Näin tavallaan ajattelen, että kuvullisen auton läpi ilmavirta kulkee suoraan taakse, kuin formuloissa joissa ilmavirtaukset jakautuvat.Eikös kuitenkin lokasuojallinen ja ohjaamokuvullinen auto ole aerodynaamisesti parempi kuin avopyöräinen, vaikka noissa ei maaefektipohjaa olekaan? Ja onhan LMP1-autojen painokin keventynyt aiemmasta 900 kilosta 850 kiloon, samalla kun moottorin kuristaminen loppui ja siirryttiin energiankulutuspohjaiseen tehon rajoittamiseen.
Kunnon moottoriurheilufani seuraa jokkistakin...Kunnon moottoriurheilufani seuraa kaikkia kisoja, kunhan näkee komeita autoja jotka kulkee kovaa :ahem:
Kyllä.Onko tosiaan niin kuin joku tuolla striimin keskustelussa kirjoitti, että Audi ja Porsche ajattavat jo Span kisassa kolmea autoa?
Toyotan budjettiin mahtui vain kaksi autoa. Nissanin on kuitenkin tarkoitus olla Le Mansissa kolmella autolla.Onko Toyotalla 3?
Varmasti noille testikilometrejä kuitenkin kertyy. Vaikka siinä sitten jääkin se tärkeä, varsinainen kisakokemus saamatta.Osallistuuko Nissan nyt sitten johonkin kisaan ennen Le Mansia, vai meinaavatko tulla kylmiltään kisaan. Ei kyllä tuolla taktiikalla
olisi mitään mahdollisuuksia.