Tallipaikat 2015

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Brittilehden mukaan McLaren ei vaihda kumpaakaan kuskia 2015 kaudelle! En kyllä itse jaksa uskoa ennen kuin Mäkkäri itse vahvistaa. Buttonin tilalle on niin pitkä jono vaihtoehtoja. Huhuissa käyty varmaan puolen tusinaa toinen toistaan kovempaa nimeä läpi. http://www.theguardian.com/sport/201...main-unchanged
Vaikka Ron Dennis taannoin kritisoikin Buttonia ja samaan aikaan ylisti Magnussenia, niin pisteet kertovat vähän eri tarinaa (72-38 Buttonille). 2013 Button puolestaan löi Perezin 73-49 pisteissä ja itse asiassa jopa yhteisinä McLaren-kausina 2010-2012 keräsi yhteensä enemmän pisteitä kuin Hamilton. Pisteiden kerääjänä Buttonin suorituksissa ei ole siis millään tavalla mitään vikaa, vaikka esim. kaikista terävin aika-ajovauhti puuttuukin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Tosin kilpailu saattaisi vuorostaan koventua ja huipputallien osalta testikuljettajista juurikin normaalit testikuljettajat saisivat paikan kaikkein helpoiten.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Olisipa ainakin vapaita penkkejä tarjolla kärkitiimeissä. :alppu:
Itse toivoisin sellaista järjestelyä, että kolmas auto olisi edellisen kauden auto. Saataiisin väriä hommaan, ettei kolme autoa kärjessä voi jyrätä.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1039
Itse toivoisin sellaista järjestelyä, että kolmas auto olisi edellisen kauden auto. Saataiisin väriä hommaan, ettei kolme autoa kärjessä voi jyrätä.
Tässä olisi muutamia ongelmia. Ensinnäkin, miksi tallit haluaisivat tuoda yhden auton lisää, jos tällä autolla ei ole mahdollisuutta menestyä? Lähes joka kausi säännöt muuttuvat jonkin verran, joten autoihin pitäisi tehdä muutoksia. Lisäksi joku kausi voisi tuoda uuden auton aina kauden lopussa, jolloin se voitaisiin tulkita vanhaksi autoksi.

Mutta sinänsä kolme autoa per tiimi ei olisi huono idea. Olisi kiva nähdä, että moniko häntäpään tallien kuski saisi tallipaikan jäljelle jäävistä talleista.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Miksei voisi olla kolmea autoa per talli? Mistä tämä pakko olla vain kaksi autoa? Onhan se ollut kauan jo perinne F1 sarjassa mutta voi sitä muihinkin sarjoihin katsoa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Miksei voisi olla kolmea autoa per talli? Mistä tämä pakko olla vain kaksi autoa? Onhan se ollut kauan jo perinne F1 sarjassa mutta voi sitä muihinkin sarjoihin katsoa.
Vuodesta 1986 lähtien on ollut pääsääntöisesti vain kaksi kuljettajaa per talli ja vuodesta 1992 lähtien tallin on ollut lopullisesti pakko ilmoittaa sarjaan kaksi kuljettajaa. Eli toisin sanoen Concorden säännöt rajoittavat tai ovat rajoittaneet niitä poislukien äärimmäisiä poikkeustapauksia kuten vaikka jotain boikottia joka pakottaisi tallit ajattamaan kolmansia kuljettajia myös kilpailuissa.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Miksei voisi olla kolmea autoa per talli? Mistä tämä pakko olla vain kaksi autoa? Onhan se ollut kauan jo perinne F1 sarjassa mutta voi sitä muihinkin sarjoihin katsoa.
Miinuksena tuossa on, että mitä enemmän saman tallin autoja, niin sitä suurempi riski on kaiken näköisille tallimääräyspelleilyille. Esim. WTCC-sarjan seuraamisen lopetin joitain vuosia sitten, kun siellä oli kaikennäköistä pientä jarruttelutaktiikkaa ja esim. BMW:t ajelivat erään kisan loppuvaiheissa joukolla kävelyvauhtia radan sivussa, jotta tiimin surkeaa kisaa ajanut mestaruuskanditaatti saataisiin kunnon sijoille. Omat hermot eivät kestä sellaisen touhun seuraamista.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Tuohan voisi olla ihan hyvä idea. Vaikeuksissa olevat tallit saavat ylimääräisen maksukuskipaikan myyntiin, ja muille tämä mahdollistaa todelliset super dream teamit (Alonso-Kimi-Vettel Ferrarilla). Tietysti asia pitäisi järkeillä jotenkin niin, että vain kaksi autoa kerää valmistajien pisteitä ja se kolmosauto on puhtaasti vain kuljettajien sarjaa varten.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Jakomielitautista ailahtelua: ensin keväällä uutisoidaan, että 12 & 13 tallipaikka on avoinna ja nämä täyttyivät heti. Samalla kustannuksia yritetään vähentää, jotta tallien pyörittäminen ei olisi niin kallista. Sitten ollaankin sitä mieltä, että 3 autoa olisikin paras (Bernie etunenässä). :nope:

Parempi jatkaa jo kaavailtua linjaa, että kustannukset alas -> lisää halukkaita tulee sarjaan. FIA puolestaan saisi löysentää hakuprosessia, jotta byrokratiaan ei mene puolta vuotta, jonka aikana tallihankkeet ei pääse etenemään. Kaikki kisaviikonloppuun halukkaat pääsevät mukaan esim. perjantain esiaika-ajoihin, josta 26 pääsee mukaan ja loput karsiutuu.

Pikkutallit ovat F1:sten suola. Ikimuistettavimmat hetket liittyvät juuri pikkutallien saavutuksiin (Stewart GP ottaa voiton, Webber ajaa pisteen Minardille, Sato ohittaa Alonson Super Agurilla, Force India saa paalupaikan). En halua kuvitella tulevaisuutta, jossa kisasta toiseen tulokset 1-15 sijoista ovat Mersu, Mersu, Mersu, Ferrari, Ferrari, Red Bull, Ferrari, Red Bull, McLaren, McLaren, Williams, Red Bull, McLaren, Williams, Williams. :yuck:

Tämä olisi minulle viimeinen niitti alati väärään suuntaan muuttuvassa sarjassa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Tässä olisi muutamia ongelmia. Ensinnäkin, miksi tallit haluaisivat tuoda yhden auton lisää, jos tällä autolla ei ole mahdollisuutta menestyä? Lähes joka kausi säännöt muuttuvat jonkin verran, joten autoihin pitäisi tehdä muutoksia. Lisäksi joku kausi voisi tuoda uuden auton aina kauden lopussa, jolloin se voitaisiin tulkita vanhaksi autoksi.

Mutta sinänsä kolme autoa per tiimi ei olisi huono idea. Olisi kiva nähdä, että moniko häntäpään tallien kuski saisi tallipaikan jäljelle jäävistä talleista.
Niin, tässä olisi juuri mainitsemiasi ongelmia. Lähihistoriasta taitaa olla vain Super Aguri esimerkkinä. Eikös se käyttänyt Hondan edellisvuoden kalustoa menestyen sen avulla jollain kaudella ihan kohtalaisesti? Toro Rosso ei ole tainnut käyttää Red Bullin vanhaa kalustoa, vai muistanko väärin?
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
WTCC:n pilaa nimenomaan se, että siellä on Citroenit Muller, Lopez ja Loeb jotka lähes poikkeuksetta ovat podiumilla jossain järjestyksessä molemmissa lähdöissä. Jos kolmaskin mersu dominoisi ykkösissä niin huhhuh...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toro Rosso ei ole tainnut käyttää Red Bullin vanhaa kalustoa, vai muistanko väärin?
Toro Rosso käytti Adran Newey suunnittelemia autoja, jotka käytännössä olivat suoria kopioita Red Bullin autosta, poislukien moottori, joka STR:lle tuli Ferrarilta. Ei siis välttämättä edes vanhaa kalustoa, vaan tuoreita "asiakasautoja". Kunnes FIA kielsi tämän ja edellytti, että joka tiimi suunnittelee autonsa itse.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tuohan voisi olla ihan hyvä idea. Vaikeuksissa olevat tallit saavat ylimääräisen maksukuskipaikan myyntiin, ja muille tämä mahdollistaa todelliset super dream teamit (Alonso-Kimi-Vettel Ferrarilla). Tietysti asia pitäisi järkeillä jotenkin niin, että vain kaksi autoa kerää valmistajien pisteitä ja se kolmosauto on puhtaasti vain kuljettajien sarjaa varten.
Jos jäljelle jää kahdeksan tallia ne tallit jotka nyt ovat vaikeuksissa eivät ole mukana ja silloin ylimääräisestä kuljettajasta ei ole mitään hyötyä heille.

Ja kun kaudelle 2016 tulevat mukaan uudet tallit silloin tullaan siihen tilanteeseen, että silloin joudutaan siihen tilanteeseen, että aika-ajojen neljä hitainta karsiutuvat kisasta jos kaikki tallit ajattavat kolmea autoa ja kisaan päästetään korkeintaan 26 autoa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ja sinun ehdottama Hulkeberg on todella räiskyvä? Kyllä Hulkenbergin ura taitaa olla vain keskikastien talleissa.

Jenson Button varmaan joutui pudottamaan palkkaansa, jos kerta McLaren jatkoi sen sopimusta.
Vaikka Hülkilla on tällä hetkellä pieni taantuma, uskon sen olevan hetkellistä. Mä nään Hülkin tulevaisuuden jossai kärkitiimissä. Buttonen väsynyt käpy jonka potentiaali on nähty. Eikä siitä ookauaa aikaa kun Hülkki oli ehdolla Ferrarille.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Joo kyllä Buttonin kohdalla arvostellaan ihan liikaa tyyliä kun mies kuitenkin pitkässä juoksussa pystyy tuomaan todella tappavan tasaisesti hyviä tuloksia. Räiskyvyys puuttuu mutta juuri siksi mies onkin niin pomminvarma. Jotenkin tuntuu, että pientä ikärasismia on ilmassa. Jos näitä tuloksia toisi nuorempi kaveri, olisivat kaikki innoissaan, mutta nyt vain hoetaan että vanha mies vanha mies.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9761
Sijainti
Helsinki
Olen jo kesällä pohtinut T välejä, Onko ne niin tulehtuneita, että Hamilton voisi harkita paluuta Mclarenille?

Kannattaisiko formuloihin pistää 18 vuoden alaikäraja tai vaatimus GP3/GP2-vuodesta ennen ykkösiä?
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Olen jo kesällä pohtinut T välejä, Onko ne niin tulehtuneita, että Hamilton voisi harkita paluuta Mclarenille?

Kannattaisiko formuloihin pistää 18 vuoden alaikäraja tai vaatimus GP3/GP2-vuodesta ennen ykkösiä?
No kannattaako kaikenmaailman rajat ja vaatimukset yleensä? Kyllähän toi on tänä päivänä hyvin yleistä että monien urheilulajien lajien huipputasolla on jo 18-vuotiaita ammattilaisia. Nuoret voivat kehittyä nopeasti, miksi sitä pitäisi erikseen rajoittaa jos he pystyvät haastamaan lajinsa maailmanhuiput. Jos jotain pitäisi rajoittaa niin ison rahatukun kanssa tulevia kädettömiä maksukuskeja.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9761
Sijainti
Helsinki
No kannattaako kaikenmaailman rajat ja vaatimukset yleensä? Kyllähän toi on tänä päivänä hyvin yleistä että monien urheilulajien lajien huipputasolla on jo 18-vuotiaita ammattilaisia. Nuoret voivat kehittyä nopeasti, miksi sitä pitäisi erikseen rajoittaa jos he pystyvät haastamaan lajinsa maailmanhuiput. Jos jotain pitäisi rajoittaa niin ison rahatukun kanssa tulevia kädettömiä maksukuskeja.
Mitenköhän maksukuskeja voitasiin rajoittaa, jos pikkutallit pyörivät ostopaikkojen voimalla?
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5003
Sijainti
Vantaa
No kannattaako kaikenmaailman rajat ja vaatimukset yleensä? Kyllähän toi on tänä päivänä hyvin yleistä että monien urheilulajien lajien huipputasolla on jo 18-vuotiaita ammattilaisia. Nuoret voivat kehittyä nopeasti, miksi sitä pitäisi erikseen rajoittaa jos he pystyvät haastamaan lajinsa maailmanhuiput. Jos jotain pitäisi rajoittaa niin ison rahatukun kanssa tulevia kädettömiä maksukuskeja.
Silloinhan pitäis muiden tallien saada enemmän rahaa, jotta maksukuskeja ei tarvittaisi. Pitäisköhän rajoittaa kuskeille maksettavia summia, kai vähempikin heille riittäisi? Jos rahat kanavoitaisiin niin, että jokaisella tallilla on tarpeeksi rahaa, niin silloin maksukuskit poistuvat. Siihen pitäisi pyrkiä.
 
Ylös