F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Jengi nostalgiassa fiilistelee jotain Imolaa ja ensimmäisen siellä ajetun kilpailun jälkeen valittaa, kuinka formuloista on tullut tylsää. :D
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Mielummin näitä klassisia kapeita kilparatoja kuin niitä Tilken laakeita uusia, joilla ei tilasta huolimatta pääse ohi.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Mielummin näitä klassisia kapeita kilparatoja kuin niitä Tilken laakeita uusia, joilla ei tilasta huolimatta pääse ohi.
Just näin! Ja Tilken radoilta turva-alueiden asfaltit pois ja tilalle hiekka, jos lipsuu radalta niin siitä pitää myös kärsiä, viivojen välissä pitää pysyä;)
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Molemmat kalenteriin, kiitos.
Ainoa keino jolla sekä Monza että Imola saataisiin mahtumaan kalenteriin olisi se, että ne ajettaisiin vuorovuosina samaan tyyliin kuin mitä viime vuosina Saksan GP on ajettu vuorovuosin Hockenheimissa ja Nürnburgringillä.

Jos Imola palaisi kalenteriin lopputulos olisi FIA:n vaatimien muutostöiden jälkeen satavarmasti se, että täällä vain valitettaisiin siitä kuinka taas yksi legendaarinen rata on onnistuttu pilaamaan turva-alueiden asfaltoinnilla ja että sen takia mutkissa pystyy huoletta ajamaan radan ulkopuolella.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Ei haittais yhtään tuo kiertosysteemikään että joka toinen Monza/Imola.

Aina digannu Imolaa. Paljon hienoja mutkia/yhdistelmiä.
Jos vaikka saatais autot tykimmäks sinne 2017 ja Imola kalenteriin niin avot. :alppu:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Totta että Red Bull kesken kaiken vaihtaa Rellun moottorin Ferrariin?
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Jos Imola palaa kalenteriin, missään nimessä rataa ei tule enempää helpottaa asvalttialueilla. Päinvastoin, olen rehellisesti sitä mieltä, että Imola (ja miksei muut radat) pitäisi restauroida pre-1995 muottiin. Tamburelloon ja Villeneuveen 4 kerrosta TecPro-vallia - ja avot.
Voitteko kuvitella sitä kihelmöintiä, kun lähtövalot syttyvät ja tuhannet hevosvoimat syöksevät autot radalle joka on oikeasti haastava? Kisasta tulisi kalenterin uusi kruunujalokivi ja sen jälkeen kukaan tuskin kaipaisi Monzaa takaisin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Jos Imola palaa kalenteriin, missään nimessä rataa ei tule enempää helpottaa asvalttialueilla. Päinvastoin, olen rehellisesti sitä mieltä, että Imola (ja miksei muut radat) pitäisi restauroida pre-1995 muottiin. Tamburelloon ja Villeneuveen 4 kerrosta TecPro-vallia - ja avot.
Haastavien mutkien tilalle vanhat kaasu pohjassa ajettavat? Eihän niissä kukaan ajovirheen takia ulos ajanut. Vanhat mutkat olisi nimenomaan helpotus. :confused:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Imolan kilpailun paluu mahdollisen Italian Grand Prixin paikalle tulevaisuudessa vuorovuosin ei aivan mahdoton ajatus ole. Onhan niin ennenkin tehty joskin vain kerran ja muina vuosina välillä se oli ehdolla lähinnä Ferrarin ongelmavuosina tai kisamaksusyiden tai muiden odottamattomien asioiden johdosta. Ja toisaalta ajettiinhan se sittemmin juurikin San Marinon Grand Prixin nimellä.

Tosin ei Imolan rata mikään hirvittävän hyvä kyllä ollut kaikkiaan vaikka sinällään toki hieno olikin vuoden 1980 ensikilpailun jälkeen lähes milloin tahansa ennen vuoden 1994 synkkyyttä ja vuodesta 1995 eteenpäin seuranneita muutoksia.

Tosin viimeisen 20 vuoden aikana myös yleensäkin muuttuneiden autojen aerodynamiikat ja muut hienoudet tuhosivat ne vähätkin ohittamisen mahdollisuudet sittemmin. Ja olihan Imolassa aina tasaisen hienoa rengaskilpailuakin kun pystyi lähtemään vaihtelevin astein erilaisilla renkailla. Näin silloin Kirjainrenkaiden aikakaudella...

Imolan rataluokitus olisi nykyään riittävä pitämään vaikka varaosakilpailun mikäli sinne haluttaisiin mennä tai mikäli kilpailuja peruuntuisi tai olisi peruuntunut enemmän. Tosin nykyautojen osalta se ei takaisi pientä nostalgiailoa huomioimatta välttämättä mitään parempaa suhteessa Monzaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9347
Brawn-Mercedeksenkin mestaruutta voi kaiketi pitää myös asiakastallin voittona.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös