Jollei laiteta turva-autoa radalle silloin kun tarvitaan traktoria auton siirtämiseksi ulosajopaikalta pois silloin on tehtävä niin, että määrätään maksiminopeus jolla saa ohittaa onnettomuuspaikan kun siellä on traktori tai mikä tahansa muu ajoneuvo siirtämässä autoa pois ja se maksiminopeus olisi oltava selvästi hitaampi kuin nopeus jolla ulosajopaikan kohdalla normaalisti ajetaan.Tuohon ei tulla menemään, siinä olisi käytänössä laji sama lopettaa siihen paikkaan, jos muuta ratkaisua ei löydy.
Miten tuo eroaa siitä, että siellä on ihmisiä siirtämässä autoa pois? Samalla tavalla he ovat hengenvaarassa, kun ovat siellä aitojen välissä.Jollei laiteta turva-autoa radalle silloin kun tarvitaan traktoria auton siirtämiseksi ulosajopaikalta pois silloin on tehtävä niin, että määrätään maksiminopeus jolla saa ohittaa onnettomuuspaikan kun siellä on traktori tai mikä tahansa muu ajoneuvo siirtämässä autoa pois ja se maksiminopeus olisi oltava selvästi hitaampi kuin nopeus jolla ulosajopaikan kohdalla normaalisti ajetaan.
Tuohon mutkaan ei jarruteta edes sateella ja tilanteet olivat ulostulon lopulla jossa ollaan jo pitkään oltu kasu pohjassa. Tilanteissa on se ero, että Sutil pyörähti, tai ainakin liukui välillä perä edellä. Bianchi ei silminnäkijöiden mukaan spinnannut, vaan ylikorjasi kun perä lähti irti. Näin ollen auto lähtikin suoraan kohti kuormainta.Kuvassa (aito?) linja näytti menneen "kevyesti" leveäksi.. hiekka lentää aika näyttävästi.. olisiko yrittänyt ensin kääntää autoa tai jarrutus jäänyt jostain syystä myöhäisemmäksi vai mitä?
Sutilihan ei tullut tuonne reunavalliin niin suurella nopeudella??? Autot lähtivät kuitenkin radalta samasta kohdasta?
Miten tuo eroaa siitä, että siellä on ihmisiä siirtämässä autoa pois? Samalla tavalla he ovat hengenvaarassa, kun ovat siellä aitojen välissä.
Höpöhöpö.. Ei tuolla kelillä.Tuohon mutkaan ei jarruteta edes sateella ja tilanteet olivat ulostulon lopulla jossa ollaan jo pitkään oltu kasu pohjassa. Tilanteissa on se ero, että Sutil pyörähti, tai ainakin liukui välillä perä edellä. Bianchi ei silminnäkijöiden mukaan spinnannut, vaan ylikorjasi kun perä lähti irti. Näin ollen auto lähtikin suoraan kohti kuormainta.
Juuri näin. Mitä tuota videota katsoin niin ihan oikein se liputus meni. Ensin liputettiin keltaista mutta heti kun traktori oli peruuttanut siihen lippupisteen kohdalle, liputtaja vaihtoi vihreään lippuun.Eikö se lippu edellen ole voimassa siitä kohdasta eteen päin, josta sitä liputetaan?
Mun mielestä ihmiset voivat omalla käytöksellään vaikuttaa omaan turvallisuuteensa, toisin kuin tuhansien kilojen painoiset työkoneet. Suurin osa viime vuosien ratavirkailijoiden kuolemista on johtunut ihmisten omista hölmöilyistä. Tyyliin mennään seisomaan siihen pieneen rakoon aitojen välissä ja sitten saadaan renkaasta naamaan. En tiedä, miten se yksi tyyppi onnistui Kanadassa jäämään "traktorin" alle, oliko kääntänyt selkänsä vai mitä tapahtui. Yleensä turvavälillä ja pitämällä silmät auki ollaan jo aika hyvässä turvassa. Eikö vasta pari vuotta sitten katseltu niitä hidastuskuvia, kun ryhmä aasialaisia ratatyöntekijöitä lähti ylittämään rataa jonossa ja sitten vielä yksi heitti rimpulat keskelle rataa?Miten tuo eroaa siitä, että siellä on ihmisiä siirtämässä autoa pois? Samalla tavalla he ovat hengenvaarassa, kun ovat siellä aitojen välissä.
Schumikin oli tajuissaan hetken aikaa kaatumisensa jälkeen.http://yle.fi/urheilu/uutta_tietoa_bianchi_oli_tajuissaan_onnettomuuden_jalkeen/7513229
Bianchi siis ollut tajuissaan heti osuman jälkeen.
Oisko lähdettä? Multa ainakin mennyt ohi.Schumikin oli tajuissaan hetken aikaa kaatumisensa jälkeen.
En ala kaivelemaan, mutta kanssa muistikuva että sanottiin olleen hetken tajuissaan vielä kiveenosumisen jälkeen.Oisko lähdettä? Multa ainakin mennyt ohi.
Tässä:Oisko lähdettä? Multa ainakin mennyt ohi.
http://www.theguardian.com/sport/2013/dec/30/michael-schumacher-critical-stage-treatment-head-injurySchumacher was able to speak directly after the accident, but became agitated and fell into a coma soon after he arrived at Grenoble by air ambulance.
Oli tuosta juttua silloin. Vasta kun päässä paine kasvaa niin lähtee taju.Oisko lähdettä? Multa ainakin mennyt ohi.
Kyllä se on niin että turva-auto joutuu jopa väistämään Liuzzia ekassa mutkassa, selvä Liuzzin törkeä virhe, mennään ihan liikaa rajojen yli.https://www.youtube.com/watch?v=P3t56uLqlVI
Tämmöinen kisa tuli mieleen tuossa eilen illalla... Katsokaapa kohdasta 1:06 eteenpäin ja etenkin kohdasta 2:20 eteenpäin. Ja kun vielä Paniskin sanoi että noista traktoreista on ollut puhetta, niin ei kyllä itselleni jää muuta sanottavaa kuin että voi voi FIA...
Lisäksi huomioitavaa on se, että nämä hiekkaturva-alueet mitä viime vuosina on ahkerasti poistettu, näyttää pitävän ainakin tuossa Nürren ekassa mutkassa aika hyvin sateellakin. Asfalttihan ei märällä enää pidä niin hyvin. No, tämä on taas ihan toinen keskustelu sitten.
Juu Liuzzin törkeä virhe kyllä, mutta pointtini oli siis että tuossakin periaatteessa oli vähän aineksia tuommoiseen "Bianchi-tilanteeseen".Kyllä se on niin että turva-auto joutuu jopa väistämään Liuzzia ekassa mutkassa, selvä Liuzzin törkeä virhe, mennään ihan liikaa rajojen yli.
Muutenkin ko. tapaus on todella hämmentävä, tuoleeko tuo kurottaja jopa radan yli jossain vaiheessa vai portista vähänmatkaa radalta eteenpäi?
Mielestäni tässä oli Liuzzin törkeä tilannenopeus suhteessa keliin vaaratilanteen aiheuttajana, varsinkin vielä safety car joutuu väistämään Liuzzin hajonnutta STR:ää.
Silti potentiaalinen vaaratilanne.