Örfil
Guest
Kadehdin ihan oikeesti multitasking -ominaisuuttasi :ahem:
Tuli mieleen, että mitenköhän osaisi ajaa ilman peruutustutkaa? Ei nimittäin tule paljoa autosta ulos kurkittua. Kait? Kattoo vaan missä kulmassa piippaa ja kuinka kovaa ja sen mukaan kääntelee.Kadehdin ihan oikeesti multitasking -ominaisuuttasi :ahem:
Tuota en epäile hetkeäkään!Ei nimittäin tule paljoa autosta ulos kurkittua.
Muista, 40000.Tuota en epäile hetkeäkään!
Se ruutu on siinä keskipaneelissa.:frank:Tuota en epäile hetkeäkään!
Ootko ajatellut koskaan että kyse ei olekaan pyörästä vaan siitä että olet niin komea mies?Yleisesti tuosta pyöräilystä vielä, niin aika kiinnostuneita ihmiset on siitä kun kaffelle pyssää. Tullaan kysymään onko pitkä lenkki, paljonko ajettuna tai kysytään saako kokeilla paljonko pyörä painaa.
En. Koska pyörää silittävät.Ootko ajatellut koskaan että kyse ei olekaan pyörästä vaan siitä että olet niin komea mies?
Selvisipä nyt mistä paksuntamassani kohdassa oli kysymys:Meillä ei ollut vetoapua, mutta bongasimme matkan aikana metsätaipaleilla ainakin: muutaman yksinäisen pyöräilijän (yhdellä heistä oli lyhty), pari kalastajaa vapoineen ja polkupyörineen, muutamia telttaryhmiä leiriytyneenä, kaksi vastaantulevaa autoa(!), vanhan jenkkiraudan pysyköitynä korpitien varteen, kävelijöitä numerolaput rinnassa (yösuunnistusta?) ja miehen melko pienen tyttärensä kanssa leiriytymässä tien varteen reittimme kaukaisimmassa pisteessä. Kaikki puhe-etäisyydeltä ohittamamme tervehtivät.
Eväinä oli vettä, suklaapatukat ja korvapuustit.
Marka 24 er Norges tøffeste turopplevelse i Oslos bakgård, Nordmarka. I løpet av 24 timer skal deltakerne innom så mange hytter som mulig. Nå kan du utfordre deg selv, venner, kollegaer og familie i en uforglemmelig, grensesprengende 24 timers turkonkurranse.
Tulipa tästä mieleen taannoinen tapahtuma Oulussa. Olin matkalla Nishikilläni kohti kaupunginkirjastoa Hallituskatua pitkin. Kirjat olin laittanut löysään kangaskassiin jota roikotin ohjainsarvista. Eturengas imaisi kassin pinnojen väliin, ja niin pyörä kuin minäkin teimme täyden voltin (ilman kypärää). Vierellä ajamaan sattunut autoilija (Lyly Rajala) pysähtyi, ja kysyi kuinka kävi. Pyörässä kiinni ollut CatEye- merkkinen nopeusmittari ei voltin jälkeen enää suostunut toimimaan. Voltin vastaanottanut käsi oli vähän kipeä parin päivän ajan.Nuo jotkut eivät taida käydä kirjastossa polkupyörällä, koska painavaa kassia ei todellakaan tee mieli laittaa selkään polkupyörällä ajettaessa jossa se ainoastaan tuhoaisi olkapäät ja selän.
Hieman vastaavan tapahtuman olen kokenut Nopsa Monterralla. Raumalla on Maanpää niminen niemi, jossa tavataan käydä myrskyisinä päivinä bongaamassa tuulta ja suuria aaltoja. Sieltä kun näkee avomerelle.Tulipa tästä mieleen taannoinen tapahtuma Oulussa. Olin matkalla Nishikilläni kohti kaupunginkirjastoa Hallituskatua pitkin. Kirjat olin laittanut löysään kangaskassiin jota roikotin ohjainsarvista. Eturengas imaisi kassin pinnojen väliin, ja niin pyörä kuin minäkin teimme täyden voltin (ilman kypärää). Vierellä ajamaan sattunut autoilija (Lyly Rajala) pysähtyi, ja kysyi kuinka kävi. Pyörässä kiinni ollut CatEye- merkkinen nopeusmittari ei voltin jälkeen enää suostunut toimimaan. Voltin vastaanottanut käsi oli vähän kipeä parin päivän ajan.
Kaikki kunnia Näsijärvelle, mutta tuollainen on ainoa asia, mitä Tampereella kaipaan.Raumalla on Maanpää niminen niemi, jossa tavataan käydä myrskyisinä päivinä bongaamassa tuulta ja suuria aaltoja. Sieltä kun näkee avomerelle.
Sulla on sitten osin mun luonto? Isojen aaltojen jysähdykset aallonmurtajaan ja/tai rantaan kera suurten pärskeiden ovat kyllä hienoja.Kaikki kunnia Näsijärvelle, mutta tuollainen on ainoa asia, mitä Tampereella kaipaan.
Meillä Pyhäjärvellä sellaisia onkin.Kaikki kunnia Näsijärvelle, mutta tuollainen on ainoa asia, mitä Tampereella kaipaan.
Oliko joku hyvä syy olla käyttämättä kypärää?:doubtful:Tulipa tästä mieleen taannoinen tapahtuma Oulussa. Olin matkalla Nishikilläni kohti kaupunginkirjastoa Hallituskatua pitkin. Kirjat olin laittanut löysään kangaskassiin jota roikotin ohjainsarvista. Eturengas imaisi kassin pinnojen väliin, ja niin pyörä kuin minäkin teimme täyden voltin (ilman kypärää). Vierellä ajamaan sattunut autoilija (Lyly Rajala) pysähtyi, ja kysyi kuinka kävi. Pyörässä kiinni ollut CatEye- merkkinen nopeusmittari ei voltin jälkeen enää suostunut toimimaan. Voltin vastaanottanut käsi oli vähän kipeä parin päivän ajan.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tuohon aikaan ei kypäränkäyttö ollut vielä niin itsestäänselvää. Tosin tuossa tapauksessa varsinainen virhe tapahtui pyörätyypin valinnassa.Oliko joku hyvä syy olla käyttämättä kypärää?:doubtful:
Aika alaston olo on ilman kuulaa itselläkin.Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tuohon aikaan ei kypäränkäyttö ollut vielä niin itsestäänselvää. Tosin tuossa tapauksessa varsinainen virhe tapahtui pyörätyypin valinnassa.
Nykyään en oikein osaa edes ajaa ilman kypärää. En kylläkään laita kypärää päähän jos olen vanhempieni luona kylässä, ja lähden "mummopyörällä" hakemaan ruokaa kaupasta.
Tai kassityypin? Itse kuskaan kauppakassia noin eikä ole pinnoihin takertunut, vaikka renkaaseen usein osuukin mutkissa. Mut käytänkin muovikassia.Tosin tuossa tapauksessa varsinainen virhe tapahtui pyörätyypin valinnassa.
Varmaan noinkin, mutta käyräsarvisella pyörällä ajaessa on hankalampi kontrolloida tankoon ripustetun pussukan liikkeitä. Voltti tapahtui osittain myös sen takia, että pyörä oli hyvin kevyt (muistaakseni n. 10.3 kg) ja ajoasennosta johtuen painopiste lähempänä eturengasta kuin "tavallisessa" pyörässä, vaikkei vauhti kova ollutkaan.Tai kassityypin? Itse kuskaan kauppakassia noin eikä ole pinnoihin takertunut, vaikka renkaaseen usein osuukin mutkissa. Mut käytänkin muovikassia.