Lööpit, uutiset & täyhkää keväällä 2014

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Taidan alkaa tekemään pontikkaa.
Laitontahan se olisi, ja vaatii jonkun verran aikaa ja vaivaa ja osaamista, mutta noin muuten lienee jo ajatuksena ihan kannattava? Kun tuo alkoholin kuluttaminen alkaa muuten mennä niin vaikeaksi...
En jaksais alkaa väsäämään itse mitään pannuja joten tilaisin ulkomailta, sieltä kun saa ihan valmiita settejä.
Jääkö tuollaiset tulliin kiinni? Ja jos jää niin mikä vale kelpaisi selitykseksi? "Puhdistan juomaveteni tällä keinoin, koska olen vainoharhainen?"
Mites se rankki sitten, haiseeko pahasti? Sitä vaan että soittaako naapuri poliisit kun tunnistaa hajun...?
Varmaan ihan perusohjeilla voi myös välttää metanolinkin...?

Kai täällä jollakin on kokemusta?

P.S. En tietenkään myisi kellekään.

P.P.S. Tilaukset privaan.
Urbaanissa kerrostalomiljöössä on jokseenkin vaikeaa toimia kyseisellä alalla kotivermein ilman paljastavia sulotuoksuja. Rankin käydessä vielä pärjää, mutta poltossa se haju leviää. Norminokkainen aistii tuulen alta tehtaan jo puolen kilsan päästä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Urbaanissa kerrostalomiljöössä on jokseenkin vaikeaa toimia kyseisellä alalla kotivermein ilman paljastavia sulotuoksuja. Rankin käydessä vielä pärjää, mutta poltossa se haju leviää. Norminokkainen aistii tuulen alta tehtaan jo puolen kilsan päästä.
Semmosta vois kokeilla, että lopettaa itse siivoamisen ja peseytymisen niin ne hajut vois peittää ton tehtaan tuoksut. Tai ainakin hämäis sen verran, että muut luulis sitä asukkaan ominaishajuksi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Semmosta vois kokeilla, että lopettaa itse siivoamisen ja peseytymisen niin ne hajut vois peittää ton tehtaan tuoksut. Tai ainakin hämäis sen verran, että muut luulis sitä asukkaan ominaishajuksi.
Niin tai jos kysäsee Suomen hiihtoliitolta, että mistä ne niitä happitelttoja aikoinaan hommaili. Eiköhän nuo ole sen verran tiiviitä, että pitäis hajut mukavasti sisällään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tässä lähistöllä on tietysti tuota pienteollisuutta sun muuta toimintaa että vois tehdä diilin jonkun haisevan pikkupajan kanssa jotta vois käyttää heidän tilojaan. Tai vaikkei se pulju itsessään niin haisiskaan niin tuoksut peittyisi varmaan muun teollisuusmiljöön sekaan helpommin kuin asuinalueella.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tässä lähistöllä on tietysti tuota pienteollisuutta sun muuta toimintaa että vois tehdä diilin jonkun haisevan pikkupajan kanssa jotta vois käyttää heidän tilojaan. Tai vaikkei se pulju itsessään niin haisiskaan niin tuoksut peittyisi varmaan muun teollisuusmiljöön sekaan helpommin kuin asuinalueella.
Jos olis tarpeeks härski, niin vuokrais viinatehtaalta tilat tommoseen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Luultavasti tämä onkin tuon lain tavoitteena. Siis että polttoaineenkäyttö vähenee.
Öööööhhh... Miksi sitten ei tehdä verotustoimia jotka oikeasti suosisivat vähäpäästöisiä autoja? Nytkin melkein kaikkien autojen verotus kiristyi.

Ja Ollila haluaa sähköautotkin km-veron piiriin.

Autovero pois sähköautoilta niin rupee kauppa käymään. Hybridit puolella verolla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Öööööhhh... Miksi sitten ei tehdä verotustoimia jotka oikeasti suosisivat vähäpäästöisiä autoja? Nytkin melkein kaikkien autojen verotus kiristyi.
Koska virkamiesten tavoitteena on tappaa kaikki taloudellinen toimeliaisuus Suomesta. Liikkuminen on sille välttämätöntä, joten estämällä sitä teho on paras.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Miksi sitten ei tehdä verotustoimia jotka oikeasti suosisivat vähäpäästöisiä autoja? Nytkin melkein kaikkien autojen verotus kiristyi.
Siksi, että vihreä liike on polarisoinut itsensä sellaiseen kuoppaan yksityisautoilun suhteen, että sieltä ei itseään kovin helposti ulos kaiveta.

-Yksityisautoilu on huono juttu (siis vihreän liikkeen mielestä) josta pitäisi päästä eroon. Tässä on suututettu autoja oikeasti tarvitsevat niin tehokkaasti, että moni joka voisi autoilua vähentää ei sitä tee ihan periaatteesta ja kostoksi.
-Julkinen liikenne on tässä maassa törkeän kallista. Siitä on yritetty tehdä kannattavaa lähinnä yksityisautoilun hintoja jatkuvasti nostamalla. Sitä, että näin haja-asutetussa maassa julkinen liikenne ei todellakaan ole se järkevin liikkumismetodi talouden tai luonnon kannalta paikassa kuin paikassa.
-Keskustelu hirttäytyy esimerkiksi Turussa tähän "ratikka takas" -argumenttiin. Nykyaikaisen joukkoliikenteen luontoystävällisyyden kehittämisen sijaan jauhetaan periaatteessa 1800-luvun tekniikkaan palaamista.

Suomalainen liikennekeskustelu onnistuu jatkuvasti esittämään juuri ne väärät kysymykset, joten ei ole ihme, että saadut vastauksetkin ovat vääriä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Hybridit puolella verolla.
Hybridi ei säästä yhtään luonnonvaroja, vaan käyttää niitä huomattavasti enemmän, kun niitten akkujen tekeminen ei todellakaan ole mitään ympäristöystävällistä puuhaa.
-Keskustelu hirttäytyy esimerkiksi Turussa tähän "ratikka takas" -argumenttiin. Nykyaikaisen joukkoliikenteen luontoystävällisyyden kehittämisen sijaan jauhetaan periaatteessa 1800-luvun tekniikkaan palaamista.
Nuo nykyään suunnitellut raitiotiet eivät mitään 1800-luvun jäänteitä ole muuta kuin pienellä alueella keskustassa, ulkopuolisella alueella se on kevyempi versio metrosta. Esimerkki Göteborg.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Hybridi ei säästä yhtään luonnonvaroja, vaan käyttää niitä huomattavasti enemmän, kun niitten akkujen tekeminen ei todellakaan ole mitään ympäristöystävällistä puuhaa.
Nuo nykyään suunnitellut raitiotiet eivät mitään 1800-luvun jäänteitä ole muuta kuin pienellä alueella keskustassa, ulkopuolisella alueella se on kevyempi versio metrosta. Esimerkki Göteborg.
Ajatus, että kulkuväline vaatii reitilleen kiskot on 1800-luvun tekniikkaa. Sillä on paikkansa edelleen niin pitkän matkan liikenteessä kuin maan sisälläkin, mutta kaupunkioloissa kiskojärjestelmän joustamattomuus tekee siitä järjettömän vaihtoehdon jos kyseistä rataverkkoa ei ole jo olemassa.

Kas kun eivät vaadi taksien korvaamista hevoskärryillä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ajatus, että kulkuväline vaatii reitilleen kiskot on 1800-luvun tekniikkaa. Sillä on paikkansa edelleen niin pitkän matkan liikenteessä kuin maan sisälläkin, mutta kaupunkioloissa kiskojärjestelmän joustamattomuus tekee siitä järjettömän vaihtoehdon jos kyseistä rataverkkoa ei ole jo olemassa.

Kas kun eivät vaadi taksien korvaamista hevoskärryillä.
Kiskoliikenteellä on huonot puolensa, mutta se on silti laajamittaisen joukkoliikenteen järjestämiseen paras vaihtoehto. Syyt: kapasiteetti ja nopeus. Kaupunkimaisilla/keskusta-alueilla nopeus ei tosin päde muuten kuin metron tapauksessa, mutta esimerkiksi lähiöiden joukkoliikenne olisi fiksua järjestää pikaratikoilla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kiskoliikenteellä on huonot puolensa, mutta se on silti laajamittaisen joukkoliikenteen järjestämiseen paras vaihtoehto. Syyt: kapasiteetti ja nopeus. Kaupunkimaisilla/keskusta-alueilla nopeus ei tosin päde muuten kuin metron tapauksessa, mutta esimerkiksi lähiöiden joukkoliikenne olisi fiksua järjestää pikaratikoilla.
En keksi yhtä ainoaa hyvää puolta joka ratikalla olisi lähiöliikenteessä bussiin verrattuna.

Metrot ja paikallisjunat toki puoltavat paikkansa edellämainituista syistä, mutta ratikat ovat joustamattomuutensa vuoksi busseja huonompi joukkoliikenteen väline.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Metrot ja paikallisjunat toki puoltavat paikkansa edellämainituista syistä, mutta ratikat ovat joustamattomuutensa vuoksi busseja huonompi joukkoliikenteen väline.
Ei noi nykyaikaiset kulje teillä vaan niitten vieressä, ihan niinkuin paikallisjunat, ainoastaan kevyempänä rakenteena ja halvemmilla investointikustannuksilla.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mun mielestä kaikkien pitäisi joukkokulkea takseilla ja nauraa ikkunasta röhönaurua puluille.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ei noi nykyaikaiset kulje teillä vaan niitten vieressä, ihan niinkuin paikallisjunat, ainoastaan kevyempänä rakenteena ja halvemmilla investointikustannuksilla.
Mun näkökulma asiaan on nimenomaan näiden istuvuus Turkuun. Eli omaa kokemusta ei noista nykyaikaisista varsinaisesti ole. Helsingissä ainakin kuljen huomattavasti mieluummin bussilla kuin ratikalla, ja toivoisin, että nuo kiskohirvitykset räjäytettäisiin tuolta kaupungista hevonvittuun mahdollisimman pian.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
En keksi yhtä ainoaa hyvää puolta joka ratikalla olisi lähiöliikenteessä bussiin verrattuna.

Metrot ja paikallisjunat toki puoltavat paikkansa edellämainituista syistä, mutta ratikat ovat joustamattomuutensa vuoksi busseja huonompi joukkoliikenteen väline.
Kuten Renngeist ylempänä kirjoitti, ei noita nykyaikaisia pikaratikoita voi verrata esim. Helsingin raitiovaunuihin. Parempi vertailukohta olisi metro. Eikä siis Helsingin tyyppinen metro, vaan sellainen, jota ulkomailla kutsutaan metroksi. Helsingin metrohan on lähinnä tunnelissa kulkeva lähijuna.
 
Ylös