Radioliikenteen rajoittaminen

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Radioliikenne joutuu tässä nyt sivullisen toimijan osassaan sijaiskärsijäksi. Jos FIA haluaa korostaa kuskin osuutta, niin vietäköön ne nappulat siitä ratista hittoon. Eipähän voisi talli komennella räpläämään kytkimen asetuksia ja moottorikarttoja jos siihen ei ole kuskilla edes mahdollisuutta.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Radioliikenne joutuu tässä nyt sivullisen toimijan osassaan sijaiskärsijäksi. Jos FIA haluaa korostaa kuskin osuutta, niin vietäköön ne nappulat siitä ratista hittoon. Eipähän voisi talli komennella räpläämään kytkimen asetuksia ja moottorikarttoja jos siihen ei ole kuskilla edes mahdollisuutta.
Toisaalta tästä lähin ratin nappulat korostaa kuskin osuutta ja osaamista. Vääntelee ken osaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos tehdään tuollainen sääntömuutos kesken kauden, niin mun mielestä siellä pitäisi olla samat kaverit noita rangaistuksia päättämässä joka kisassa. Niin ja ois kiva tietää mikä rangaistus on. Ei nää voi mennä mutun mukaan kisasta toiseen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Mitään tulkintamuutoksia ei saisi tehdä kesken kauden. Ei varsinkaan kun pykäliä on luettu yhdellä tapaa vuosikymmeniä, ja sitten yhtäkkiä FIA keksii lukeneensa omia sääntöjään väärin. Tämäkin on jo toinen tällä kaudella ja koskee juuri vanhoja pykäliä, ei sellaisia, joita olisi vaikkapa tälle kaudelle erikseen kirjoitettu.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos tehdään tuollainen sääntömuutos kesken kauden, niin mun mielestä siellä pitäisi olla samat kaverit noita rangaistuksia päättämässä joka kisassa.
No melkein samathan siellä onkin (FIA:n puolelta, eli ne, joiden vastuulla on sääntöjen tunteminen). Aika pienestä porukasta ne valitaan. Oliko niitä nyt tusinan verran, joista aina kolme on kisassa. Eli kaikille tulee useita kisoja kauden aikana, mutta päätäntävalta ei keskity yksiin käsiin. Ex-kuskilla ja paikallisella edustajalla lienee puhtaasti neuvoa-antava rooli.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kuka keksii ensimmäisenä käyttää jotain erillistä laitetta.
Jotain kvanttifysiikkaan perustuvaa? Vai mites ilman radiotietä neuvot? :p Senki puolesta epämääräistä.. vaikka ne kuljettajan näyttöön laitettais, nii sekin olisi radioteitse neuvomista.

sori.. :rolleyes::alppu:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Aika pepusta, että aletaan kesken kauden tulkitsemaan sääntöjä uudella tavalla.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Bernie on täysin pihalla, mitä nykyaikana voisi tv-katsojalle välittää. Vouhkaa jostain katuvaloissa ajetuista kisoista ränneissä, joissa ei ohi pääse. Sehän se kisan tekee, kun aurinko laskee ja ohjaaja leikkaa välillä kuvaa punertuvasta taivaasta. Vaikka aurinko jo Eglestounille laskenut, niin turha sitä on moottoriurheilusta kiinnostuneille välittää.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Yleisön kannalta ikävää jos radioliikenne hiljenee ja viestit tuleekin sinne näytölle.
Ikävää myös niiden tallien joilla ei näyttöä ole. Tulee aika kiire lisätä näyttö rattiin jos radioinformaatio voidaan jatkossa välittää kuskille ratin näytön välityksellä.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Toisaalta tästä lähin ratin nappulat korostaa kuskin osuutta ja osaamista. Vääntelee ken osaa.
Ei taida kuskilla olla sitä datavirtaa käytössä mikä varikolla propellipääosastolla joka näkee heti jos joku osa meinaa sanoa sopimuksensa irti. Jo nyt valitetaan kuinka kuskit eivät voi keskittyä itse ajamiseen vaan kaikkeen oheistoimintaan, niin jatkossa sitten tarkkailevat vielä sitä dataakin vai :rolleyes:
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Tässä uudistuksessa saattaa olla aineksia ihan viihdyttäväänkin sekoiluun. Tai sitten ei. Jännä nähdä miten tuota yritetään kiertää ja tuleeko protesteja.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Ei taida kuskilla olla sitä datavirtaa käytössä mikä varikolla propellipääosastolla joka näkee heti jos joku osa meinaa sanoa sopimuksensa irti. Jo nyt valitetaan kuinka kuskit eivät voi keskittyä itse ajamiseen vaan kaikkeen oheistoimintaan, niin jatkossa sitten tarkkailevat vielä sitä dataakin vai :rolleyes:
Oliko toi kysymys?

Vastaus on, että kannattaa vast edeskin keskittyä siihen, mikä edesauttaa nopeinpaan etenemiseen ruutulipulle. Oli se sitten ratin nappien vääntely tai vaikka munien kaivuu kesken GP:n, niin se kannattaa!

Asiaan:
Jos hetken mietit lainaamaasi vastaustani, niin ymmärrät sen oikean sisällön. FIA:n tarkoitus lienee kuskien aseman korostaminen.
 
Ylös