Toisaalta ilman Maldonadon nopeaa reagointia tilanne olisi voinut päättyä peräänajoon, joten en nyt pistäisi yksin Maldonadon syyksi sitä, että häneltä oli karata auto lapasesta.Niin, siinä Perez vaihtaa linjaa silloin, kun Massan oikea eturengas on jo melkein valmiiksi Perezin vasemmassa takarenkaassa kiinni. Muutenkin vähän turhan optimistinen ajolinja Massalla. Varmasti tietää, että toinen yrittää puolustaa. Ja aivan erilainen tilanne verrattuna tähän.
Maxin ja Pastorin kisailussa Max ehkä pikkasen vaihtaa linjaa Pastorin edellä tuossa pääsuoran ohitustilanteessa, mutta edelleen on Pastorin oma vika, että auto meinaa lähteä handusta, kun ylireagoi siihen.
Reisinkiä toi on niin kuin aiemminkin sanottiin.
Eipä ole Bottas liikaa voittanutkaan mitään kisoja viime vuosina.Lisäksi kun sen tekee oikein ja toista kunnioittaen, saa itselleen myös toisten kunnioituksen. Eipä ole kukaan räkyttämässä Valtsulle kisan jälkeen törkeistä linjanvaihdoista jarrutuksissa.
Seikkoja, mitä on ykkösissä pielessä: Kolmanneksi parhaan tiimin vahvempi kuski ei voita yhtään kisaa kun autot niin luotettavia ja radoilla voi ajaa ulos menettäen sekunnin ja jatkaa ehjällä autolla kisaa.Eipä ole Bottas liikaa voittanutkaan mitään kisoja viime vuosina.
Kuka F1-kuljettaja ajaa sitä varten tuolla, että herättäisi luottamusta muissa kuskeissa? Vähän luulen, että harvassa on sellaiset kuskit... siviililiikenteeseen pätee tällainen luottamus-suhde.Varmaan se saattaa näyttää joillekkin hyvälle sijoituksen puolustamiselle kun vetää siksakkia edessä. Ei sellainen kuski luottamusta herätä kanssakilpailijoissa -> ohitukset vähenevät entisestään.
Ei pysty tai edes välttämättä kannata ohittaa, jos ei pysty yhtään luottamaan ohitettavan tekemisiin. Verstappenin ja monen muunkin nykykuskin useat ajolinjamuutokset johtavat ennen pitkää kolareihin, jos heitä yrittää ohittaa.Kuka F1-kuljettaja ajaa sitä varten tuolla, että herättäisi luottamusta muissa kuskeissa? Vähän luulen, että harvassa on sellaiset kuskit... siviililiikenteeseen pätee tällainen luottamus-suhde.
Se juurikin johtaa perässä ajeluun, kun ohittaja ei pysty luottamaan ohitettavaan. Rengas rengasta vasten kilpailu tulee silloin, kun molemmilla on tilaa mennä radalla, tämä vaatii sen että kuskit voivat luottaa toistensa tekemisiin.Mun mielestä parasta formuloille on se, kun nähdään kunnon kilvanajoa ja rengas-rengas vasten reisinkiä eikä mitään sosiaalista ajetaan tässä kiltisti perässä -ajoa. Jos pelkää kilpailla ja kisata formuloissa, niin sitten on valinnut väärän lajin.
Mun silmään Verstappen ajoi aivan käsittämättömän upeasti. Röyhkeästi, mutta upeasti.Tästä kun katsoo ajasta 22:20 eteenpän tota Verstappenin peippailua, niin en ihmettele Maldonadon kommentteja.
https://vimeo.com/131794300
Verstappen jatkuvasti vaihtaa ajolinjoja kiilamalla Maldonadoa ulos radalta jarrutuksissa.
Eikä Toro Rossokaan Vettelin jälkeen.Eipä ole Bottas liikaa voittanutkaan mitään kisoja viime vuosina.
Eihän rengas-rengasta vasten kisaamisessa olekaan mitään väärää tai huonoa. Silloinkin toista pitää kunnioittaa ja jättää tilaa. Muuten siihen viereen ei uskalla mennä, jos et pysty luottamaan toiseen, että jättää tilaa. Ja tulee sitä perässä ajelua.Kuka F1-kuljettaja ajaa sitä varten tuolla, että herättäisi luottamusta muissa kuskeissa? Vähän luulen, että harvassa on sellaiset kuskit... siviililiikenteeseen pätee tällainen luottamus-suhde.
Mun mielestä parasta formuloille on se, kun nähdään kunnon kilvanajoa ja rengas-rengas vasten reisinkiä eikä mitään sosiaalista ajetaan tässä kiltisti perässä -ajoa. Jos pelkää kilpailla ja kisata formuloissa, niin sitten on valinnut väärän lajin.
Miksi sitten Max ei saanut rangaistusta tilanteesta? Niinpä. F1-sarjan tuomaristossa on kyllä sellaisiaSä olet vaan ihan eksysissä jos Maxin kaltaiset jarrutus-peippaillut on sun mielestä reisinkiä. Tai sitten olet valinnut vain väärän lajin jota seurata.
Höpö höpö, kyllä niistä ohi pääsee, kun on tarpeeks kova kuski. Pitää vaan olla yhtä röyhkeä kuin ohitettavakin. Eli tunkea sisäpuolelle jarrutukseen kuten Ricciardo Monacossa Kimin kanssa. Itävallassahan Maldon kaikki ohitusyritykset Maxista tapahtuivat ulkopuolelta, mikä on aika toivotonta, jos ei sitten todella ole massiivinen ero suoravauhdissa ja mutkapidossa & uloslähdössä. Eipä näyttänyt olevan.Ei pysty tai edes välttämättä kannata ohittaa, jos ei pysty yhtään luottamaan ohitettavan tekemisiin. Verstappenin ja monen muunkin nykykuskin useat ajolinjamuutokset johtavat ennen pitkää kolareihin, jos heitä yrittää ohittaa.
Senna ja Prost eivät koskaan ajaneet pihalle tai kolaroineet, etenkään alku-urasta...Teilataan juniori heti uran alussa. Jeps. Häkkinenki loisti koko uransa alusta loppuun kypsyydellään.
Pitäs kiltisti ja kohteliaasti siirtyillä vaan tuolla radalla sillälailla huomaamattomasti niin ois parempi.Senna ja Prost eivät koskaan ajaneet pihalle tai kolaroineet, etenkään alku-urasta...