Verizon Indycar Series 2015

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Kuvankaunis Barber on hankala tapaus. Rata on uskomaton, mutta ei periaatteessa IndyCareille sopiva. Silti; siellä on nähty viime vuosina varsin viihdyttäviä näytelmiä!
Maisemathan tuolla radalla ovat ihan eri luokkaa kuin esimerkiksi Kalifornian ratojen tympeä soramonttu-look aropensaineen. Profiilin puolesta kuitenkin enempi moottoripyörille tehdyn oloinen paikka, vaikkei tuolla MM-arvoiset luokat kierräkään.

Kannattaa muuten myös googlettaa radan yhteydessä oleva museo. Melko vaikuttava kokoelma ja ihan heti ei uskoisi, minkälainen kokoelma Lotuksen F1-autoja löytyy jostain syvän etelän perukoilta.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9511
Sijainti
Helsinki
Long Beachin kisa ratkesi radan sijaan varikolla. Ganassi-tallin Dixon ehti Castronevesin edelle Helion nopeasta stopista huolimatta. Yksi koko radan keltainen oli kokonaisuuteen nähden yllättävää. Siisti ajelu on mahdollista amerikan radoilla.

Barberin rata on korkeuserojen ja loivien kaarteiden vuoksi prätkille sopiva, kuten täällä mainitaan. Rata on kuitenkin tarjonut loistavia kisoja, joten sellaista voidaan odottaa sunnutaina.

Sieraimet ruutujen ääreen sunnuntai-iltana n. kello 22.30.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Barberin rata on korkeuserojen ja loivien kaarteiden vuoksi prätkille sopiva, kuten täällä mainitaan. Rata on kuitenkin tarjonut loistavia kisoja, joten sellaista voidaan odottaa sunnutaina.
Viime vuonna tosin kisaviikonloppua piinasi rankkasade. Nyt tänä vuonna sunnuntai näyttäisi lupaavalta http://www.foreca.fi/United_States/Alabama/Birmingham/tenday

Mitä tulee tuohon MotoGP/Superbike -tyyppiseen profiiliin, selkein hengenheimolainen mielestäni on Mugello.

Mugello:



Barber:



Ja vaikka profiilin suhteen yhtymäkohdat ovat enempi sellaisia hakemalla haettuja, mun mielestä tuossa radassa on jotenkin samanlaista auraa kuin Assen TT Circuitissa. Assenin profiilihan oli tällainen

 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Barberin profiili ei varsinaisesti suosi nopeita autoluokkia kisaamisen kannalta.

Mutta onhan kyseessä nykyradaksi makea rata. Varsinkin kun vertaa muita samaan aikaan rakennettuja parkkipaikkoja tuohon.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Mitä tulee tuohon MotoGP/Superbike -tyyppiseen profiiliin, selkein hengenheimolainen mielestäni on Mugello.
Mopoille tuo Barberin rata on kai alkujaan suunniteltu. Noista edellä mainituista vertailuista en kyllä löydä minkäänlaista hengenheimolaisuutta.

Yleensä kisat ovat olleet aikamoista jonottelua ainakin kuivalla. Mitä nyt niillä parijono restarteilla saatiin yhtenä vuonna keinotekoisesti toistuvaa kolarointia. Pahoin pelkään tylsää kisaa, joten toivon sadetta. Se sentään teki viimeksi kisasta osittain mielenkiintoisen.

Barberin kauneutta ei näe mistään rataprofiilista. Siirtykää sen sijaan onboardiin ja vuoteen 1990: https://www.youtube.com/watch?v=92K4wP1Fq8g
:confused::confused:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Saattoi IndyCar (& TUSC, jne.) päihittää F1:n (& GP2, jne.) katsojaluvuissa. 181 000 katsojaa Long Beachissä viikonloppuna. Tuohon tuskin Bahrain pääsi, edes laskemalla kilometrin säteellä olleet kamelit.
Bahrain ei liene kovinkaan reilu vertailukohta (se kisa kun ei edes hae massoja katsomoon). Long Beachin kotimaassa Austinissa F1-kisan viikonlopun katsojaluku 2014 oli 237,406.

Ja tuo on kaksi vuotta laskenut luku. Kahtena edellisvuonna oli enemmän.

http://www.bizjournals.com/austin/news/2014/11/04/attendance-down-again-at-formula-1.html
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18427
Koiranen GP:n CEO Afa Heikkinen kertoi että jenkkien IndyCar-sarja kiinnostaa heitä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Onkohan F1 enää tulevaisuudessa se luokka, johon jokainen tähtää? Taitaa pikku hiljaa siirtyä WEC yms. puolelle.
Nähtäväksi jää. Kuten edellinen keskustelija sanoi, olisi ihan terve kehityssuunta, kuitenkin F1:siin pääsee niin pieni porukka kaikista kuljettajista, usealla kuljettajalla käytävissä kestävyyskisoissa on vähän enempi paikkojakin vapaana. Onhan niitäkin nähty, että on hukattu parhaat vuodet rakentaessa uraa F1-lähtöisesti ja sitten on hakattu päätä seinään kun on pyritty alalle, mihin ei oikeasti ole pinkka kunnossa.

E: Kohtahan se Barberin kisa jo alkaakin.
 
Ylös