Eikös onnettomuus tapahtunut kuluneilla välikelin renkailla? Ei sillä että pitäisin nykyisiä saderenkaita erityisen hyvinä, mutta ei niitä voi syyttää jos ne eivät olleet käytössä.Eikö se Honda Prelude tahtonu pysyä ollenkaan radalla, vai mikä oli ongelma?
Parempia sadekelin renkaita kyllä tarvitaan, kun downforcekin on vähentynyt.
Tuossa piilee kyllä mahdollinen toivo paremmasta. Kypärän kohta on suunnilleen ainoa ehjempi osa autosta. Onni onnettomuudessa jos kypärä on juuri välttänyt pahimman osuman.MTV:n sivulla olevaa hidastusta kun katsoo, niin mun mielestä jää pieni toive että kypärälle olisi sittenkin jäänyt edes vähän tilaa.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/video-nain-bianchi-osui-traktoriin/4387436
Tästä kuvasta näkee, että kypärän "sivusuojakin" on jollain tavalla vielä olemassa.
http://static.derapate.it/derapate/fotogallery/625X0/115287/incidente-jules-bianchi-suzuka.jpg
Erittäin paha joka tapauksessa.
Kyllähän siellä vöissä niin tiukasti ollaan, että tuskin tuossa päävamma jäi ainoaksi kun pää painui noin paljon alas.Mitenkä F1 autossa pystyy painautumaan alemmas ohjaamossa, vai pystyykö?
Minimipaino on 690 kg kuskin kanssa, mutta vaikka kisa oli loppupuolella, niin jonkin verran vielä polttoaineen painoa tulee tuohon päälle. Plus sadekelin renkaat oletettavasti painavat hieman sliksejä enemmän.Oli varmasi, se on sen taakan verran kevyempi, eli sen +700kg, koska en muista tarkasti sitä minimipainoa enää.
Vauhtia oli radalta suistuessa yli 200kmh. Voi olla että keula auttoi pökkäämään nosturin perää ylöspäin, mutta kuljettajan tilasta päätellen lienee selvää että kypäräänkin osunut. Ei se suurin vauhti tuosta sukelluksesta kuitenkaan hidastunut ja ratareunukseen törmäyksestä yleensä selviää ilman vammoja. Ilman ohjaamokaiteita ja niskatukea olisi henki lähtenyt varmuudella.On kyllä hurjaa katsottavaa. Vauhtia oli kyllä aivan käsittämättömän paljon. Vaikka olis osunu rengasvalliin niin huomattavasti kovempaa tuli kuin Sutil. Tietokoneella tuli zoomailtua ja hidasteltua tota videota, niin ikävästi näyttäis pää edellä osuvan caterpillariin...
Samaa mieltä. Onkos nyt kerrottu muuta periaatteessa, että tila on kriittinen, mutta vakava. Vietäessä sairalaan oli tajuton eikä ilmeisesti nyt hengitä/ole hengittänyt edes itse. Onko muita tietoja kunnosta annettu?Niskan kunnosta ei ole kerrottu julkisuuteen mitään, mutta ihmettelen kyllä jos niska ei ole tuossa ottanut kipeää. Voi olla pahimmassa tapauksessa neliraajahalvaus ihan jo niskan vaurioitumisen myötä... :thumbfh:
Jotain vihreää lakanaahan tuolla heilutellaan juuri ennen osumaa (pidempi versio videosta):Sutil: "The yellow flags were out after I aquaplaned at the corner as the rain got more and more and one lap later with waved yellow flags Jules came around and had the same spin there. It was more or less the same crash, but just the outcome was a bit different."
HANS taitaa estää niskan retkahduksen ei varmaan tuollaisessa tilanteessa kovin paljoa auta, jossa osuma tulee tavallaan ylhäältä päin.Niin, mitenkä lienee se HANS ottanut/kestänyt tuon osuman?