FINRace 2015 / Rata-ajon SM

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Camarot näyttivät taas kertaluokkaa (useampaakin suoraansanotuna) liian suurilta tuohon radalle, sama f4.
[/URL].
Camarot ovat juuri sopivan kokoisia Ahveniston radalle kuin myös F4. Camaroiden äänet on tainnu parantua viime vuodesta. Hyvä jos ovat ottaneet vinkistäni vaarin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4613
Sijainti
Salo
Camaroiden äänet on tainnu parantua viime vuodesta. Hyvä jos ovat ottaneet vinkistäni vaarin.
Ajavatko nuo samoilla säännöillä kuin Ruotsissa? En ole kotimaan kisoja nähnyt, mutta Ruotsissa STCC:n täyteluokkana ajaneiden Camaroiden ääni oli lähinnä suhinaa ja samassa tapahtumassa esim. rallicrossin Supercar Litesit veivät äänissä ihan 6-0.
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
suomen puolella siirryttiin takaisin vanhan mallin pakoputkistoon. ruotsissa desibeli raja edelleen 95 :thumbdown
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
...ja Porsche GT3 Cupiin on ilmoittautunut ruhtinaalliset 10 osanottajaa.
Kahdeksan nimeä näyttäis nyt olevan Kitissä GT3 cupissa. Time trialissa 1 ja Sports cupissa 24. Formula Renaultien lista on vielä puhtaan valkoinen, mikäs tuon luokan tilanne on?
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
suomen puolella siirryttiin takaisin vanhan mallin pakoputkistoon. ruotsissa desibeli raja edelleen 95 :thumbdown
Tämä on kyllä todella hyvä juttu! Nyt ne kuulostaa siltä miltä pitää.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Kahdeksan nimeä näyttäis nyt olevan Kitissä GT3 cupissa. Time trialissa 1 ja Sports cupissa 24. Formula Renaultien lista on vielä puhtaan valkoinen, mikäs tuon luokan tilanne on?
10 nimeä loppujen lopuksi Cupissa ja 13 F-Rellujen Nordic NEZissa. "Lisäluokka" PRCF Sports Cupissa 31 nimeä ja Time Trialissa 1.

10-vuotis juhlakisaksi todella vähän osallistujia. Luulisi, että kaikki tallin täytteet olisi edes tämän kerran tuotu radalle.

GT3-Cupin osalta ihmetyttää, että miksi esim. viime vuosina sarjaa ajaneet Jorma Vanhanen ja Simo P. Kangas osallistuvat omilla GT3:llaan vain Sports Cupin puolelle. Ilmeisesti Vanhanen on tuunannut Porscheaan hieman liikaa. Tai no, oikeastaan voisi kysyä, että miksi Aarnio Racing ja Westend Racing eivät osallistu tämän vuoden GT3-Cupiin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4613
Sijainti
Salo
Tuohan olisi jo kohtuullinen määrä, mutta noista 11 taitaa olla Ruotsista. Niitä on ennenkin jäänyt ahtojäihin tms. kisamatkallaan.
Menee vanhan toistamiseksi, mutta ruotsalaisten haluttomuus toimia tämän ilmansuunnan kanssa löytyy ihan tietosanakirjasta, P niin kuin "Pohjoismainen yhteistyö".
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Time Trialissa 1.
Tämän mukaan seitsemän.

Ilmeisesti Vanhanen on tuunannut Porscheaan hieman liikaa.
Vanhanen taitaa ajaa FIA GT3 -luokan Cup S:llä, eikä Carrera-cupperilla. Tuunaukset lienevät tapahtuneen jo tehtaalla.

Tuohan olisi jo kohtuullinen määrä, mutta noista 11 taitaa olla Ruotsista.
Vain 10 Ruotsista. Dutt Motorsport on Saksasta. Minneköhän muuten on kadonnut virolainen Scuderia Nordica?

Sinänsä määrä kuulostaa melko realistiselta, että viime vuonna Botniaringillä oli 11 autoa.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuohan olisi jo kohtuullinen määrä, mutta noista 11 taitaa olla Ruotsista. Niitä on ennenkin jäänyt ahtojäihin tms. kisamatkallaan.
Menee vanhan toistamiseksi, mutta ruotsalaisten haluttomuus toimia tämän ilmansuunnan kanssa löytyy ihan tietosanakirjasta, P niin kuin "Pohjoismainen yhteistyö".
Pakko myöntää, että taisitte olla (taas) oikeassa. Aamun lämmittelyssä radalla vain seitsemän Signatechia.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
radalla vain seitsemän Signatechia.
Mutta niinpäs vain oli Rellujen jälkimmäinen lähtö päivän viihdyttävin. Parhaimmillaan oli neljän kärki nipussa ja rinnakkain kiersivät stadionmutkiakin useampaan kertaan. Arvelin, että kohta rytisee, mutta siistinä pysyi taistelu. Mielellään olisi screeniltä seurannut takamutkien tapahtumiakin. Eka lähtönsä oli epätasaisempi. Mitäs sarjaa nuo suomalaiskuskit yleensä ajaa, NEZ-osakilpailuja ei kuitenkaan taida olla kuin kaksi? edit: Nordic sarjaahan ne näyttää ajavan Ruotsissa.

Kuivalla kelillä ajeltiin ensimmäiset lähdöt, formuloiden toisen lähdön aikana jo tihutti ja Sports cupin jälkimmäisen lähdön aikana alkoi sataa oikein kunnolla. Muutenkin reilut tasoerot (hitaimmat ei pysyneet turva-autoletkankaan perässä) kasvoivat entisestään. Startissa oli jo ihme säätämistä, lämmittelykierroksia taidettiin ajaa 5, kun osa meni varikolle ja muiden pasmat meni tyhjistä lähtöruuduista sekaisin eikä parijonoa saatu aikaiseksi. Punalippuun se lähtö lopulta päättyikin. GT3 cup challengen toinen lähtö ajettiin myös märällä radalla, melko isoiksi kasvoi erot siinäkin luokassa.

Formuloita oli 7, herrasmiespossuja 27 ja muita isosilmäisiä 10. Yleisöä oli ihan kivasti, ainakin enemmän kuin Finracen lauantaina. Jutuista olin kuulevinani, että Porsche-kerhon puolesta oli useampia ohimennen piipahtajia, jotka ei juuri aikataulustakaan tienneet eivätkä ehkä yleensä penkkoja kansoita. Grilliteltta oli kuitenkin sen verran iso, että sinne olisi tarvittaessa mahtunut koko yleisöjoukko sateensuojaan, siitä yläpeukku.
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Mutta niinpäs vain oli Rellujen jälkimmäinen lähtö päivän viihdyttävin.
Totta haastat, siinä oli oikeata kisailua.
Sports Cupissa, varsinkin toisessa lähdössä, tuli mieleen että kaikilla kuskeilla ei sääntökirja ole hallussa missään määrin. Yhdistelmä "keltaiset liput + SC-kyltti" ei joillakin herättänyt mitään ajatusta. Sama uusiutui tokan lähdön lämmitelykierroksilla.
Menin perkules uskomaan aamukahdeksan sääennustetta ja sateen alkaessa tosissaan oli paettava paikalta.
Time-trial oli muuten autokisan irvikuva, syy ei kuitenkaan ollut 101-numerossa, joka vaisun alun jälkeen sai kunnon tsempin päälle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Rata-SM vieraili viikonloppuna Jurvan Botniaringillä. Arttu Kilpi ja Emil Westman ajoivat lähtövoittoihin pääluokassa V1600:ssa. Toni Lähteenmäki nappasi uransa avausvoiton V8 ThunderCrs luokassa, kun oli niin lauantaina kuin myös sunnuntaina ykkönen. BMW 325 Cup luokan voiton nappasi kaksikko Mikk Maaten/Tristan Viidas, viime mainuttu on viime vuoden Radical Europan mestari ja Ranskan F4 kuski vuodelta 2013.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Onko tuo Jurva niin kaukana kaikesta ettei kukaan forumilainen ole sinne päätynyt?
No, olinhan minä siellä. Silmiinpistävän vähän oli yleisöä, vaikka oli bussikuljetuksetkin lähialueilta. Nyt täytyy myöntää, että en jaksanut kumpanakaan päivänä loppuun asti olla paikalla. Legendsit taisi viedä ykkösuokan tittelin, tai ainakin luokassa oli eniten seurattavaa.

:wall: Olivat sitten rakentaneet ratavarikolle itkumuurin (varikkopilttuut), joka esti oikeastaan sen vähänkin näkyvyyden mitä Botniaringillä on ollut :wall: Mikähän tuon rakennelman käyttötarkoitus on? Olisiko tuohon upotetulla rahalla rakentanut Botniaringille 30 vuotta hartaasti odotetun katsomon???!!
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Niko Kankkunen saa tulevana viikonloppuna ajettavaan Pärnun kisaan seuraksi samaan kilpailutapahtumaan, eri luokkaan Porscheihin isänsä Rallilegenda Juha Kankkusen.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Legendseissä on mielenkiintoista väriä radalla, sillä Pärnun kisa on myös gruusialaisvetoisen "Continental Cupin" osakilpailu. Sarjaan kuuluu lisäksi osakilpailut Rustavissa (Georgia) ja Istanbulin F1-radalla. Latvialaisiakin on mukana, sillä Pärnu on heikäläisten järkkäämän "Itämeren Cupin" toinen osakisa (ensimmäinen oli Ahveniston Rata-SM-kisa).

Kummankin Cupin kisat oli tarkoitus ajaa viikko Pärnun jälkeen Riiassa, mutta Bikerniekin-radan remontti on kesken ja kisat siirretty elokuulle. Harmi homma etenkin kartvelilaisten kannalta. Tuli pitkä matka Aasiasta Euroopan laidalle vain kahden kisalähdön tähden.
 
Ylös