Hiukan mietityttää kyllä. Tuo starttimoodi siis on sovitusti lukittu ja päällä sen 90sek (tai yhden kierroksen, tämä on hiukan epäselvää). Starttimoodi antaa enemmän vääntöä alakierroksilla, jotta saadaan parempi kiihtyvyys paikaltaan. Tämän on sanottu olevan syy siihen, miksi Kimi pyörähti Kanadassa ja epäilty syyksi myös Itävallassa. MUTTA; miksei sitten aiemmin kaudella ole sattunut vastaavia? Miksi Kanadassa Kimin mielestä auto käyttäytyi erilailla varikkokäynnin jälkeen kuin ennen Kanadaa? Tai miksi nyt Itävallassa olisikin isolla vaihteella antanut enemmän tehoa ulos kuin aiemmin ekalla kierroksella? Malesiassa Kimi veti ekan kiekan raivolla, eikä puhettakaan ulosajosta. Oliko Melbournessa Kimin eka pysähdys, jossa pultti jäi löysälle? No joka tapauksessa, myös muissa kisoissa ennen Kanadaa on ollut tiukkoja mutkia, jopa neulansilmiä starttimoodin ollessa päällä varikoltatulon jälkeen.
Eli, onko Ferrarin moottoripäivitys muuttanut koneen luonnetta oleellisesti ja nykyisillä testaamattomuussäännöillä Kimi ei ole päässyt hommaan kiinni sen vuoksi? Ei tuolla kokemuksella pitäisi kahdessa peräkkäisessä kisassa lähteä auto lapasesta, jos se toimii niin kuin kuljettaja olettaa (eli kuten se on toiminut harjoituksissa ja aika-ajossa).
EDIT: Ennen moottripäivitystähän Ferrari hävisi Mersulle ja Williamsille eniten juuri mutkista kiihdyttäessä, eli voisi tuntua loogiselta, että ovat hakeneet juuri alakierrosvääntöä lisää. Paska vaan, jos se tappio on johtunut siitä, että voimaa ei ole ssatu välitettyä tiehen (eli ei ole ollut pitoa). Tulihan siellä muitakin muutoksia autoon samalla, mutta eikö sitten saatu sitä pitoa parannettua riittävästi?