Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Nyt ku katselin uudelleen tuota jokusen kerran, niin melkoista liioittelua, että olisi 200km/h törmännyt. Semmoiset 20-30 metriä sekunnissa näyttäis liukuvan eli ~70-100kmh (ehkä jopa hitaamminkin), joka edelleenkin on hiton iso vauhti äkkipysäytyksessä.

Edit.. Tai en tiedä. Sutilin vauhdin vois helpommin laskea ja olettaa että ehkä about samoja vauhteja tulleet. Emme tiedä onko Bianchi kuinka pyörinyt vai mennyt koko matkan suoraan. Salohan se kyl sano että suoraan ois mennyt, mut tarkoittiko vain osumaa?
 
Viimeksi muokattu:

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
Juuri näin. Mitä tuota videota katsoin niin ihan oikein se liputus meni. Ensin liputettiin keltaista mutta heti kun traktori oli peruuttanut siihen lippupisteen kohdalle, liputtaja vaihtoi vihreään lippuun.
Oisko bianchi nähnyt tullessaan mutkaan tornista vihreän lipun, eikä traktoria.
Näin on luullut että tilanne ohi ja painanut kaasun pohjaan. Siitä sitten auto lähti käsistä.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Oisko bianchi nähnyt tullessaan mutkaan tornista vihreän lipun, eikä traktoria.
Näin on luullut että tilanne ohi ja painanut kaasun pohjaan. Siitä sitten auto lähti käsistä.
Voi olla mahdollista jopa. Tuo mutkahan on semmoinen, että samalla kun se kaartaa vasemmalla se nousee pikkuhiljaa ja korkealle tornissa oleva lippu voi olla että on näkynyt ennen tuota traktoria.

Itse olen vähän ihmetellyt tätä "väärästä" liputuksesta keskustelua, mutta tämä voisi olla jopa mahdollista...

Edit: harmi että in-car kuvaa ei ole julkaistu ja tuskin julkaistaan
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Oisko bianchi nähnyt tullessaan mutkaan tornista vihreän lipun, eikä traktoria.
Näin on luullut että tilanne ohi ja painanut kaasun pohjaan. Siitä sitten auto lähti käsistä.
Voi olla mahdollista jopa. Tuo mutkahan on semmoinen, että samalla kun se kaartaa vasemmalla se nousee pikkuhiljaa ja korkealle tornissa oleva lippu voi olla että on näkynyt ennen tuota traktoria.

Itse olen vähän ihmetellyt tätä "väärästä" liputuksesta keskustelua, mutta tämä voisi olla jopa mahdollista...

Edit: harmi että in-car kuvaa ei ole julkaistu ja tuskin julkaistaan
Periaatteessahan saa vasta vihreän jälkeen kiihdytellä, muttako edelleen sääntö ei ole selkeä (vaikka eräät niin väittää, selvä nopeusrajoitus olisi selkeä), nii jos on tarpeeksi jo himmaillu, nii voi tuossa itse vaara-alueella laittaa laatan lattiaan, jotta esim seuraavalle suoralle saa hyvät vauhdit. Kyseisen mutkan aika (vois jäädä) jäis silti alle parhaimpien.
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Oisko bianchi nähnyt tullessaan mutkaan tornista vihreän lipun, eikä traktoria.
Näin on luullut että tilanne ohi ja painanut kaasun pohjaan. Siitä sitten auto lähti käsistä.
On se mahdollista. Mutta silloinkin kyseessä on kuljettajan virhe. Lippumerkithän kertovat sen mitä on odotettavissa ko. lippupisteestä eteenpäin, ja jos liputetaan vihreää niin periaatteessa kuljettajan ei pitäisi lähteä kiihdyttämään kuin vasta tuon vihreää liputtavan lippupisteen jälkeen. Minusta tuota ei voi kyllä mitenkään laittaa tuon lippumiehen, tai kilpailun johdon syyksi (paitsi jos ennen tuota onnettomuuspaikkaa on liputettu vihreää), vaikka esim. joku Alain Prost esittää ihan käsittämättömiä kommentteja että tuo liputus olisi mennyt väärin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3478
Sijainti
JKL
Nää kaverit on katselleet niitä lippumerkkejä siitä asti kun ovat aloittaneet mikroautolla ajamisen joten aika kaukaa haettua että eivät muka tiedä niiden merkitystä ja vaikutus aluetta. Nuo liputukset ja niiden kohdalla oikein toimiminen on käsittääkseni niitä ihan ensimmäisiä juttuja jotka käydään läpi kun ajaminen radalla alkaa...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Periaatteessahan saa vasta vihreän jälkeen kiihdytellä, muttako edelleen sääntö ei ole selkeä (vaikka eräät niin väittää, selvä nopeusrajoitus olisi selkeä), nii jos on tarpeeksi jo himmaillu, nii voi tuossa itse vaara-alueella laittaa laatan lattiaan, jotta esim seuraavalle suoralle saa hyvät vauhdit. Kyseisen mutkan aika (vois jäädä) jäis silti alle parhaimpien.
Kyllä keltaisellakin saa kiihdytellä, mutta vasta vihreän jälkeen saa ajaa limiitillä. Sama kuin nopeusrajoitusten kanssa nopeuden suhteen, vaikka kaikki jo ennen merkkiä kiihdyttää, toiminta on vastoin sääntöjä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kyllä keltaisellakin saa kiihdytellä, mutta vasta vihreän jälkeen saa ajaa limiitillä. Sama kuin nopeusrajoitusten kanssa nopeuden suhteen, vaikka kaikki jo ennen merkkiä kiihdyttää, toiminta on vastoin sääntöjä.
Sääntöhän menee niin, että keltaisten alueella ajan täytyy olla 0,2 tai 0,5 sekkaa hitaampi jostain referenssistä(keskiarvo) tietyllä matkalla (millä matkalla?). Nopeudesta itsessään ei mitään puhetta (paitsi, että pitää olla "valmis pysähtymään".) Nopeusrajoitushan olisi selkeä, kiihdyttelet tai teet mitä lystäät, mut jos ylinopeutta alueella lasket, nii rankku.

Ei varikkoalueellakaan ole mitään aikaan liittyviä nopeusrajoituksia, se on tietty nopeus ja sillä selvä, vaikka kuskit "varmasti" händläis autonsa, kunhan vähän normaalia hitaammin mentäis.

Nykyäänhän tuota sääntöä kirjaimellisesti noudattamalla Mersut paahtaa kovemmin kuin Marussiat, enemmän tai vähemmän, riippuen alueesta. Ei se hommasta ratavirkailijoille sen turvallisempaa tee, jos autot hieman nostaa, mut suhahtelee silti päälle kahtasataa ohi. Ihmisiä ne kuskitkin on.
 
Viimeksi muokattu:

-jr-

Member
Liittynyt
1.10.2007
Viestit
19
Venäjällä punaisten lippujen tai SC aikana siirretään radan varteen jääneen pois?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Samaa mieltä. Onkos nyt kerrottu muuta periaatteessa, että tila on kriittinen, mutta vakava. Vietäessä sairalaan oli tajuton eikä ilmeisesti nyt hengitä/ole hengittänyt edes itse. Onko muita tietoja kunnosta annettu?
Käsittääkseni ainoat viralliset tiedot on, että Bianchilla on vakava päävamma, hänet on jouduttu leikkaamaan ja että tila on kriittinen, mutta vakaa. Hengityskone ja aivoverenvuoto eivät taida olla ns. virallista tietoa, mutta varsinkaan tuon aivoverenvuodonsuhteen en ole varma. :confused:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Aivoverenvuoto lienee selviö tuollaisen täräyksen jälkeen. Jostain luin, että Wurz olisi kertonut Bianchin olleen hetken tajuissaan kolarin jälkeen, mikä tietenkin antaa hivenen lohtua ja toivoa siitä, ettei se osuma nuppiin olisi ollut ihan niin paha. Aivovammat ovat vaan lääkäreillekin hankalia ja varmaa tietoa tilasta on hyvin vaikea/mahdoton antaa. Sen takia sieltä tuskin kuuluu mitään kovin konkreettista, ellei tila merkittävästi muutu. Pahimmillaan potilas voi herätä ja viikon päästä kuolla äkillisesti mitään varoittamatta.

Ei auta kuin odotella ja toivoa.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Pahimmillaan potilas voi herätä ja viikon päästä kuolla äkillisesti mitään varoittamatta.
Eikös De Villotakin ollut noin vuoden hengissä ja ihan kävelykunnossa, mutta kuoli kuitenkin muistaakseni vammojensa vuoksi?
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Sääntöhän menee niin, että keltaisten alueella ajan täytyy olla 0,2 tai 0,5 sekkaa hitaampi jostain referenssistä(keskiarvo) tietyllä matkalla (millä matkalla?). Nopeudesta itsessään ei mitään puhetta (paitsi, että pitää olla "valmis pysähtymään".) Nopeusrajoitushan olisi selkeä, kiihdyttelet tai teet mitä lystäät, mut jos ylinopeutta alueella lasket, nii rankku.
Rata vissiin jaettu 20 sektoriin, siitä kai sen sektorin pituuden voi laskea.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Bianchin perheeltä lausuntoa:

MEDIA INFORMATION │ 7 October 2014
A Statement from the family of Jules Bianchi

Yokkaichi, Japan
7 October 2014, 23.00hrs local/15.00hrs BST

The following statement is provided by the family of Jules Bianchi, in conjunction with the Mie General Medical Center, and is distributed on their behalf by the Marussia F1 Team.

“This is a very difficult time for our family, but the messages of support and affection for Jules from all over the world have been a source of great comfort to us. We would like to express our sincere appreciation.

Jules remains in the Intensive Care Unit of the Mie General Medical Center in Yokkaichi. He has suffered a diffuse axonal injury and is in a critical but stable condition. The medical professionals at the hospital are providing the very best treatment and care and we are grateful for everything they have done for Jules since his accident.

We are also grateful for the presence of Professor Gerard Saillant, President of the FIA Medical Commission, and Professor Alessandro Frati, Neurosurgeon of the University of Rome La Sapienza, who has travelled to Japan at the request of Scuderia Ferrari. They arrived at the hospital today and met with the medical personnel responsible for Jules’ treatment, in order to be fully informed of his clinical status so that they are able to advise the family. Professors Saillant and Frati acknowledge the excellent care being provided by the Mie General Medical Center and would like to thank their Japanese colleagues.

The hospital will continue to monitor and treat Jules and further medical updates will be provided when appropriate.”


Read more at http://www.marussiaf1team.com/news/1035/#JqftmqxLRgQ2bwWv.99
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mitäs tuo axonal tarkoittaa tarkalleen? Suora suomennos olisi viejähaarake eikä se avaa hommaa mulle yhtään lain.
Sanakirjan kanssa pääsin niinkin hyvään suomennokseen kuin Diffuusi aksonivaurio. Sitä googlettelemalla löytyi seuraavaa:

Diffuusit vammat = vammat, joissa aivokudoksen vaurioituminen on laaja-alaista eikä ole tarkasti rajattavissa
Aksoni = hermosolujen päähaara
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]

Other authors state that DAI can occur in every degree of severity from (very) mild or moderate to (very) severe.[4][5] Concussion may be a milder type of diffuse axonal injury.[6]
voi voi voi :(
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5496
Venäjällä punaisten lippujen tai SC aikana siirretään radan varteen jääneen pois?
Luulisin FIA:n kiristävän aikarajoja keltaisten lippujen alla tapahtuvalle hidastamiselle. Tuskin mitään radikaalia muutosta tulee, koska se olisi panikointia, eikä kovin järkevää. Ensi kaudelle sitten muutoksia autojen rakenteisiin.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Tiedote ei onneksi maininnut, että kyse olisi vakavasta diffuusista aksonivaurioista. Aiemmin puhuttiin vakavasta päävammasta, mutta se ei ollut diagnostinen ilmaus.
Täytyy toivoa, että kyseessä on pieni tai keskisuuri vaurio.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Käsittääkseni ainoat viralliset tiedot on, että Bianchilla on vakava päävamma, hänet on jouduttu leikkaamaan ja että tila on kriittinen, mutta vakaa. Hengityskone ja aivoverenvuoto eivät taida olla ns. virallista tietoa, mutta varsinkaan tuon aivoverenvuodonsuhteen en ole varma. :confused:
FIA ilmoitti (onko se virallinen taho??) että Jules on hengityskoneessa eikä häntä ole leikattu toista kertaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös