Uudessa VeeÄmmässä Mäkinen kertoili jotain tästä Toyota projektinsa edistymisestä. Kölnin projekti haudattiin, koska ei ollut yhtään mitään järkeä haaskata rahaa ja muita resursseja autoon, jota ei koskaan luokiteltaisi ja josta ei saataisi mitään oleellista dataa uuden 2017 speksien mukaiseen autoon. Kölnin pää vain halusi kehittää (2015 speksien mukaista) moottoria ajamalla ihan oikeasti, eikä vain tietokoneen muistissa ja testipenkissä.
Testipuolelle on tulossa kaksi toisistaan enemmän tai vähemmän riippumatonta tiimiä, joista toinen testailee erilaisissa sora olosuhteissa ja toinen keskittyy pääosin asvalttiauton kehittämiseen. Tommin mukaan testit ajetaan salassa, sillä hän ei koe mielekkääksi tuoda prototyyppiä julkisesti nähtäville esim. SM-sarjan nolla-auto tehtäviin.
Kisakuskien kanssa ei ole mitään kiirettä, asia on agendalla vasta myöhään syksyllä sillä kaikki varteenotettavat kuskit ovat kiinni ainakin vuoden loppuun. Sen verran kuitenkin paljasti, että yhteen autoon on erittäin vahvasti tyrkyllä EePee Lappi. Yhtä autoa tulee ajamaan mahdollisuuksien mukana japanilainen kuljettaja koska vain siten projektille saadaan riitävää näkyvyyttä Japanin päässä. Tommin mukaan Volkkarikin (ja koko WRC) kärsii siitä, että heillä ei ole saksalaista kuljettajaa ajamassa voitoista. Yhteen autoon pyritään sitten saamaan joku kokenut ja MM-sarjaa jo muutaman vuoden kiertänyt kuljettaja. Kuljettajien kansallisuuksilla ei sinällään ole mitään merkitystä ja suomalaisilla ei ole mitään etulyöntiasemaa pelkästään kansallisuutensa vuoksi.
Tommin mukaan olisi selkeästi kovempi juttu jos joku nuori kuljettaja ajaisi Toyotalla heti alusta alkaen hyviä sijoituksia vaikka ei voittoja tulisikaan kuin jos joku Ogierin kaltainen kestomenestyjä tulisi ja ajaisi voittoja. Kaikki kuitenkin tietävät (Tommin mukaan) että Ogier on selkeästi tämän hetken kovin kuljettaja sarjassa, joka pystyy ajamaan voitoista autolla kuin autolla.