Hmm... en muista oliko se viime kaudella jo, mutta kuitenki ihan joku aika sitten sitä muutettiin muistaakseni.. Että reunat pitää olla korkeammat, juurikin sivusta tulevia juttuja varten. Ja selvästi näkyy, että aika korkeat ne on nimenomaan kypärän kohdalta.Tuollanen korotettu ohjaamomuutos? on menny minulta täysin ohi.
Jos muuten olisi tällä kaudella ollut vielä korkeat keulat käytössä, niin auto ei mahdollisesti olisi sukeltanut?
Siinä tapauksessa olisi varmaan jalat menny.
Niin se tais olla, että korkeuteen tuli muutoksia. Näyttäis että esim 2010 autoissa on huomattavasti matalemmat.Eikö nuo ohjaamon sivukorokkeet ole olleet jo 15 vuotta tai jotain? Voi olla että niitä on jossain vaiheessa korotettu lisää.
Tosin noitahan voitaisiin korottaa vieläkin lisää kun ei niistä kuitenkaan yli näe.
Lisäksi niille voitaisiin tehdä jo ensi kaudeksi törmäystestejä (jos ei jo tehdä).
Näin jälkeen päin tuntuu kyllä täysin uskomattomalta, että tommosilla on ajettu peräti vuonna 95 vielä. Ei mitää suojaa missään. Tuohan oikein kerjää niskan murtumaa tai pahempaa. Onneks nykysin on vähä eri tasolla.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Mika_Hakkinen_1995_Britain_2.jpg
Tuossa vertailukuva Mika Häkkisen autosta vuodelta 1995.
Ihan samaa tuossa illalla ajattelin, että niskakin on saanut todella pipiä. Mutta ehkä niskavammat A) niputetaan tässä nyt pään vammoihin tai B) ovat tässä yhteydessä nyt toissijaisia ja ne hoidetaan sitten myöhemmin, sikälimikäli.Niskan kunnosta ei ole kerrottu julkisuuteen mitään, mutta ihmettelen kyllä jos niska ei ole tuossa ottanut kipeää. Voi olla pahimmassa tapauksessa neliraajahalvaus ihan jo niskan vaurioitumisen myötä... :thumbfh:
Kypärän laki taitaa ottaa vastaan suurimman iskun, mikä saattaa olla hyväkin uutinen.Ei tuosta oikeen tarkalleen näe, jonnekin vastapainon reunuksen alla kypärä sukeltaa.. Jospa ei ihan kamalia voimia olisi päähän kohdistunut..
Sauber oli kyllä kiitettävästi (ja täysin oma-aloitteisesti) hereillä jo vuonna 1994 heti Wendlingerin Monacon onnettomuuden jälkeen:Näin jälkeen päin tuntuu kyllä täysin uskomattomalta, että tommosilla on ajettu peräti vuonna 95 vielä. Ei mitää suojaa missään. Tuohan oikein kerjää niskan murtumaa tai pahempaa. Onneks nykysin on vähä eri tasolla.
Ja ehtisiköhänkään tuossa paljon liikuskella vaikka kuinka vetäisi reflekseillä? En tiedä.Niin riippuen paljonko kuski pystyy iskussa joustamaan, täällähän on jo todettu ettei kuljettajalla ole paljoa liikkumavaraa.
Irvinekin olisi lyhentynyt pään mitalla tuollaisessa onnettuomuudessa vielä 1999.Näin jälkeen päin tuntuu kyllä täysin uskomattomalta, että tommosilla on ajettu peräti vuonna 95 vielä. Ei mitää suojaa missään. Tuohan oikein kerjää niskan murtumaa tai pahempaa. Onneks nykysin on vähä eri tasolla.