Verizon Indycar Series 2015

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ekan mutkan kolinoita lukuunottamatta aika tapahtumaköyhä kisa toistaiseksi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Dixon tehnyt salakavalaa nousua taustalla. Tosin top 10:n ulkopuolella, mutta ero kärkeen pysynyt samana alkukierrosten jälkeen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Power voittoon. Rahal jälleen toinen, Montoya kolmas.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Kyllä tuo olis turva-autoa kaivannut kisan loppupuolelle. Ihmeen siisti kisa lopulta.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Meni tosiaan ilman kunnan ukkoja loppuun asti. Kahden viikon päästä onkin sitten koko ovaali käytössä.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Tapahtui vähän aikaa sitten Indianapolisissa: https://www.youtube.com/watch?v=bQZ0mnJKllU

Huhhuh. Onni onettomuudessa ettei miehelle käynyt mitenkään pahemmin. Säikyllä selvisi.


Vapaat harkat muuten käynnissä taas IndyCarin YT-kanavalla. Katsokoon ken haluaa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Tietenkin tuossa vauhdissa on melko vähän tehtävissä, mutta DW12 on suunniteltu nimenomaan sillä periaatteella ettei lähde törmäyksessä lentoon. Eri asia tietenkin miten olisi vanha runkomalli vastaavassa tilanteessa käyttäytynyt.

E: Tai oikeastaan aerokittien myötä tehty parannus. Alkuperäinen lausunto, lähde Indycar.com A triangular cutout on both sides toward the front of the underwing of the chassis complements the aero kits. They were added to reduce the overall surface area of the bottom of the race car, which reduces the chance of lift during an incident.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Helion kolari olikin ainoa keino saada IndyCar Suomen mediaan ennen 500:aa. :nope: Päässyt jo IS:n sivuille.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Maailman hienoin moottorirata ei anna armoa. Eikä nämä rytinät vielä loppuneet...
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Vaikka miten turvallinen runko olisi muuten, fysiikan lakeja on vaikeampi kumota. Maaefektipohja kun kääntyy riittävässä vauhdissa takaperin niin kyllähän se ilmoille nousee.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pippa Mann

Ihme, etteivät ole tehneet tuolle varikkomuurin päälle jotain. Tuntuu vähän väliä joku osuvan siihen.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Nyt menee kohtuu liukkaasti off topicciin, mutta suosittelen tätä herkkua kaikille: https://www.youtube.com/watch?v=6hUjWxcCJYs

Kyseessä siis tiivistelmä Nigel Mansellin IndyCar kaudesta, keltanokkana, 1993. Mahtavaa kamaa.

Omalla tavallaan vastaavia juttuja löytyy toki tubelta vaikka kuinka ja paljon. Suosittelen tutustumaan.

----

Ajat ovat muuttuneet, mutta edelleen se tärkein aspekti on pysynyt muuttumattomana: IndyCar omaa kevyesti upeimman variaation ratojen suhteen. Klassisista old school moottoriradoista väkeviin katuratoihin, ja lyhyemmistä ovaaleista pelottaviin superspeedwayhin. Juurikin täydellistä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Katselin aikanaan 1993 kauden suureksi osaksi livenä Eurosportilta. Juurikin siksi koska suosikkikuskini oli juuri siirtynyt sarjaan.

Ja millä menestyksellä :thumbup:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Ajat ovat muuttuneet, mutta edelleen se tärkein aspekti on pysynyt muuttumattomana: IndyCar omaa kevyesti upeimman variaation ratojen suhteen. Klassisista old school moottoriradoista väkeviin katuratoihin, ja lyhyemmistä ovaaleista pelottaviin superspeedwayhin. Juurikin täydellistä.
Ja ovatten tuollapäin nuo katuradat ihan oikeita katuratoja eikä vain kaupunkimaisessa ympäristössä sijaitsevia yhdistelmäratoja tyyliin Singapore. No, ehkä Baltimoren ratikkakiskot olivat vähän liikaa, mutta esim. Detroitissa on välillä alustana betoni ja kaistaviivat kuulemma tuntuvat ilkeältä auton sisällä kun niiden yli ajaa 300 kmh.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ajat ovat muuttuneet, mutta edelleen se tärkein aspekti on pysynyt muuttumattomana: IndyCar omaa kevyesti upeimman variaation ratojen suhteen. Klassisista old school moottoriradoista väkeviin katuratoihin, ja lyhyemmistä ovaaleista pelottaviin superspeedwayhin. Juurikin täydellistä.
Ovaalikisoihin kun on oppinut, niin sen jälkeen avopyöräsarja ilman ovaaleja tuntuu aika laimealta.
 
Ylös