Tallipaikat 2015

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Mitenköhän maksukuskeja voitasiin rajoittaa, jos pikkutallit pyörivät ostopaikkojen voimalla?
Aikanaan 1970-luvulla yritettiin hillitä maksukuskien määrää erillisellä nk. Maksulisenssillä joka olisi myös riittävän huonoista otteista lähtenyt saman tien tai ainakin paljon nopeammin kuin mitä tavallinen superlisenssi. Lopulta päätös herätti kuljettajissa vastustusta ja sitä ennen tosiaan sellainen uudistus kohtasi monia vaikeuksia joista yksi oli juurikin tämä pienten tallien rahaongelma ja lopulta vain se ongelma, että kahta erilaista lisenssistandardia ei vain ollut järkevää pitää käytössä jolloin mieluummin tiukennettiin lisenssien ehtoja.

Maksulisenssiä vierastettiin myös siitäkin syystä, että se olisi voinut huomattavasti aiheuttaa ongelmia jos joku nuori ja hyväkin kuljettaja olisi saanut sellaisen ja tehnyt pahoja virheitä radalla. Esimerkiksi uuden lisenssiasian käydessä kuumana Niki Laudakin sanoi, että sellaisen säännön ollessa käytössä hän ei olisi aikanaan todennäkösesti koskaan päässyt lajiin tai se olisi ollut huomattavasti vaikeampaa ja samaa oli James Huntinkin mielipide.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Silloinhan pitäis muiden tallien saada enemmän rahaa, jotta maksukuskeja ei tarvittaisi. Pitäisköhän rajoittaa kuskeille maksettavia summia, kai vähempikin heille riittäisi? Jos rahat kanavoitaisiin niin, että jokaisella tallilla on tarpeeksi rahaa, niin silloin maksukuskit poistuvat. Siihen pitäisi pyrkiä.
Nykyään ei taida enää olla rahanjaossa enää Concordea voimassa? Tai sitten mahdollinen uusi Concorde on aika radikaali. Etenkin kun tietyt tiimit saavat vielä erilaisia bonusetuisuuksia jotka alkaa muistuttaa jotain riittävän vanhan ajan markiisien rahanjakoa silloin sarjan alkuaikoina.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Silloinhan pitäis muiden tallien saada enemmän rahaa, jotta maksukuskeja ei tarvittaisi. Pitäisköhän rajoittaa kuskeille maksettavia summia, kai vähempikin heille riittäisi? Jos rahat kanavoitaisiin niin, että jokaisella tallilla on tarpeeksi rahaa, niin silloin maksukuskit poistuvat. Siihen pitäisi pyrkiä.
Heh heh. Bisnestä siellä tehdään. Maksukuskit = lisää rahaa. Vain menestymällä hankitaan "aitoja" rahoittajia/sponsseja ja siinä vaiheessa maksukuskit ei välttämättä ole vaihtoehto.

Tarkoitan tällä myös sitä, ku palkataan miljoonilla pari käekinimeä, nii näiden markkina-arvon tuoman välillisten tulojen jälkeen palkkiot ei välttämättä ihan hukkainvestointeja ole (oletettujen ajotaitojen lisäksi)

Ja niin kova ukko ku Alonso onkin, niin sais Marussia varmaan vain ropoja siitä summasta mitä santarder maksaa nyt Ferrarille. Mikäli Alonso sinne jostain syystä siirtyisi :D

Menestystä ja mainetta seuraa raha.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13805
Jos rahat kanavoitaisiin niin, että jokaisella tallilla on tarpeeksi rahaa, niin silloin maksukuskit poistuvat. Siihen pitäisi pyrkiä.
Tuskin vaan toteutuu, mutta saisi loiventua ne erot, mitä MM-loppusijoista tallit saavat.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
No kannattaako kaikenmaailman rajat ja vaatimukset yleensä? Kyllähän toi on tänä päivänä hyvin yleistä että monien urheilulajien lajien huipputasolla on jo 18-vuotiaita ammattilaisia. Nuoret voivat kehittyä nopeasti, miksi sitä pitäisi erikseen rajoittaa jos he pystyvät haastamaan lajinsa maailmanhuiput. Jos jotain pitäisi rajoittaa niin ison rahatukun kanssa tulevia kädettömiä maksukuskeja.
Jos Rallissa ei alle 18-vuotiaalla kuljettajalla ole mitään asiaa MM-sarjaan miksi sitten F1-sarjaan ei voisi laittaa alaikärajaksi 18 vuotta.

Toki rallissa MM-sarjaan päästäkseen kuljettajalla on oltava ajokortti jonka suurimmassa osassa maista saa nimenomaan 18-vuotiaana, mutta silti myös F1-sarjaan voisi vakavasti harkita alaikärajaksi nimenomaan 18 vuotta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5727
Ei ole mitään pätevää syytä edellyttää F1-sarjaan pyrkiviltä kuskeilta jotain tiettyä ikää, jos FIA:n asettamat "tiukat turvallisuusvaatimukset" muuten täyttyvät. Nuori ikä ei onneksi itsessään ole formuloissa mikään mainosarvoa nostava tekijä, joten tallit palkkaavat nuoria vain jos pitävät heitä pätevinä kilpailemaan korkeimmalla tasolla. Tämä Verstappenin keissi tulee varsinkin epäonnistuessaan olemaan varmasti kauaskantoinen esimerkki.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Jos Rallissa ei alle 18-vuotiaalla kuljettajalla ole mitään asiaa MM-sarjaan miksi sitten F1-sarjaan ei voisi laittaa alaikärajaksi 18 vuotta.

Toki rallissa MM-sarjaan päästäkseen kuljettajalla on oltava ajokortti jonka suurimmassa osassa maista saa nimenomaan 18-vuotiaana, mutta silti myös F1-sarjaan voisi vakavasti harkita alaikärajaksi nimenomaan 18 vuotta.
Taisit jo vastata omaan kysymykseesi, eli rallissa siirtymäpätkät ajetaan yleisillä teillä joka edellyttää ajokorttia ja näin monesti sitä 18-vuoden ikää. Rataluokat ajetaan suljetuilla alueilla, joten ajokortille ja tietylle iälle ei ole mitään perusteita.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Ricciardo vs Alonso olisi kieltämättä mielenkiintoista nähdä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Eikä Vettel-Räikkönenkään yhtään vähemmän mielenkiintoinen ole, ja taitaa vielä olla sen verran samankaltainen ajotyyliltään tuo parivaljakko että pitäisi sopia auton molemmille yhtä hyvin tai yhtä huonosti.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eikä Vettel-Räikkönenkään yhtään vähemmän mielenkiintoinen ole, ja taitaa vielä olla sen verran samankaltainen ajotyyliltään tuo parivaljakko että pitäisi sopia auton molemmille yhtä hyvin tai yhtä huonosti.
Mihinkäs tämä nyt mahtaa perustua? En kyllä näe mitään yhtäläisyyksiä miesten ajotyyleissä enkä ole lukenut, että kukaan oikeakaan asiantuntija olisi sitä mieltä. Perusteita kehiin siis.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Mihinkäs tämä nyt mahtaa perustua? En kyllä näe mitään yhtäläisyyksiä miesten ajotyyleissä enkä ole lukenut, että kukaan oikeakaan asiantuntija olisi sitä mieltä. Perusteita kehiin siis.
Sanotaan näin että tarkoitin ennemminkin niin että Räikkösen ja Vettelin ajotyylit eivät ole niin helvetin kaukana toisistaan kuin Alonson ja Räikkösen, että vaikka ajotyyleissä tietenkin on eroja niin periaatteessa saman auton pitäisi käydä molemmille ja kummallekaan ei tulisi tällaista tilannetta mikä heillä on nykyisten tallikavereiden kanssa. Ja siis nämä minun juttunihan perustuu kaikki pelkkään mutuun kun en minä mistään oikeasti tiedä, kunhan vaan lämpimikseni yritän analysoida ja miettiä.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Sanotaan näin että tarkoitin ennemminkin niin että Räikkösen ja Vettelin ajotyylit eivät ole niin helvetin kaukana toisistaan kuin Alonson ja Räikkösen, että vaikka ajotyyleissä tietenkin on eroja niin periaatteessa saman auton pitäisi käydä molemmille ja kummallekaan ei tulisi tällaista tilannetta mikä heillä on nykyisten tallikavereiden kanssa. Ja siis nämä minun juttunihan perustuu kaikki pelkkään mutuun kun en minä mistään oikeasti tiedä, kunhan vaan lämpimikseni yritän analysoida ja miettiä.
Kyllä nyt jotain perusteita pitäisi olla, jos väittää, että Räikkösen ja Vettelin ajotyylit olisivat lähempänä toisiaan kuin Alonson/Räikkösen tai Vettelin/Ricciardon.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Kyllä nyt jotain perusteita pitäisi olla, jos väittää, että Räikkösen ja Vettelin ajotyylit olisivat lähempänä toisiaan kuin Alonson/Räikkösen tai Vettelin/Ricciardon.
Olenko minä väittänyt jotain? Jos katsot tuota kirjoitustani uudelleen niin sävy on kyllä enemmän pohdiskeleva kuin väittävä.

Mutta olen todella pahoillani jos olen tietämättänikin esittänyt tällaisen aivan perusteettoman väitöksen ja pahoittanut sillä mielesi. Yritän parantaa tapani tai sitten pitää suuni kokonaan kiinni.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Olenko minä väittänyt jotain? Jos katsot tuota kirjoitustani uudelleen niin sävy on kyllä enemmän pohdiskeleva kuin väittävä.

Mutta olen todella pahoillani jos olen tietämättänikin esittänyt tällaisen aivan perusteettoman väitöksen ja pahoittanut sillä mielesi. Yritän parantaa tapani tai sitten pitää suuni kokonaan kiinni.
"Taitaa olla" on kyllä väittävä sävy. "Saattaa olla" olisi sitten pohdiskeleva.

Eikä tässä nyt tarvitse hernettä vetää nenään, lähinnä vain hain takaa sitä, että jos sinulla olisi mahdollisesti ollutkin joku perustu tuolle. Näitä ajotyyliasioita kun heitellään niin helposti ympäriinsä, että väkisinkin niihin haluaisi saada jotain faktaa taakse, etenkään kun itse ei asiaa näe lainkaan väitteen mukaisena.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Jos joku nyt pitäisi nykysakista valita, jolla on samanlainen ajotyyli kuin Kimillä niin ehkä sitten Button olisi yksi vaihtoehto.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vanha juttu, joka ei pidä paikkaansa ja alkoi elämään sen jälkeen kun molemmat sekä Kimi että Button olivat renkaiden suhteiden helliä. Ajotyylit eivät ole kovinkaan samanlaiset, tästä pitäisi löytyä joku YT-pätkä, jossa joku Brundle tms. analysoi.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Jos jotain pitää vertailla niin Kimin ja Schumn tyylit lähimpänä toisiaan. Molemmat tykkää jarruttaa mutkaan sisään ja on vahva etupää ja perä saa vähän luistaakin.
 
Ylös