CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Aikanaan 1970-luvulla yritettiin hillitä maksukuskien määrää erillisellä nk. Maksulisenssillä joka olisi myös riittävän huonoista otteista lähtenyt saman tien tai ainakin paljon nopeammin kuin mitä tavallinen superlisenssi. Lopulta päätös herätti kuljettajissa vastustusta ja sitä ennen tosiaan sellainen uudistus kohtasi monia vaikeuksia joista yksi oli juurikin tämä pienten tallien rahaongelma ja lopulta vain se ongelma, että kahta erilaista lisenssistandardia ei vain ollut järkevää pitää käytössä jolloin mieluummin tiukennettiin lisenssien ehtoja.Mitenköhän maksukuskeja voitasiin rajoittaa, jos pikkutallit pyörivät ostopaikkojen voimalla?
Maksulisenssiä vierastettiin myös siitäkin syystä, että se olisi voinut huomattavasti aiheuttaa ongelmia jos joku nuori ja hyväkin kuljettaja olisi saanut sellaisen ja tehnyt pahoja virheitä radalla. Esimerkiksi uuden lisenssiasian käydessä kuumana Niki Laudakin sanoi, että sellaisen säännön ollessa käytössä hän ei olisi aikanaan todennäkösesti koskaan päässyt lajiin tai se olisi ollut huomattavasti vaikeampaa ja samaa oli James Huntinkin mielipide.