Formula 1- 2015 - Kiina: Jälkihöyryt

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Nico voi lässyttää tallin edusta, mutta Aussien pressissä tuli selväksi, että miestä ei kiinnosta tallin toisen auton sijoittuminen.
Itse kyllä tulkitsin Australian kommentin ennen kaikkea vittuiluksi Vettelille. Liittyen kenties tämän tapaan kommentoida tallin toista autoa, kun siinä istui Webber.

Muutenkin on hieman yksinkertaistavaa ajatella, että yksittäinen kommentti on aina riittävä peruste vetää johtopäätöksiä henkilön ajatusmaailmasta sen pidemmälle.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Nico on oikeassa siinä, että ei siinä paljon hällä ole tehtävissä jos Lewis hidastaa just sen ratkaisevan pari-kolme kymppää. Eli riittävästi "työntämään" Nicoa taaksepäin koska aero sekoaa lähemmäs mentäessä mutta kuitenkin niin vähän että samalla autolla ohituspaikalle pääseminen on edelleen käytännössä mahdotonta...että sikäli vähän hölmöä heittää jotain "no mikset mennyt ohi lol" -settiä Rosbergin suuntaan.

Lewikselle kiukuttelu on yhtälailla hölmöä, pelimiehen liikehän tuo oli ja täts reisink.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Reilu-Rosberg, joka viime kaudella niin Monacossa kuin Spassa osoitti olevansa rehti kuski pillittää siitä, että Hamilton ajaa kuljettajien mestaruudesta. Turha mersulla ajatella tallin etuja joidenkin kymmenysten takia, kun on selvää ettei Ferrari pysy kyydissä ilman taktisia mahdollisuuksia. Rosberg kommentoi katkerana mitä sattuu. Ainut tallin etu olisi vaihtaa tuollainen kultapoika vaikka Bottakseen.
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Reilu-Rosberg, joka viime kaudella niin Monacossa kuin Spassa osoitti olevansa rehti kuski pillittää siitä, että Hamilton ajaa kuljettajien mestaruudesta. Turha mersulla ajatella tallin etuja joidenkin kymmenysten takia, kun on selvää ettei Ferrari pysy kyydissä ilman taktisia mahdollisuuksia. Rosberg kommentoi katkerana mitä sattuu. Ainut tallin etu olisi vaihtaa tuollainen kultapoika vaikka Bottakseen.
Jep, kovin surkuhupaisaa marisemista, mutta katsomoon avautumiset kyllä kelpaavat. Katsellaan, miten johdonmukaisesti tämä "tallin etu"-linja pitää Nicolla läpi kauden. Ajellaan sitten kiltisti kakkosena, ei vaarallisia ohituksia tai muitakaan riskiliikkeitä. Mielessään voi vaikka mutista: "tallin etu, tallin etu, tallin etu, tallin etu..."
 

Oskari Mustakari

"Asiantuntija"
Liittynyt
1.4.2014
Viestit
136
Sijainti
Oskun ja Ekin välimaastossa
JUURI NÄIN! Hamiltonin ja Vettelin kelpaa nyt kummankin hymyillä, mutta tilanteen kääntyessä ollaan kuin myrkyn syöneitä kakaroita.




No, kaikki tietää ettei se ihan noin toimi. Onhan tiimikaverikin monta kertaa valjastettu takanatulevien hidastajaksi. Ei siinäkään vastustajatiimi ohi mene.
Tämäkin on täyttä asiaa. Kauheaksi itkemiseksi mennyt Hamilla ja Vettelillä tallin suuntaan, jos vauhti ei joskus riitä. Jospa pysyisivät tällä kaudella itsekin miehinä, vaikka välillä rehellisesti turpaan tulisikin.
 

disclaime

Well-known member
Liittynyt
11.10.2012
Viestit
89
Hamalainen yritti ottaa lähtöstarttia varikon portilta. Tuli jonon ohitte. Vetteli sattu lähteen yhtä aikaa liikkeelle, tuskin ees huomas Hamista joka tuli takavasemmalta... ( Tämä siis ennen ku autot oli järjestäytyny gridille)
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
En muista koska viimeksi Kimi olisi antanut noin tavoitteellisia kommentteja
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9753
Sijainti
Helsinki
Kuten moni on täällä todennut, kusa oli tylsä. Mersut meni menojaan ja Hamilton ajoi puolivaloilla voittoon. Nico ei vaan kestä kakkoskuskin asemaa. Kimin kannalta SC oli harmi, tosin itsäni säälitti Verstappenin koneen poksahdus. Viimeisitä pistesijoista oli kivaa taistoa Ericssonin ja Ricciardon kesken.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
No nyt tuli vihdoin se "normaali" kisaviikonloppu ilman erikoisuuksia.
Pahasti näyttää siltä että viime vuoden kaltaista taistelua kärjessä ei tulla näkemään. Nico on joko henkisesti luovuttanut tai auto ei sovi yhtä hyvin hänelle kuin viime vuotinen Hämikseen verrattuna.
Kimin ja Vettelin kisavauhti vaikuttaisi olevan tasaväkistä, ero tulee sitten aika-ajoissa, joissa toinen on gridin parhaimmistoa ja toinen ei. Pitää toivoa Kimille superlähtöjä, jos pääsee Vettelin edelle ekaan mutkaan niin uskon että sitten pystyy pitämään Vettelin takana.
Williamssit ajelevat tällä hetkellä kisaa lähinnä keskenään. Parempia aika-ajoissa kuin kisassa.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Niin no,

Setä olis täti jos sillä olis munat tms. Mutta jossitellaan. Mitäpä jos Rosperkki oliski päättäny ottaa riskin ja ajaa kiinni Lewiksen? Kysehä ei ollu siitä, että vauhti ei olis riittäny. Tilanne oli niin että Nico ei halunnu pilata etukumeja ajamalla siihen pyörteilevään ilmaan. No mitä jos oliski ajanu. Ja etukumet menee siinä tosi nopiasti huonoksi, kun turbulenssi vie etusiiveltä lopukki aerodynaamiset ominaisuudet. No Nico olis yrittäny ohitusta, ottanu kuluneisiin kumeksiin vielä marmorikuulia sieltä ajolinjan ulkopuolelta. Siitä Hamiksen kylkeen ja molemmat ulos. Olisko tuon jälkeen Halmiltonin taktiikka vaikuttanu järkevältä ja kilpailuhenkiseltä?
Olishan se Hamilton nostanu vauhtia, jos sitä olis yritetty ohittaa tuskin olis laskenu edes alle sekunnin päähän vauhtiahan hänellä oli varastossa. Oikarinen ainakin kommentoi, tuosta tyypillistä Hamiltonia keskellä stinttiä vähän hitaammin, kun kärjessä ajaessa, siitä ei aiheudu itselle riskiä ja stintin loppuun pari nopeaa kierrosta.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Olishan se Hamilton nostanu vauhtia, jos sitä olis yritetty ohittaa tuskin olis laskenu edes alle sekunnin päähän vauhtiahan hänellä oli varastossa. Oikarinen ainakin kommentoi, tuosta tyypillistä Hamiltonia keskellä stinttiä vähän hitaammin, kun kärjessä ajaessa, siitä ei aiheudu itselle riskiä ja stintin loppuun pari nopeaa kierrosta.
Tämä.

Mielestäni Nicon kommentti oli outo, koska juuri yllä olevasta syystä näkisin ennemminkin Nicon olleen vauhdinmäärääjänä. Jos hän olisi kiristänyt tahtia, niin Lewis olisi vastannut samalla mitalla. Kahden sekunnin päästä valittaminen on huvittavaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tämä.

Mielestäni Nicon kommentti oli outo, koska juuri yllä olevasta syystä näkisin ennemminkin Nicon olleen vauhdinmäärääjänä. Jos hän olisi kiristänyt tahtia, niin Lewis olisi vastannut samalla mitalla. Kahden sekunnin päästä valittaminen on huvittavaa.
Jotenkin Nico on käyttäytynyt koko alkukauden kuin tyytyisi peesaamaan Hamiltonia voiton tavoittelun sijaan. Kausi on tietysti pitkä, mutta jos hän ei nyt edes yritä voittaa, niin missä vaiheessa se isku sitten tulee? Tiimiradionkaan perusteella Nicoa ei juurikaan kiinnostanut, miten hän voisi ohittaa Hamiltonin, vaan hän oli huolestunut ainoastaan siitä, että takana joku uhkaa hänen kakkospaikkaansa. (Tosin mielestäni Nico oli Malesiassa Hamiltonia nopeampi ja olisi puhtaassa kisassa voinut hyvinkin voittaa hänet.)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jotenkin Nico on käyttäytynyt koko alkukauden kuin tyytyisi peesaamaan Hamiltonia voiton tavoittelun sijaan. Kausi on tietysti pitkä, mutta jos hän ei nyt edes yritä voittaa, niin missä vaiheessa se isku sitten tulee? Tiimiradionkaan perusteella Nicoa ei juurikaan kiinnostanut, miten hän voisi ohittaa Hamiltonin, vaan hän oli huolestunut ainoastaan siitä, että takana joku uhkaa hänen kakkospaikkaansa.
Kuten ylempänä kirjoitin, Nico yritti haastaa ensimmäisellä stintillä, mutta totesi vain sillä tavalla tuhoavansa omat renkaansa (tämän hän siis kertoi SKY:n haastattelussa). Käytännössä siis tiesi, ettei Lewisistä ajamalla ohi pääse ja yrittämällä vaarantaisi kakkossijankin.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Kyllä on mennyt mielenkiinto seurata näitä kilpailuja. Aina säästetään jotakin, joko renkaita, bensaa tai moottoria. Alkaisivat nyt perkele ajamaan oikeasti kilpaa, niin olisi tälläkin lajilla enemmän katsojia ja mielenkiintoa!!
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Kyllä on mennyt mielenkiinto seurata näitä kilpailuja. Aina säästetään jotakin, joko renkaita, bensaa tai moottoria. Alkaisivat nyt perkele ajamaan oikeasti kilpaa, niin olisi tälläkin lajilla enemmän katsojia ja mielenkiintoa!!
Maikkari esittää aina ennen kisaa setin mainoksia, joissa muistaakseni lähes kaikissa väännetään jollain tapaa vitsiä säästämisestä. Kertonee lajin tilasta ihan riittävästi.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Kyllä on mennyt mielenkiinto seurata näitä kilpailuja. Aina säästetään jotakin, joko renkaita, bensaa tai moottoria. Alkaisivat nyt perkele ajamaan oikeasti kilpaa, niin olisi tälläkin lajilla enemmän katsojia ja mielenkiintoa!!
Samat mietteet oli itselläni aamun kisaa seuratessa. Voisivat säännöillä vähentää 70-80 % aerodynaamista pitoa ja siirtää sen mekaaniselle puolelle mm. kunnon renkailla. Voisivat samalla löysätä noita polttoaine- ja moottorisääntöjä. Silloin olisi kisailu jo toisenlaista.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kyllä on mennyt mielenkiinto seurata näitä kilpailuja. Aina säästetään jotakin, joko renkaita, bensaa tai moottoria. Alkaisivat nyt perkele ajamaan oikeasti kilpaa, niin olisi tälläkin lajilla enemmän katsojia ja mielenkiintoa!!
Jep, nyt tässä juuri pärjää yllättävän hyvin nämä nuoret kokemattomat pleikkarisukupolven pojat, kun ei tarvitse paljon muuta tehdä kuin osata painaa oikeita nappeja ja seurata että tietyt indikaattorit on oikeassa kohdassa. Kuten Salo lähetyksessä totesi, niin tänä päivänä F1-ajaminen on liian helppoa. Kiminkin erikoislahjakkuus ei tule enää niin ilmi, kuin aikaisemmin. Nyt se voittaa, joka aika-ajoissa osaa pitää renkaanlämpötilansa 1 asteen ikkunan sisässä.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ei mikään klassikko, mutta on noita huonompiakin kisoja tullut katsottua.

Ja että Formuloihin tarvitaan se Green–white–checker sääntö.
GWC ei sovi mun mielestä muualle kuin ovaaleille. NASCAR:issa kun uusintastartissa uudet renkaat on sen verran suuri etu, että varikkokäynti kannattaa, ja samalla saa bensaa.

Ehkä SC:n käyttöön enemmän pelisilmää. Mun puolesta kisan saisi keskeyttää heti, kun pidempi turva-autojakso ilmeinen, esim. kisan alussa rankkasade, jonka pitää laantua ennen kuin kilvanajoa voi harkita. Ja vikan kymmenen kierroksen aikana automaattisesti punainen lippu ja SC:n takaa uusintastartti. Tänään ei olisi ollut vaikutusta, kun vika kierros ois menny SC:n takana.
 
Ylös