Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14270
Eikö se Honda Prelude tahtonu pysyä ollenkaan radalla, vai mikä oli ongelma?

Parempia sadekelin renkaita kyllä tarvitaan, kun downforcekin on vähentynyt.
Preludessa saattoi muistaakseni olla ohjausvauriokin tai sitten auto ei vain oikein ominaisuuksiltaan mutkissa ainakaan sopinut kovin hyvin Safety Cariksi. Ainakin mutkissa tuntui, että ei oikein pysynyt tiellä edes kuivan kelin testiajoissakaan sinä viikonloppuna. Vähän samanlaisia ongelmia oli myös Monacossa 1993-1994 Safety Carina toimineessa Renault Safrane BiTurbossakin.

Sadekelin renkaita itse asiassa parannettiin marginaalisesti nostamalla vedenpoiston määrää 60 litrasta 65 litraan, mutta se uudistus on valitettavasti hyvin heikko parannus entiseen. Olisi ollut parempi, että renkaat olisivat poistaneet edes kauden 1985 Pirellin saderenkaiden tapaan 75-80 litraa vettä. Kauden 1985 Estorilin sademäärillä tosin niilläkin renkailla olisi ollut hengenvaarallista ajaa. Downforcea totisesti jossain määrin myös tarvittaisiin ja mahdollista maavaran säätövapauttakin.

Loppuhan on yleensä sittemmin kiinni erilaisista rengasasetuksista, jarruista ja rungon muista osista sateella. Tosin aivan parhaimmissakin sadekelin renkaissa muun muassa Goodyearin ajalla ongelmana saattoi olla juurikin se, että vesisumua nousi valtavista vesimääristä erittäin paljon radalle. Se taas lisäsi vaarallisuutta ja vielä pahempi oli aikanaan maaefektin aikakaudella sama tilanne.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7566
Ei siviililiikenteessäkään kolarin sattuessa mennä loukkaantuneita irrottamaan vöistä ja repimään ulos, vaan odotetaan lanssin saapumista paikalle.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Missä kohtaa oli edelliset liput ennen tuota asemaa? Olisikohan Bianchi hieman ennakoinut kun kaveri heiluttaa vihreää heti noin lähellä paikkaa.

Uskomatonta edes nähdä sateessa noita lippuja. Luulisi että menevät niiden valotaulujen mukaan
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ja ne puheet siitä ehjästä kypärästä voi perua täysin. Kun nimenomaan se vasen puoli osui siihen traktoriin.
Ainakin kaikissa nähdyissä kuvissa visiiri näyttäisi olevan pysynyt nätisti paikallaan, mikä periaatteessa viittaisi siihen, että suht kunnossa se kypärä on pysynyt. Tosin suuret g-voimathan ne vauriot aiheuttaa, vaikka kypärä ehjänä pysyisikin.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Missä kohtaa oli edelliset liput ennen tuota asemaa? Olisikohan Bianchi hieman ennakoinut kun kaveri heiluttaa vihreää heti noin lähellä paikkaa.
Ihan turha tuota on yrittää minusta sälyttää lippumiesten viaksi, kun minun mielestäni tuo liputus menee aivan oikein. Sittenkin jos Bianchi on ennakoinut tuon vihreän lipun takia niin virheen tehnyt on Bianchi eikä tuo lippumies. Ja minun käsittääkseni Bianchi on ajautunut ulos jo reilusti ennen tuota paikkaa missä lippumies heiluttaa, eli epäilen että on siinä vaiheessa edes huomannut koko lippua vielä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14270
Ja kypärät ovat alkaneet nykyään kestää jo melkein mitä tahansa sinällään. Tai ainakin sen hajottavan voiman pitää olla erittäin valtava. Joissakin karmeimmissa tapauksissa lajissa kypäräkin on kestänyt enemmän kuin itse kuljettaja...:(. Ja sama tilanne voi tulla myös Bianchille. Vaikkakin hieman eri tavalla. Nuo päähän kohdistuneet tilanteet ovat olleet vaarallisia. Schumacher, Jarno Trulli ja Narain Karthikeyan ovat olleet lähivuosina sellaisia kuljettajia jotka olisivat voineet menettää päänsä kolaritilanteessa.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Ihan turha tuota on yrittää minusta sälyttää lippumiesten viaksi, kun minun mielestäni tuo liputus menee aivan oikein. Sittenkin jos Bianchi on ennakoinut tuon vihreän lipun takia niin virheen tehnyt on Bianchi eikä tuo lippumies. Ja minun käsittääkseni Bianchi on ajautunut ulos jo reilusti ennen tuota paikkaa missä lippumies heiluttaa, eli epäilen että on siinä vaiheessa edes huomannut koko lippua vielä.
Joku kuvahan oli missä Bianchin auton perä luisui jo tuossa ylämäessä hiekalle. Siitä vissiin mennyt suoraan sit pidon hävittyä kuormaajan alle. Taitaa vika olla vain kuskissa joka ajoi liian lujaa heikon pidon puitteissa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
Off-topicina: Millä perusteella FOM voi poistaa nuo videot Youtubesta? Käsittääkseni FOM omistaa vain formuloiden televisiointioikeudet. Tuolla videollahan ei ole mitään tekemistä television kanssa. En tarkalleen tiedä miten nuo menee, jos joku viisaampi voisi valaista?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Off-topicina: Millä perusteella FOM voi poistaa nuo videot Youtubesta? Käsittääkseni FOM omistaa vain formuloiden televisiointioikeudet. Tuolla videollahan ei ole mitään tekemistä television kanssa. En tarkalleen tiedä miten nuo menee, jos joku viisaampi voisi valaista?
Omistaa kaupalliset oikeudet. Kuvaajalla on toki jonkin sortin tekijänoikeudet, mut ei ainakaan lupaa levittää videota. kai. usein niin övereitä nämä tekijänoikeuskiemurat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Off-topicina: Millä perusteella FOM voi poistaa nuo videot Youtubesta? Käsittääkseni FOM omistaa vain formuloiden televisiointioikeudet. Tuolla videollahan ei ole mitään tekemistä television kanssa. En tarkalleen tiedä miten nuo menee, jos joku viisaampi voisi valaista?
FOM omistaa Formula 1:n kaikki kaupalliset oikeudet. Mikä tahansa videopätkä jonkin yrityksen sivulla on kaupallista toimintaa ja näin ollen FOMilla on valta kieltää sen levitys. Sivusto nimittäin on hyvin äkkiä oikeudessa, jos se ei videota poista.

-hidas-
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Huhhuh, kovalla vauhdilla sieltä tultiin, traktorikin pomppasi ilmaan ja kypärä sukelsi traktorin perää vasten, todella hyvää tuuria ettei kukaan jäänyt alle: katsojan video
 

Andon

Well-known member
Liittynyt
25.8.2014
Viestit
333
FOM omistaa Formula 1:n kaikki kaupalliset oikeudet. Mikä tahansa videopätkä jonkin yrityksen sivulla on kaupallista toimintaa ja näin ollen FOMilla on valta kieltää sen levitys. Sivusto nimittäin on hyvin äkkiä oikeudessa, jos se ei videota poista.
No, ko. video suoraan uutiseen upotettuna on tällä hetkellä näköjään Iltapaskan luetuin uutinen :thumbdown
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4573
Sijainti
Kokkola
Olipa järkyttävän näköinen tilanne :( :nope: Kyllä tuossa meni koko päivä pilalle tämän tilanteen takia. Voi kun jäisi henkiin :dunno:
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12603
Sijainti
Sivulla viisi
Schumacher, Jarno Trulli ja Narain Karthikeyan ovat olleet lähivuosina sellaisia kuljettajia jotka olisivat voineet menettää päänsä kolaritilanteessa.
Onhan nuita vaaratilanteita ollut aika paljonkin, ainakin Alonsolla ja Wurzilla on myös ollut lähellä kolahtaa kanssakisailijan auto kupoliin kohtalaisen läheisessä menneisyydessä. Oikeastaan yllättävän hyvin on loukkaantumisilta ja päävammoilta tuollaisissa tilanteissa vältytty ja toivottavasti vältytään jatkossakin.

Hyytävää katsottavaa tuo Bianchin kolari. Aivan käsittämätön rysäys.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Off-topicina: Millä perusteella FOM voi poistaa nuo videot Youtubesta? Käsittääkseni FOM omistaa vain formuloiden televisiointioikeudet. Tuolla videollahan ei ole mitään tekemistä television kanssa. En tarkalleen tiedä miten nuo menee, jos joku viisaampi voisi valaista?
Ei millään vaan todennäköisesti YouTubelle on helpompi ja halvempi poistaa videot kuin alkaa tappelemaan FOM:n kanssa yhden hikisen videon takia,
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
On muuten voinut tuolla traktorinkuljettajallakin voinut hypätä sydän kurkkuun tuossa. Sen verran pomppaa se traktori.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös