Jabsu
Hirvimettällä
- Liittynyt
- 29.1.2013
- Viestit
- 4756
Auton mitta on aika vähän, jos haluaa siirtyä samalle linjalle takana tulevan kanssa. Pieni virhearvio ja takapyörä osuu etusiipeen.Olihan Räikkönen autonmitan Vetteliä edellä.
Auton mitta on aika vähän, jos haluaa siirtyä samalle linjalle takana tulevan kanssa. Pieni virhearvio ja takapyörä osuu etusiipeen.Olihan Räikkönen autonmitan Vetteliä edellä.
Räikkönen oli ennen keskeytystään noussut takaisin lähtöpaikalleen eli viidenneksi pudottuaan avauskierroksella kahdeksanneksi. Suomalainen jäi ykkösmutkassa pussiin ja sai takaa osuman Toro Rosson tulokaskuskilta Carlos Sainzilta.
– Se vaurioitti auton pohjan takaosaa ja sammumisenesto meni päälle. Sen takia olin hidas ja sitten Sauber (Felipe Nasr) osui minuun aika kovaa, mikä vaurioitti etusiipeä, Räikkönen selvitti.
Ok, olin kuulevani T.T:n ja Salon jutuista, että meni päälle, kun ajautui kanttarellin päälle.Kimi haastattelussaan sanoi, että anti-stall johtui juuri peräänajosta.
Ja rookiellakin taisi lieventävänä asianhaarana olla Kimin päälle pamahtanut anti-stall. Onhan näitä nähty vaikka kuinka paljon, ulkokurviin pussiinjäämisiä starteissa. Muutenkin taitaa ulkokurvissa olijalla olla oikeusturva nykyformuloissa aika olematon.Ei todellakaan! Puhutaan hyvin pienestä marginaalista. Tuo kameran optiikka vääristää tilannetta, etäisyys vertikaalisesti vierellä olevaan autoon ei ole niin suuri, että 200 kmh nopeudessa kannattaisi tallikaverin eteen tunkea ja lisäksi riskinä olisi vielä jarrutuksessa osua edellä olevan koppaan. Saisit mollata Kimiä ihan eri malliin nyt, jos sen siirron olisi mennyt tekemään. Aina ei voi voittaa, vaikka tekee tilanteissa parhaita mahdollisia ratkaisuja. Rookie ajoi perseeseen ja se siitä.
15 autoa oli lähtöruudussa.Lisäksi vain 14 autoa lähtöruudukossa..
Paskat, kyllähän tämä kausi Hamiltonin kruisailuna menee. Nicolla on vähän samanlainen keissi kuin mitä Webberillä oli se tietty vuosi jolloin meinasi säkällä voittaa mestaruuden. Se tilaisuus oli viime vuonna ja toista ei tule.Ei tule. Silloin Schumi oli ykköskuski ja sai rauhassa kruisailla voitosta voittoon. Nyt on sentään tiimin sisäinen vääntö kuskimestaruudesta.
Eikö Kimi mielestäsi mokannut totaalisesti kun ei leikannut heti viivalta lähdettyään ja Vettelin eteen kokonaan ehdittyään tämän eteen vaan jätti tälle sinisilmäisesti suoran linjan ekan mutkan sisäkaarteen jarrutukseen? Se, mitä lopulta tapahtui siinä ekassa mutkassa on epäolennaista. Nyt on kyse siitä, miten siihen tilanteeseen jouduttiin ja tosiasia on se, että Kimi olisi helposti sen voinut estää.
Sellaista se on. Ammattilaisurheilu ylipäänsä ja moottoriurheilu erityisesti. Jos haluaa pärjätä, on pakko olla röyhkeä. On nimittäin 120% varmaa, että Alonso/Schumi/Senna-tyyppiset miehet olisivat vetäneet ihan samantien tien poikki tallikaveriltaan tuollaisessa tilanteessa. "Parempi antaa mennä"... Voi hyvää päivää sentään. Suoraan luuseripehmon oppikirjasta. Tuollaisilta miehiltä noi häikäilemättömät kuskit juuri helpoiten keräävät sijoituksia.Räikkönen oli vain hieman Vettelin edellä. Sen näkee hidastuskuvista helposti, mutta kuski ei näe onko ero riittävä. Tossa kohtaa olisi ollut vaarallista leikata Vettelin eteen, parempi oli pitää oma linja ja antaa Vettelin mennä sisäpuolelle.
Ja liittyy kisaan miten?Mutta, missä on Alonso!
Ei todellakaan! Puhutaan hyvin pienestä marginaalista. Tuo kameran optiikka vääristää tilannetta, etäisyys vertikaalisesti vierellä olevaan autoon ei ole niin suuri, että 200 kmh nopeudessa kannattaisi tallikaverin eteen tunkea ja lisäksi riskinä olisi vielä jarrutuksessa osua edellä olevan koppaan. Saisit mollata Kimiä ihan eri malliin nyt, jos sen siirron olisi mennyt tekemään. Aina ei voi voittaa, vaikka tekee tilanteissa parhaita mahdollisia ratkaisuja. Rookie ajoi perseeseen ja se siitä.
Tuollainen leikkaaminen perustuukin siihen, että pakotetaan takana oleva nostamaan jalkaansa kaasulta tai vähintään väistämään rajusti radan likaiseen reunaan. Kovien poikien peliä, toki, ja siinä se ongelma taitaa piilläkin tässä tapauksessa.Auton mitta on aika vähän, jos haluaa siirtyä samalle linjalle takana tulevan kanssa. Pieni virhearvio ja takapyörä osuu etusiipeen.
Juuri näin. Kimi teki juuri niin kuin ekassa kisassa tallikaverin kanssa kisatessa pitää tehdä. Vissiin parempi olis monen mielestä ollut, jos ferkut olis jääny molemmat ekalle kierrokselle.Auton mitta on aika vähän, jos haluaa siirtyä samalle linjalle takana tulevan kanssa. Pieni virhearvio ja takapyörä osuu etusiipeen.
Juuri näin. Muutamassa kisalähdössä on jäänyt kaipaamaan agressivisuutta. Tässä tapauksessa riksi oli liian suuri. Jos Kimi olisi torpannut Ferrarit ulos ekassa kisassa ja mutkassa... olis "Kimi faneilla" hieman eri teoriat sepostettavana. Aika helppo katsoa hidasteita ja todeta mihin olis pitänyt mennä. Toisekseen, uskon Kimin tiedostaneet hyvän kisavauhdin ja sen avulla pääsevänsä Vettelin edelle?!Juuri näin. Kimi teki juuri niin kuin ekassa kisassa tallikaverin kanssa kisatessa pitää tehdä. Vissiin parempi olis monen mielestä ollut, jos ferkut olis jääny molemmat ekalle kierrokselle.
Ei vaan ainoastaan järkevää kilvanajoa tossa kohtaa. Ja ihan itsekkin voin heittää hatusta, että 120% varmasti Alonso/Schumi/Senna-tyyppiset miehet eivät ole niin tyhmiä ottaakseen tollaista riskiä. Perez sen taas tänään osoitti mihin häikäilemätön ajaminen johtaa. Vaikka joskus häikäilemättömyys toimii, niin ennen pitkää ovat kolaritilanteissa häikäilemättömyydestä johtuen.Sellaista se on. Ammattilaisurheilu ylipäänsä ja moottoriurheilu erityisesti. Jos haluaa pärjätä, on pakko olla röyhkeä. On nimittäin 120% varmaa, että Alonso/Schumi/Senna-tyyppiset miehet olisivat vetäneet ihan samantien tien poikki tallikaveriltaan tuollaisessa tilanteessa. "Parempi antaa mennä"... Voi hyvää päivää sentään. Suoraan luuseripehmon oppikirjasta. Tuollaisilta miehiltä noi häikäilemättömät kuskit juuri helpoiten keräävät sijoituksia.
Hamilton katkaisi Rosbergin tien viime vuonna Spa:ssa ja miten siinä kävikään.Tuollainen leikkaaminen perustuukin siihen, että pakotetaan takana oleva nostamaan jalkaansa kaasulta tai vähintään väistämään rajusti radan likaiseen reunaan. Kovien poikien peliä, toki, ja siinä se ongelma taitaa piilläkin tässä tapauksessa.
Ok. Et nähnyt siis mitään positiivista tässä vkolopussa? Siellä meinaan tapahtu ihan positiivisiakin juttuja radalla. Kimi jopa ohitteli, joka oli tänään harvinaista kisassa noin muuten.Sellaista se on. Ammattilaisurheilu ylipäänsä ja moottoriurheilu erityisesti. Jos haluaa pärjätä, on pakko olla röyhkeä. On nimittäin 120% varmaa, että Alonso/Schumi/Senna-tyyppiset miehet olisivat vetäneet ihan samantien tien poikki tallikaveriltaan tuollaisessa tilanteessa. "Parempi antaa mennä"... Voi hyvää päivää sentään. Suoraan luuseripehmon oppikirjasta. Tuollaisilta miehiltä noi häikäilemättömät kuskit juuri helpoiten keräävät sijoituksia.
Takerrun tähän siksi paljon enemmän kuin mitä tämä yksittäisenä tapauksena antaisi syytä koska tämä on Kimille suorastaan tavaramerkki nykyään. Sijoittaa autonsa lähes aina väärään paikkaan ekoissa mutkissa, siten että onnistuu pussittamaan itsensä ja antaa muille helpon tien napsia sijoituksia.
Heittäkää mulle yksikin klippi Kimin comebackin jälkeen, jossa se ajaa ekat mutkat aggressiivisesti ja poimii sijoituksia, niin mä heitän jokaista sellaista kohtaan kolme sellaista, jossa mies on aivan yössä ja kaupan päälle viisi sellaista, jossa Alonso näyttää mitä tarkoittaa hallittu aggressio ja pistämätön tilannesilmä.
Ja Toxicity voi olla uskomatta, mutta myös siksi takerrun tähän asiaan, että edelleenkin Kimi-fanina mua ottaa niin rankasti päähän miehen löysät nykyotteet, erityisesti aika-ajot ja starttitilanteet. Fanitus minulle tarkoittaa sitä, että toivon miehelle maksimaalista menestystä, en sitä, että sulkisin silmät tosiasioilta.
Mutta eihän Kimi mokaa koskaan. Aina syyt muissa.Eikö Kimi mielestäsi mokannut totaalisesti kun ei leikannut heti viivalta lähdettyään ja Vettelin eteen kokonaan ehdittyään tämän eteen vaan jätti tälle sinisilmäisesti suoran linjan ekan mutkan sisäkaarteen jarrutukseen? Se, mitä lopulta tapahtui siinä ekassa mutkassa on epäolennaista. Nyt on kyse siitä, miten siihen tilanteeseen jouduttiin ja tosiasia on se, että Kimi olisi helposti sen voinut estää.
Tiedätkös mitä? Kyllä se mokaa ja jopa tunnustaa omat virheensä. Jotkut voisivat ottaa opiksi eikä esimerkiksi syyttää vaikka tuulta ajovirheestä.Mutta eihän Kimi mokaa koskaan. Aina syyt muissa.
Kohtuullisen pitkälle viety päätelmä, kun yksi kisa takana, jossa ajelivat maaliin parin sekunnin sisällä toisistaan ja muutenkin olivat koko viikonlopun suht tasoissa keskenään. Kyllä itsekin varmaan todennäköisempänä mestarina Hamiltonia pidän, mutta niin pienet on marginaalit, että kyllähän tuo nyt voi vielä kääntyä ihan kummin päin tahansa.Paskat, kyllähän tämä kausi Hamiltonin kruisailuna menee. Nicolla on vähän samanlainen keissi kuin mitä Webberillä oli se tietty vuosi jolloin meinasi säkällä voittaa mestaruuden. Se tilaisuus oli viime vuonna ja toista ei tule.