Eikö saisi, kyllähän nuo pörinät vituttaa kieltämättä, ainakin vielä.Jumalauta ei helvetti noita jotka inisee formula ykkösten äänistä. On siinä ihmisillä huolet, niinkun vittu oikeesti. :wall:
Kyllä oli paha virhe Red Bullilta.Onko Vettelillä sama juttu, vai saadaanko sitä edes tietoon kun keskeytti?
Hyvä että tuomaristolla riitti tällä kertaa ballssit. Sääli tietysti Ricciardolle.
Aika panikointia vain ilmassa kun tietäneet jäävänsä kiinni jos kerran ilmoittivat että korjata sopisi. Vaikkei olisi diskattu niin olisihan se silti vaikuttanut yleisön kuvaan tallista tullessaan julki. Jokin syy ollut heillä pelata ettei tulisi julki.Ilmeisesti RedBullin /Renaultin moottorissa ei riitä tehot kuin filunkipelillä? Jotainhan sitä pitää yrittää tehdä persiilleen menneiden talvitestien jälkeen. Voe voe.
ERS:n tehoissa antavat niin paljon tasoitusta ja ilmeisesti tätä yrittivät kompensoida moottorin suuremmalla teholla (enemmän casoa hetkellisesti), tai sitten Renault on lähtökohtaisesti pienempi kulutuksinen kuten V8 aikaan...Ilmeisesti RedBullin /Renaultin moottorissa ei riitä tehot kuin filunkipelillä? Jotainhan sitä pitää yrittää tehdä persiilleen menneiden talvitestien jälkeen. Voe voe.
Lyhyt kommentti äänistä: itsekin aluksi kuvittelin että asia johtuu siitä kun katson nykyään kisat kuulokkeet päässä, mutta siitähän se johtuu että koneiden äänet ei lyö noiden muiden yli enää.Omasta mielestäni tunnelmaa oli nyt enemmän, kuin aikoihin. Renkaiden ulina, autojen muut äänet ja yleisön mölinät kuului paremmin kuin koskaan!
Joo, kiitos tuosta startista. En niin seurannut Valtterin tekemisiä, seurasin yleistilannetta alussa.Olihan Valtterilla jo tänään hyvä lähtö. Ja heikosta lähtöruudusta huolimatta se tie palkintosijoillekin olisi ollut luultavasti auki jo tänään, mutta oma moka sulki sen. Mutta näitähän sattuu, itse uskon että Malesiassa Bottas on podiumilla.
http://www.formula1.com/results/season/2014/914/Eli miltä se kilpailun tuloslista sitten näyttää hylkäyksen jälkeen? Kimi vissiin nous seitsemänneksi.
Eiköhän kyseessä ole vääntö bensankulutus anturin tarkuudesta. Jossain aiemmin oli mainitaa että FIA:n valitseman anturin tarkuus olis ollut jotain (muistelen) ±2,5% luokkaa. Ymmärisin että RedBull olis käyttänyt jonkin toisen valmistajan tarkempaa anturia. Tuolla kyseisellä anturilla ylitystä ei olis kisassa tapahtunut. Toiset tallit eivät vissiin varotoimenpiteenä vie tuota hetkellistä kulututa niin lähelle 100l/hAika panikointia vain ilmassa kun tietäneet jäävänsä kiinni jos kerran ilmoittivat että korjata sopisi. Vaikkei olisi diskattu niin olisihan se silti vaikuttanut yleisön kuvaan tallista tullessaan julki. Jokin syy ollut heillä pelata ettei tulisi julki.
Ainakin Bottas sanoi ajaneensa koko kisan täysillä säästämättä bensaa, eikä varmaan paljoa ehtiny renkaitakaan säästellä, joten pitäis se olla muillekin mahdollista. Tietenkin, jos kaikki alkaa ajaa täysillä varmaan kulutus nousee, kun tehoja joutuu ottamaan enemmän ulos, joten periaatteessa sen jälkeen saattaa hetkellisesti joutua säästämään.moottoriurheilussa ei mielestäni kuulu säästää renkaita saatikka bensaa ellei se kuuli taktiikkaan. Mutta että sääntöjen takia joudutaan moisiin niin silloin on jotain tehty väärin.
Bottaksella vilkkui auton perässä keskivaiheilla punavalo, joka Ossi Oikarisen mukaan näyttää kun bensiiniä säästetään. Sen avulla peesaava tietää että edessä oleva hidastaa aikaisemmin eikä vedä konttiin kuten ennen viikonloppua kuskien toimesta pelättiin.Ainakin Bottas sanoi ajaneensa koko kisan täysillä säästämättä bensaa, eikä varmaan paljoa ehtiny renkaitakaan säästellä, joten pitäis se olla muillekin mahdollista. Tietenkin, jos kaikki alkaa ajaa täysillä varmaan kulutus nousee, kun tehoja joutuu ottamaan enemmän ulos, joten periaatteessa sen jälkeen saattaa hetkellisesti joutua säästämään.
No ei tietenkään näin. Redbull on ikuisesti paska huijari talli koska voittivat niin monta mestaruutta putkeen ja Vettelin etusormi. Kimi on kanssa ihan lapanen ja kuumakalle, kun ei voittanut Alonsoa 10 minuutilla eikä saanut setvittyä koko viikonlopun vaivanneita jarruongelmia. Koba sabotoi itse jarrunsa, jotta pääsi tööttäämään tahallaan Massan perään jne. Mikael Jaksonin haamu kertoi mulle näin eilen (märässä)unessa joten se on faktaa!:ahem:Eiköhän kyseessä ole vääntö bensankulutus anturin tarkuudesta. Jossain aiemmin oli mainitaa että FIA:n valitseman anturin tarkuus olis ollut jotain (muistelen) ±2,5% luokkaa. Ymmärisin että RedBull olis käyttänyt jonkin toisen valmistajan tarkempaa anturia. Tuolla kyseisellä anturilla ylitystä ei olis kisassa tapahtunut. Toiset tallit eivät vissiin varotoimenpiteenä vie tuota hetkellistä kulututa niin lähelle 100l/h
Et ole ainoa, joka on sitä mieltä että koba osui ensin kimiin.Oonko mä maikkarin tutkaparin ja Skyn selostajien kanssa ainoa, joka on sitä mieltä, että Koba osui ensin Räikkösen vasempaan takarenkaaseen, jonka seurauksena siltä petti eturipustukset ja alkoi Iggy pop soimaan? Näytti jopa siltä, että Kimi korjasi linjaansa vasemmalle ja näin Kobalta loppui vaan tila kesken. En sitten tiedä oliko ne jarrut jo levinneet ennen tätä. Ei ollut mielestäni siis Koban vika, vaikkei teknistä ongelmaa olisi ollutkaan. Racing incident ja jos siihen olisi nyt ihan pakko syyllinen löytää, niin sitten ehkä Räikkönen. Tosin pitäisi vielä katsoa, että väistikö Kimi jotain muuta kääntäessään vasemmalle.
Huvittavaa on myös joidenkin järkkymätön luottamus FIA:n kiinassa muutaman dollarin kappalehintaan valmistuttamiin pilipali sensoreihin. Totta ovat samat kaikille, mutta ei se silti tarkoita, että olisivat kovin tasalaatuisia tai siten tasapuolisia. Tälläisessa korkean teknologian lajissa mielestäni 5% tolerassit on melko suuria. Etenkin kun FIA ei ole ilmoittanut kuinka paljon oli Redbullin väitetty virtauksen ylitys. Uskooko muka joku tosissaan, että käytössä olevat ja homotut sensorit olisi valittu nimenomaan laadun perusteella..