Ehkä hieman ylimitoitettu ele tuo numeron jäädytys tässä tapauksessa kun se ei ollut itse kuljettajalle tai edes lajille mitenkään merkityksellinen. Mutta enpä lähtisi sitä tuomitsemaankaan ja vapaita numeroita riittää jatkossakin kaikille.
Mitä itse onnettomuuteen tulee, niin kyllähän siitä päävastuu Bianchilla oli. Liputus radalla oli asianmukaista, mutta kuljettaja ei siitä huolimatta hidastanut tarpeeksi vauhtiaan. On aivan toissijaista mitä esimerkiksi säännöt sanovat kuinka paljon pitäisi hidastaa. Tuollaisissa olosuhteissa on ensisijaisesti varmistettava radalla pysyminen ja auton hallinta, koska eteen voi tulla mitä tahansa. Bianchilla se ei valitettavasti Suzukassa onnistunut, loppu olikin sitten pelkkää huonoa tuuria.
Ehkä tässä 20 vuoden aikana aika monikin ehti jo ajatella että tämän lajin parissa ei enää kukaan kuljettaja pääse hengestään kiitos parantuneen turvallisuuden, mutta näin ei valitettavasti ollut. Monta pahannäköistä onnettomuutta on ollut aiemminkin, niistä on kuitenkin selvitty. Yhtenä monista tulee mieleen Massan onnettomuus vuonna 2009, mutta siellä tuo vain ajelee edelleen vaihtelevalla menestyksellä.
Rauha Julesin muistolle (myös täällä keskusteluforumilla).