F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Renault on nyt kommentoinut julkisesti – hypoteettisella tasolla – F1-tulevaisuuttaan. Pientä huolta aiheuttaa se, että merkin edustus on nyt Red Bullin varassa, koska ainoastaan RB-omisteiset tallit käyttävät Renault'n moottoreita. Oman kilpatallin tuominen takaisin olisi mahdollista, mutta vain jos jokin nykyisistä talleista saataisiin ostettua pois. Mielenkiintoisesti myös nimi Bob Bell mainittiin. Mies otti loparit Mersulta jo vuosi sitten ja virallisesti työsopimus päättyi viime vuoden lopulla. "Mahdollinen" uusi rooli Renault'lla voisi liittyä juuri F1-toiminnan laajentamiseen, koska moottoriosastolla hänelle ei ole käyttöä. Suunnitelmia on siis tehty jo jonkin aikaa.

Täällähän liikkui aiemmin sellainen huhu, että Renault ostaisi Force Indian, minkä jälkeen Red Bull lyöttäytyisi Audin kanssa kimppaan.

Renault ponders F1 future, including fully-branded works team
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Renault on nyt kommentoinut julkisesti – hypoteettisella tasolla – F1-tulevaisuuttaan. Pientä huolta aiheuttaa se, että merkin edustus on nyt Red Bullin varassa, koska ainoastaan RB-omisteiset tallit käyttävät Renault'n moottoreita. Oman kilpatallin tuominen takaisin olisi mahdollista, mutta vain jos jokin nykyisistä talleista saataisiin ostettua pois. Mielenkiintoisesti myös nimi Bob Bell mainittiin. Mies otti loparit Mersulta jo vuosi sitten ja virallisesti työsopimus päättyi viime vuoden lopulla. "Mahdollinen" uusi rooli Renault'lla voisi liittyä juuri F1-toiminnan laajentamiseen, koska moottoriosastolla hänelle ei ole käyttöä. Suunnitelmia on siis tehty jo jonkin aikaa.

Täällähän liikkui aiemmin sellainen huhu, että Renault ostaisi Force Indian, minkä jälkeen Red Bull lyöttäytyisi Audin kanssa kimppaan.

Renault ponders F1 future, including fully-branded works team
Lotus olisi ollut kätevä ostaa takaisin, onko mersun moottoriin vaihto sitten jotain kiistystä siihen suuntaan, kun ei taloudellista tukea Renaultilta herunut? Audi huhut nyt varmaan on yhtä hölynpölyä kuin ollut viimeiset 15 vuotta. Autolehtien toimittajien päiväunia.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Noniin, taidetaan sittenkin saada Manor (entinen Marussia) mukaan tulevalle kaudelle!
Marussian, eli nykyisen Manorin pelastamisen taustalla on brittiläisen energiayhtiö Ovon perustaja ja toimitusjohtaja Stephen Fitzpatrick. Asiasta kertoo BBC.

37-vuotias on kuitenkin sijoittanut nimen omaan henkilökohtaisia varojaan tallin pelastamiseen, eikä hänen yrityksensä ilmeisesti liity asiaan.

Lisäksi viime vuonna tehtävänsä Sainsbury-supermarkettiketjun toimitusjohtajana jättänyt Justin King on mukana tallin johtamisessa. King, jota on uumoiltu jopa Bernie Ecclestonen seuraajaksi sarjan toimitusjohtajana, ei kuitenkaan ole mukana tallissa sijoittajana.

Talli pyrkii ehtimään mukaan kauden avausosakilpailuun Australiaan.
http://www.suomif1.com/2015/02/f1-tallin-pelastaja-paljastui/
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Suurnopeuskamerathan on ihan hyvä juttu. Saadaan varmastikkin hienoja hidastus kuvia myös lähetyksiin :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
Perjantaina klo18 alkaen Radio Novalla Emma Kimiläisen vieraana F1-illassa Oskari Saari, Erkki Mustakari, Mika Salo ja Toni Vilander.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vaikuttaa aika mielenkiintoiselle tuo Oskun kirjoittama kirja Aki Hintsasta.

Hintsa oli kirjan mukaan alkanut epäillä omaa motivaatiotaan jatkaa McLarenin leivissä vuoden 2013 Singaporen GP:n jälkimainingeissa. Tuolloin hän oli ottanut vauhdikkaasti yhteen tallipäällikkö Martin Whitmarshin kanssa. Lauantain harjoitusten ja aika-ajon välissä Hintsaa oli pyydetty hoitamaan Kimi Räikkösen akuutisti kipeytynyttä selkää.

Hintsa ei ollut miettinyt sekuntiakaan, vaan oli marssinut Lotuksen tiloihin ja tavannut siellä suurissa kivuissa olleen Räikkösen. Hetkeäkään hän ei ollut miettinyt, että tässä olisi nyt oiva mahdollisuus parantaa oman tallin kilpailuasemaa ja jättää Räikkönen tuskissaan toipumaan.

Oli selvää, että tuossa kunnossa suomalainen ei aika-ajoon pystyisi osallistumaan.

- On pakko puuduttaa, mutta paikka on hankala. En voi luvata, että se auttaa, Hintsa oli kirjan mukaan varoittanut Räikköstä.

Lotus-kuski oli antanut luvan ja taisteli hammasta purren itsensä aika-ajoon.


"Potkut nyt"

Pian sen jälkeen McLarenilla alkoi kuhista. Kävi selväksi, ettei Hintsan temppu ollut miellyttänyt kaikkia. Suomalaislääkäri ymmärsi, että kritiikki oli lähtöisin tallipäälliköltä, jolla ei kuitenkaan ollut pokkaa tulla kertomaan mielipidettään henkilökohtaisesti.

Tohtori ei jäänyt odottelemaan esimiehensä yhteydenottoa. Hän haki Whitmarshin esiin ja oli jo valmis aloittamaan ojentamisen mekaanikkojen edessä, kunnes tallipäällikkö sai vedettyä hänet sivuun.

- Et voi tulla sanelemaan, ketä minä saan hoitaa ja ketä en. Miten minä lääkärinä voisin jättää auttamatta ihmistä, jolla on hirveät kivut? Hintsa aloitti hurjan ripityksen.

Whitmarsh yritti selittää jotain F1-maailman kilpailutilanteesta.

- Jos se on sinulle ongelma, on parempi, että annat minulle potkut nyt. Minä olen lääkäri ja tehtäväni on auttaa ihmisiä. Ei ole merkitystä, minkä värinen paita ihmisellä on päällään, Hintsa linjasi kirjan mukaan.
- Hoitaisin sinuakin vastaavassa tilanteessa, vaikka olisimme eri talleissa.
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015030419296930_fo.shtml
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tuo on täyttä hevonpaskauutisointia ja kuka tahansa puolikkaan synapsin omaava ymmärtää sen. Tallit ajoivat juuri neljä päivää testejä eikä mikään ole muuttunut sen jälkeen tai sinä aikana. Jos jotain epäselvää olisi ollut, niin testaaminen olisi pitänyt jättää kesken.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Olisko tässä toivon kipinää että Alonso olis saanut sähköiskun ja turvallisuussyistä palattaisiin kersittömiin moottoreihin? Vähän iskutilavuutta lisää ja kaks turboa, olis jo aika makia.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Olisko tässä toivon kipinää että Alonso olis saanut sähköiskun ja turvallisuussyistä palattaisiin kersittömiin moottoreihin? Vähän iskutilavuutta lisää ja kaks turboa, olis jo aika makia.
Jos näin tapahtuisi olisin valmis hyväksymään että Samurai on saanut sähköiskun (tai ehkä JOS tarvitaan jopa kaksi), voisin pitää Samuraita lähes vapahtajana ja tulevana Jeesuksena *hän uhrasi itsensä ja oman uransa*. V8 takasin ja pari puhallinta kupeeseen ilman Tojota Prius tekniikkaa. Formula E on vihreille ja hipeille pidetään Formula 1 erillään siitä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös