Toyota Gazoo Racing

Fastlane

Well-known member
Liittynyt
1.2.2011
Viestit
141
Onko tuo "gazoo"(mikä ikinä onkaan) koko tehtaan kumppani kun ratapuolellakin käytetään samaa Toyota gazoo-nimeä?
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin GAZOO Racing oli aiemmin talli joka ajatti Toyotan ja Lexuksen autoja ja vuosi takaperin konserni yhdisti lähes kaiken kilpailutoimintansa Toyota/Lexus GAZOO Racing-brändin alle. GAZOO ei siis ole mikään varsinainen kumppani vaan Toyotan oma brändi.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin GAZOO Racing oli aiemmin talli joka ajatti Toyotan ja Lexuksen autoja ja vuosi takaperin konserni yhdisti lähes kaiken kilpailutoimintansa Toyota/Lexus GAZOO Racing-brändin alle. GAZOO ei siis ole mikään varsinainen kumppani vaan Toyotan oma brändi.
Oikein. Jotain tuo sana taisi kumminkin japaniksi tarkoittaa.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Oho. Tai tuon Toyota-testipestin jälkeen toisaalta ihan odotettavakin päätös, mutta enpä olisi joskus viime vuoden Neste Rallin aikoihin uskonut Hännisen pääsevän vielä uudelleen tehdaskuljettajaksi. Näytti siltä, että ura oli jo paketissa.
Voihan tämä Toyotan kisakuskiksi nimeäminen tarkoittaa toki jotain kolmoskuskin paikkaa soraralleihin, tarkoituksena lähinnä kerätä testikokemusta eikä mitään MM-pisteiden keruuta. Joka tapauksessa hieno uutinen. Saapa nähdä kuinka nyt käy Lapin sopimuksen. Ollut vähän pimennossa viime kuukaudet koko Eepee. Kaksi suomalaista samassa tallissa kuulostaa vähän epärealistiselta. Mutta onhan sitä Fordillakin usein nähty 2 suomalaista samaan aikaan, kuten mm. Lancialla. Joten miksei suomalaisvetoisessa Toyota Puuppola Gazoo Mäkinen Racing teamissakin.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1030
Sijainti
South Park
Hieno juttu että Hänninen saa vielä mahdollisuuden. :thumbup: Se nyt vaan on niin eri juttu olla ison tehtaan kuskina kuskina testeineen kaikkineen kuin että yrittäisi antaa näyttöjä yksityiskalustolla ilman mahdollisuuksia huolelliseen testaukseen ja ajorutiinin ylläpitoon. Jos en väärin muista niin Juho ajoi NORF:kin lainkaan ilman testiä laittamalla vaan autoon edellisvuoden säädöt. Anna siinä sitten näyttöjä tehdaskuskeja vastaan jotka kiertää täyden sarjan ja ajavat testiä joka välissä(tehdaskaluston ja yksityisauton eroista puhumattakaan...)
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Taisi viime vuonna tosiaan olla ensimmäisen kerran shakedownissa, kun Hänninen pääsi ajamaan autolla.
2014 vuonna taidettiin ajaa vielä keppi vaihteella, kun Juholla oli vaikeuksia tottua ratti vaihteisiin.
Loppua kohden alkoi ajo jo sujua ja Neuvillet ja Sordot jäämään taakse.

Toivotaan että saa ajaa koko kauden ja auto pysyy tiellä. Kokemustahan on Montesta ja muista tarpeeksi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ja tuleva kisakuski yllätettiin haalarit nilkoissa:
http://yle.fi/urheilu/3-8875297

Onko haastattelusta ymmärretävissä, että vastuu on suurempi ja ilmapiiri parempi, kuin Hyundailla aikanaan?
Hyundailla myös Neuville on epäonnistunut Hännisen lisäksi. Minkälainen tiimiorganisaatio siellä on? Olisiko ilmapiiriongelma?

Eiköhän Hänninen rattia Toyotalla käännä. Miksi sanoa niin selvästi asia muuten. Tuo lienee paras mahdollinen tilanne nyt Hänniselle, kun voi testata paineetta ja tietää, että ajohommia on tiedossa. Hyundaillahan taisi olla varsin loppumetreillä kisakuskin paikan varmistus.
 
Viimeksi muokattu:

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Vai oisko liian kovat suorituspaineet kummallakin / taipumus yrittää aivan liikaa. Sordohan lähinnä on kärsinyt teknisistä ongelmista...
Viime vuonna Neuvillen heikot suoritukset olivat kyllä hänen omaa syytään. Tänä vuonna teknisiä ongelmia on belgialaisella ollut kaikissa kisoissa paitsi Meksikossa, jossa ulosajo ensimmäisellä kunnon pätkällä. Montessa hajosi vaihdelaatikko, Ruotsissa auto muuttui kaksipyörävetoiseksi ja Argentiinassa tuli vielä jotain muuta vikaa - onko se nyt ihmekään ettei pisteitä tule?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kuulemma joku tekninen johtaja tms. ja muutama muukin enemmän tai vähemmän avainhenkilö on lähtenyt nostelemaan Puuppolan verstaalta ja syynä kuulemma se, että työskentely T.Mäkisen kanssa oli "mahdotonta"...
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Race was good but car was bad

Keskeneräinen projekti ja värvätty joukko sitä vie eteenpäin. Joillakin tuntuu olevan tarvetta laittaa heti kapuloita rattaisiin, mikäli suinkin on mahdollista. Henkilöstöt niin ralli- kuin formulatalleissakin vaihtuvat. Josko vaikkapa keskisuomalaiset olot eivät miellyttäneet.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Keskeneräinen projekti ja värvätty joukko sitä vie eteenpäin. Joillakin tuntuu olevan tarvetta laittaa heti kapuloita rattaisiin, mikäli suinkin on mahdollista. Henkilöstöt niin ralli- kuin formulatalleissakin vaihtuvat. Josko vaikkapa keskisuomalaiset olot eivät miellyttäneet.
Kas tässä tuo uutinen: http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/artikkeli/tommi-makisen-rallitiimissa-ongelmia-kolme-tyontekijaa-jattanyt-laivan/5985180

Autosport tiesi kertoa että lähdön syynä olisi nimenomaan tulehtuneet henkilösuhteet ao. kolmikon ja don Mäkisen välillä. Jarmo Lehtinen tietenkin kiistää väitteen henkilökemioista - eihän tallin urheilutoimenjohtajan suulla voida sellaista myöntää vaikka jutussa olisikin perää.
 
Ylös