Ihan niin kuin joku jo kirjoittelikin. Kuskin pitää ite sovittaa ajonopeutensa vallitsevaan keliin. Suzukassa Vettel valitti vesiliirtoa 80 kmh. Ajais sitten hiljempaa jos ei vehkeet pysy tiellä eikä valittais.
Ei se vaan toimi noin. (Eihän tuo itse asiassa toimi edes siviililiikenteessä vaan sielläkin löytyy niitä liian kovaa ajavia, vaikka ei edes ajeta kilpaa.)
Autourheilussa on kuitenkin kisatilanne päällä, jolloin mennään niin kovaa kuin mahdollista, vaikka sitten riskillä. Ei tuolla kukaan ala mitään alle 80kmh vauhteja vapaaehtoisesti ajamaan radalla mahdollisesti jossain kohtaa vaanivan vesilammikon takia. Jää siis väkisinkin muiden tahojen tehtäväksi huolehtia siitä, että ajaminen on turvallista ja riskit eivät nouse liian suuriksi.
Tokihan se voidaan aina kuskin viaksi loppupeleissä katsoa, jos auto päätyy seinään ilman teknisiä ongelmia yms. Kuitenkin, jos käytännössä kaikki radalla olevat kuljettajat ajavat onnettomuuspaikalla ja liian suurella nopeudella, niin on suhteellisen helppo päätellä, että jossakin on parantamisen varaa. Oli se sitten säännöissä, kilpailujohdon toiminnassa tai jossain muualla.