WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tämä on ihan väärä ketju käsitellä kaikkia noita asioita. Briatore/Piquet-keskustelua voit lukea sen aikaisista ketjuista, en usko siihen löytyvän enää mitään uutta nyt sen enempää täällä kuin julkisuudessa. Samanlaisilla autoilla kisaa ei F1:ssä tule, joten turha sitä on haikailla (se on taloudellisesti täysin kuolleena syntynyt ajatus). "Järjestely" myös kuuluu F1:een, sen jokainen enemmän seuraava tietää.Joo, siis tuolla F1-"dopingilla" tarkoitan juuri niitä salassa tehtyjä päätöksiä, toiselle annettuja etuuksia/vaikeutuksia, joilla pyritään järjestelemään ajajien sijoituksia. Sitähän emme näe kaikessa laajudessaan. Kumma miten nopeasti ohitettiin julkisuudessa Briatoren paljastunut seinäänajattaminen - tai toisaalta senhän ymmärtää, kun rahasta/imagosta on F1:ssä kysymys. On tainnut vain unohtua se, että emme voi olla varmoja siitä, etteikö muitakin "järjestettyjä" asioita ole tapahtunut....??? Tämän vuoksi olen tullut siihen tulokseen, että ainoa oikea tapa ratkaista ajajien keskinäinen paremmuus olisi päästää heidät kaikki ajamaan täsmälleen samalla ulkopuolisen tarjoamalla autolla! Niin, turhaa teoretisointia kylläkin, ei tule tapahtumaan. Mutta yllätyksiä ajajien oletetun ajotaidon/markkina-arvon suhteen varmaan tulisi.
Ihmeen vähän tuota pääpointtia - standardiautokisaa - on kommentoitu? Sitä paitsi: olisiko se huoni asia, jos sellainen sisällytettäisiin oikeasti F1-kisaohjelmaan? Luulisin, että se kisa vasta kiinnostaisikin!!!
Jos seuraa Formula 1:ä, niin on syytä hyväksyä se, ettei laji ole mikään "kuka on paras kuski"-kilpailu. Se on ensisijaisesti bisnestä (markkinointia), varsinkin suurille talleille. Se on myös "joukkueurheilua", joten kuskien tasapuolisesta kohtelusta on turha haaveilla talleissa, joissa vain toinen taistelee maailmanmestaruudesta.
F1 on mitä on. Sen joko hyväksyy ja seuraa silti, tai sitten ei hyväksy, ja lakkaa seuraamasta.