CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Olisikohan tuo vielä kuunneltavissa?:dunno:Olikohan ti-ke välinen yö kun yle puheelta tuli muutaman tunnin lähetys F1- historiasta näin suomalaisten näkökulmasta.
Olisikohan tuo vielä kuunneltavissa?:dunno:Olikohan ti-ke välinen yö kun yle puheelta tuli muutaman tunnin lähetys F1- historiasta näin suomalaisten näkökulmasta.
Satuin myös kuulemaan. Keke-haastattelua ennen Williams-vuosiaan, ja sitten siirryttiin Las Vegasiin 1982...Olikohan ti-ke välinen yö kun yle puheelta tuli muutaman tunnin lähetys F1- historiasta näin suomalaisten näkökulmasta.
Oliko siinä muutakin Keken aikaista juttua vai siirryttiinkö siinä sittemmin jo Mikan tai JJ:n aikakaudelle? YLE Puheella ja satunnaisesti muillakin radiopuolen kanavilla etenkin yöaikaan tuntuu tulevan jos minkälaista ohjelmaa ja etenkin vanhoja urheiluohjelmia. Joskus viime talvena tuli ehkä vähän olympialaistenkin innoittamana jotain Raimo Häyrisen kiekkopelejä radiosta Puheella keskellä yötä. Ei niitä formuloiden radiokisoja taida harmittavasti olla YLE:lle jäänyt talteen vaikka tiedä tuosta kun löysivät ns. Kadoksissa olleita Jalkapallon MM 1978-ottelulähetyksiäkin. Välillä olisi ollut kyllä kiva kuunnella noita Lammin Matin radioselostuksia kun mies tuntui ainakin niissä olevan aina parempi kuin tv-puolella.Satuin myös kuulemaan. Keke-haastattelua ennen Williams-vuosiaan, ja sitten siirryttiin Las Vegasiin 1982...
Ainakin Keke-juttu jäi kesken kun menin väsyneenä nukkumaan jo...Oliko siinä muutakin Keken aikaista juttua vai siirryttiinkö siinä sittemmin jo Mikan tai JJ:n aikakaudelle?
Miten sulla onkin ammattitaitoa aina vetää joka ikinen topikki tähän historian muisteluun? Joka ikinen!Oliko siinä muutakin Keken aikaista juttua vai siirryttiinkö siinä sittemmin jo Mikan tai JJ:n aikakaudelle? YLE Puheella ja satunnaisesti muillakin radiopuolen kanavilla etenkin yöaikaan tuntuu tulevan jos minkälaista ohjelmaa ja etenkin vanhoja urheiluohjelmia. Joskus viime talvena tuli ehkä vähän olympialaistenkin innoittamana jotain Raimo Häyrisen kiekkopelejä radiosta Puheella keskellä yötä. Ei niitä formuloiden radiokisoja taida harmittavasti olla YLE:lle jäänyt talteen vaikka tiedä tuosta kun löysivät ns. Kadoksissa olleita Jalkapallon MM 1978-ottelulähetyksiäkin. Välillä olisi ollut kyllä kiva kuunnella noita Lammin Matin radioselostuksia kun mies tuntui ainakin niissä olevan aina parempi kuin tv-puolella.
Crockett...Miten sulla onkin ammattitaitoa aina vetää joka ikinen topikki tähän historian muisteluun? Joka ikinen!
Nyt puhutaan 2015 uutisista.
Ei vaan se piti perua nyt, jotta ensi vuoden kisa varmistuu.FIA:n säännöt sanovat vissiin vielä lisäksi, että koska kisa peruttiin näin myöhään, ei siellä saa ajaa ensi vuonnakaan. Kummallista touhua.
Erittäin yllättävää.Ahaa okei, kiitos tiedosta. Suomi F1 oli ilmeisesti ymmärtänyt asian väärin.
Noh, älä nyt ihan hyviä artikkeleitahan nuo pääasiassa kirjoittelevat.Erittäin yllättävää.
Tuon anturin rakentaminen jokaiseen suuttimeen on sula mahdottomuus, miksi FIA ei vain voi hyväksyä sitä että maksimivirtaus päälinjalla on rajoitettu arvoon 100kg/tunti ja suuttimien maksimipaine on 500bar.No mun ymmärtääkseni noiden F1 koneiden polttoaineen syöttö on nykyisiin Common Rail diisseleihin verattava systeemi.
Eli noissa on yksi yhteinen jakotukki (Common Rail) johon pumpataan kovalla painella bensaa. Tuosta paineistetusta jakotukista bensa siirtyy sähköisesti ohjattujen suuttiminen jälkeen suoraan jokaiseen sylinteriin.
Bensan mittaus-antureita on vain yksi joten se on ennen tuota bensan jakotukkia. Kun tuota jakotukkia suurennetaan niin sitähän voidaan verrata pieneen lisätankiin. Jolloin sieltä saadaan hetkellisesti enemmän poltto-ainetta kuin mitä säännöt sallii. (ruiskutus paine kyllä laskee)
Toki kaikissa F1 moottoreissa taitaa olla vastaavanlainen PA:n paineistettu suora ruiskutus systeemi.
No jos tuosta jakotukista tekee korkeapaineisen kalvopaine-astian niin paine pysyy ylhäällä ja siitä saatetaan saada pari sekkaa suurempaa PA virtausta kuin säännöt sallii ja sitä kautta kovempaa tehoa mitä muilla on.
Joten tarkaan ottaen tuo polttoaineen mittaus täytyis olla tuossa sylinterin ruiskutus suuttimen vieressä.