F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1101
Kimin rekkamies karaokevetoon vetoon verrattuna tuo Hamiltonin hyräily ei niin pahalta kuulosta. Vertailuhan täytyy kuitenkin tehdä kollegoihin, onko muut F1-tähdet avanneet laulutaitojaan?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kimin rekkamies karaokevetoon vetoon verrattuna tuo Hamiltonin hyräily ei niin pahalta kuulosta. Vertailuhan täytyy kuitenkin tehdä kollegoihin, onko muut F1-tähdet avanneet laulutaitojaan?
Hamiltonin laulutaidosta ei ton videon perusteella tiedetä mitään, kun Auto-Tunea on käytetty. Kyllä Räikkösenkin Rekkamies-lauleskelusta saataisiin Auto-Tunella aivan vastaavaa kuin Hamiltoninkin kököstä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Minä en kyllä näe mitään järkeä rajoittaa kauden aikana käytettävissä olevien moottorien määrä kolmeen, koska jo tänä vuonna oli varsinkin Renaultilla ja Hondalla vaikeuksia saada moottorinsa kestämään edes kolmea kisaa ja Ferrarikin joutui käyttämään enemmän moottoreita kuin säännöt sallivat.

Nyt kun vielä tarkoitus on kasvattaa moottoreiden tehoa se tekee vielä entistäkin mahdottomammaksi kauden ajamisen kolmella moottorilla, eli kannattaisi keksiä jokin muu keino moottorikustannusten pienentämiseen, koska kauden aikana käytettävissä olevien moottoreiden määrän rajoittamisesta ei seuraa mitään muuta kuin rangaistuksia joita ei edes ole mahdollista suorittaa kokonaisuudessaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Minä en kyllä näe mitään järkeä rajoittaa kauden aikana käytettävissä olevien moottorien määrä kolmeen, koska jo tänä vuonna oli varsinkin Renaultilla ja Hondalla vaikeuksia saada moottorinsa kestämään edes kolmea kisaa ja Ferrarikin joutui käyttämään enemmän moottoreita kuin säännöt sallivat.

Nyt kun vielä tarkoitus on kasvattaa moottoreiden tehoa se tekee vielä entistäkin mahdottomammaksi kauden ajamisen kolmella moottorilla, eli kannattaisi keksiä jokin muu keino moottorikustannusten pienentämiseen, koska kauden aikana käytettävissä olevien moottoreiden määrän rajoittamisesta ei seuraa mitään muuta kuin rangaistuksia joita ei edes ole mahdollista suorittaa kokonaisuudessaan.
Juuripa näin mitä Harri-setä sanoi. Ferrarin päätös oli jo ennen kautta tehty, että maksimoidakseen moottorin tehot, pitää yksi 'rankkukone' ottaa käyttöön. Tällä hetkellä vain Mercedeksellä* on mahdollisuus ajaa kausi kolmella moottorilla, mutta sekin menee plörinäksi, jos tulee yksikin moottoririkko käyttöajan alkupuolella. Saman asian ajaa ulosajo tai kolari, missä moottori voi myös tuhoutua.

Moisella pihistelyllä vahvistetaan Mercedeksen asemaa ja samalla puolesta kaudesta eteenpäin lähtöruudukot määräytyy enämpi rangaistusten kuin aika-ajojen perusteella.

Huono homma.

*voimayksikkö
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ei sattana mitä sontaa Hamilton laulaa. Senna ja kumppanit kierii haudoissa...

http://www.cbsnews.com/videos/hear-lewis-hamiltons-first-songs/
Hamiltonin räppäys- ja laulutaidosta voi olla montaa mieltä, mutta eiköhän Ayrton kieriskellyt haudassaan enemmän 2012 Brasilian Grand Prix'n jälkeen kun Sebastian Vettel lausui juuri voittamansa mestaruuden jälkeen näin:

"Well let's see, the grave of Ayrton Senna is here in Sau Paulo, at the gaveyard in Murumbi.One has to go there and tell him what is nephew did today. which did not help us ..."
En jaksa ymmärtää tätä Hamiltonin tekemisiä koskevaa kohunnostoa. Tekee mitä haluaa, kuuluu imagoon, mitä ihmeellistä tässä on?
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Eihän kumpikaan Saksan randoista ole perus-Tilkedromea kummempi. Varsinkin Hockenheim on nippa nappa Valenciaa parempi. Nurburgringillä on sentään jotain historiaa, Hockella nykymuodossaan ei edes sitä.
Joo, onhan Hockenheim surullisessa muodossa vrt. -2001, mutta tässä tarkoitettiin ehkäpä yleisesti Saksan GP:n mukanapysymistä.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
http://www.suomif1.com/2015/12/red-bullin-johtohahmo-happamana-moottorien-rooli-liian-suuri/
Red Bullin pääsuunnittelija, aerodynamiikkagurunakin tunnettu Adrian Newey harmittelee F1-sarjassa Mercedeksen ja Ferrarin ylivaltaa. Red Bull ei pystynyt haastamaan kärkitalleja viime kaudella heikomman moottorin vuoksi ja sama jatkunee ensi kaudella Neweyn mukaan.

– Sarjalle on epäedullista se, että moottorit ovat liian suuressa roolissa. Ajoneuvon koria koskevat säädökset ovat äärimmäisen tiukat, mutta moottorien osalta liikkumisvaraa puolestaan on. Olemme tilanteessa, missä Mercedes ja Ferrari ovat ainoina taistelemassa mestaruudesta. Toivon FIA:n tekevän tilanteelle jotain, Neweytä siteerattiin F1Todayllä.

F1-sarjan sääntöihin saattaa tulla vuosiksi 2017 ja 2018 enemmän muutoksia, mikä toisi liikkumavaraa laajemminkin auton suunnnittelulle.

– Olen aina nauttinut sääntömuutoksista. Silloin saa aina uuden mahdollisuuden kokeilulle.
Red Bullilla mahdollisesti paras runko, mutta moottori antaa liikaa etua muille (Mercedes ja Ferrari). Austinin kisa :thumbup: . Newey on monesti kritisoinut tiukkoja sääntöjä auton suunnitelun suhteen ja nytkin parhaalla moottorilla hallitaan sarjaa ylivoimaisesti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Mersun moottorilla on voitettu ainoastaan Mersun omilla autoilla. Puheet ylivoimasta ovat melkolailla liioiteltuja siltä osin. Red Bullia kismittää se, ettei "parhaalla rungolla" voiteta parasta autoa; mutta hei, tämähän on moottoriurheilua! Red Bull voisi vaikka vaihtaa polkuautojen sarjaan, jos ilman moottoria haluavat kilpailla. Moottoriasiakin heitä harmittaa vain koska eivät saaneet parasta. Jos Mersu olisi myynyt koneensa RBR:lle sadalla miljoonalla ja vaikka joku Sauber ajaisi Rellun koneilla ja itkisi epätasa-arvoisista moottoreista, niin Horner varmaankin sanoisi, että kyllä rahalla saa ja jossei ole varaa niin boohoo.
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Moottoriasiakin heitä harmittaa vain koska eivät saaneet parasta. Jos Mersu olisi myynyt koneensa RBR:lle sadalla miljoonalla ja vaikka joku Sauber ajaisi Rellun koneilla ja itkisi epätasa-arvoisista moottoreista, niin Horner varmaankin sanoisi, että kyllä rahalla saa ja jossei ole varaa niin boohoo.
Niin, ongelmahan tuossa kai onkin nimenomaan se, kun eivät niitä kilpailukykyisiä moottoreita saa tällä hetkellä millään konstilla. Ei auta taalojen lyöminen tiskiin, kun kukaan ei vaan suostu konetta toimittamaan, toisin kuin vaikka sille Sauberille.

Toisaalta olen samaa mieltä, että turhaa itkua, eihän Ferrarin tai Mersun kannata konetta heille antaa, jos mahdollisuus on kieltäytyä. Mutta toisaalta kyllähän tuota nyt vähän ymmärtääkin, jos RB:n kannalta asiaa ajattelee, hankala tilanne.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös