uusitut televisio-oikeudet Lähi-idässä sekä logistiikka.
- Luvut ovat hyviä, etenkin kun otetaan globaalin taloudellisen taantuman jatkuvat vaikutukset huomioon, Llowarch sanoi brittiläiselle Telegraph-sanomalehdelle.
Liikevaihdon kasvu tietää parempia aikoja F1-talleille, koska niiden saamat palkintorahat ovat kytköksissä tuottotasoon. Lisäksi taloudellinen menestys herättää kiinnostusta sijoittajissa. Potentiaalisia sijoittajia ovat ainakin qatarilainen rahasto sekä RSE Ventures, joka on muun muassa NFL-joukkue Miami Dolphinsin taustalla.
Kieltämättä melkoista nappikauppaa.. Uutisen taso tosin enemmän hämmästytti; puhutaan liikevaihdosta ja tuotosta(tulos) , ikään kuin olisivat sama asia.Huonosti menee rahamiehillä.
Ja lähde oli?Huonosti menee rahamiehillä.
Vaihtelua se olisi kuitenkin nykytilanteeseen, jos pakollisen stopin voisi tehdä taktisista syistä tyyliin ensimmäisellä kierroksella, tai sitten jos niitä stoppeja tarvittaisiin kymmenen kierroksen välein. Nykyiselläänkin voisi pysähdellä enemmän ja olla nopeampi tyhjän radan kisamatkalla, mutta jostain syystä pääsääntöisesti käytetään vähien stoppien köröttelytaktiikoita. Kai se on, että jos joku painais kovempaa vauhtia lyhempää stinttiä, muut kuitenkin reagoisivat siihen, eikä se sitten toimisikaan, niin parempi körötellä ja kattella mitä tapahtuu. Kaikki toimivat nyt niinkuin Kimi Lotuskausilla.Barcelonassa ainakin nähtäisiin melkoinen määrä varikkostoppeja kun arpa heittäisi tallien käyttöön kaksi pehmeintä rengasseosta ja vastaavasti vähiten renkaita rasittavilla radoilla nähtäisiin yhden stopin kisoja arvan heittäessä kaksi kovinta rengasseosta tallien käyttöön.
Ongelma on siinä, että jos arpa heittää täysin radalle sopimattomat renkaat, ei setit riitä kisan läpiviemiseen. Tai vaihtoehtoisesti renkaat eivät tarjoa minkäänlaista pitoa, jolloin joko luistellaan ulkona tai körötellään mutkat mopovauhtia. Tällaiset vaihtoehdot eivät saisi kenenkään kannatusta.Vaihtelua se olisi kuitenkin nykytilanteeseen, jos pakollisen stopin voisi tehdä taktisista syistä tyyliin ensimmäisellä kierroksella, tai sitten jos niitä stoppeja tarvittaisiin kymmenen kierroksen välein.
Tallit käyttävät tietenkin sitä taktiikkaa, joka tietokoneen mukaan on nopein. Pirellin tietenkin pitäisi tuoda pehmeämpiä renkaita, jotta saataisiin enemmän stoppeja. Jostain syystä valinnat ovat nyt olleet konservatiivisempia kuin aiemmilla kausilla.Nykyiselläänkin voisi pysähdellä enemmän ja olla nopeampi tyhjän radan kisamatkalla, mutta jostain syystä pääsääntöisesti käytetään vähien stoppien köröttelytaktiikoita. Kai se on, että jos joku painais kovempaa vauhtia lyhempää stinttiä, muut kuitenkin reagoisivat siihen, eikä se sitten toimisikaan, niin parempi körötellä ja kattella mitä tapahtuu. Kaikki toimivat nyt niinkuin Kimi Lotuskausilla.