Toyota Gazoo Racing

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Saathan sinä ajatella mitä haluat, mutta vastasin viestiin, jossa kerrottiin Latvalan itse sanoneen, ettei ajaminen enää kiinnostanut mestaruustaistosta pudottua. Ja mestaruustaistosta hän putosi, koska joko ei kyennyt käsittelemään Ogierin haastamisesta aiheutuneita paineita tai koska hän vain on huono kuljettaja. (Avasi kauden ajamalla pihalle, kävi ulkoilemassa lähes joka toinen kilpailu ja lopetti vuoden ajamalla pihalle.)
Tämä sama on nyt tapahtunut viimeiset kymmenen vuotta ja tulee tapahtumaan Latvalan uran loppuun asti. Ei pitäisi yllättää enää ketään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tämä sama on nyt tapahtunut viimeiset kymmenen vuotta ja tulee tapahtumaan Latvalan uran loppuun asti. Ei pitäisi yllättää enää ketään.
No pääasia kai lienee, että Latvala kääntää auton rattia myös ensi kaudella :thumbup:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Onko Tommin tiimi kiertänyt peilit jollain konstilla? Ei ole niitä ovissa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1396
No pääasia kai lienee, että Latvala kääntää auton rattia myös ensi kaudella :thumbup:
Siitä nyt ei ole iloa muuta kuin Latvalalle itselleen. Mielelläni näkisin hänen tilallaan jonkun potentiaalisen, tasapainoisen ja voitonnälkäisen kuljettajan.
 

hoogenband

Well-known member
Liittynyt
29.8.2014
Viestit
92
Terävä huomio. Kyllähän aikasemmissa versioissa on ollu karseet peilit ovissa mutta eikös ens viikolla nähdä sit ku julkaistaan. Yaris on kyllä omasta mielestä eniten väkisin väännetyn näköinen näistä vehkeistä.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Terävä huomio. Kyllähän aikasemmissa versioissa on ollu karseet peilit ovissa mutta eikös ens viikolla nähdä sit ku julkaistaan. Yaris on kyllä omasta mielestä eniten väkisin väännetyn näköinen näistä vehkeistä.
Niinpä. Kyllä Yariksen takaspoileri näyttää aika luonnottomalta varsinkin hieman etuviistosta katsottuna. Ei mikään tyylikkään ja sopusuhtaisen näköinen auto toisin kuin esim. uusi Hyundai.
Ehkä Toyotan tiiimissä ollaan tietoisia, ettei auto ole vielä kilpailukykyinen ja siksi nuo peilit on poistettu. Ei tarvi kuskien sitten pätkällä vilkuilla hermostuneena taustapeileihin, koska takana tulevat ajaa kiinni. Saavat keskittyä paremmin omaan ajamiseensa.:D
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Ehkä niihin peileihin tulee jotkut valtavat aironhankaimet, mut halutaan vielä peitellä. :rolleyes:

Saa nyt nähdä minkälainen auto tulee julkistukseen. Pahimmassa tapauksessa F1-tyyliin uudelleen teipattuna se sama vanha kulmikas laatikko kuin jossain messuilla aikaisemmin tänä vuonna. :alppu:
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Täytynee sanoa, että yllätyin itse ensialkuun melkoisesti (toki positiivisesti) kun Japanin johtoporras ilmoitti aikeensa siirtää nykyisen TMG:n ( aikaisemmin TTE) alulle paneman Toyotan ralliprojektin Saksan Kölnistä Puuppolaan Paroni Mäkiselle. Moottorithan WRC-Yarikseen tulevat yhä tuolta TMG:ltä.

Omalla tavallaanhan Mäkinen jatkaa näin soihdunkantajana vuorollaan ruotsalaisen Ove Anderssonin 70-luvun alussa uppsalalaisessa autotallissa alulle panemaa japanilaisen Toyotan rallitoiminnan pohjoismaisia perinteitä. Vuonna -75 Hannu Mikkola otti Jyväskylässä ensimmäisen virallisen voiton merkille Andersson Motorsportin Corolla Levinillä. Tästä pajasta muodostui samana vuonna TTE ja se muutti Brysseliin ja sieltä myöhemmin Kölniin. http://yle.fi/urheilu/3-9349007

Ainakin ensimmäisessä Mäkisen aikakauden Gazoo Racingin Yaris-testiautossa oli vielä muistaakseni rekisteritunnuksena vanha legendaarinen kirjainyhdistelmä K-AM (Köln Andersson Motorsport) Muuttuvatkohan nyt muotoon P-MGR..? Puuppola Mäkinen Gazoo Racing :D

Muutamalla Toyotalla aikanaan tuli itsekin ajeltua, ikinä eivät tielle jättäneet. Toivon onnea ja menestystä perin vahvasti suomalaisvoimin ensikauden kilpaladuille lähtevälle Toyota Gazoo Racingille. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jartsa jo kokeilee josko Toyotan saa näppärästi kaadettua.
 

Renaultisti

Active member
Liittynyt
15.12.2016
Viestit
28
Voihan Toyota osua paremmin Latvalan ajotyyliin, kuin Polo. Polon perusratkaisut teki jo aikoinaan Ogier ja aika samalla konseptilla mentiin kaikki vuodet. Suomalaisilla on monesti ollut tyylinä ajaa enemmän "takavetoisella" autolla, kuin esim. ranskalaisilla. Nyt ainakin nähdään millaisia suomalaiset ovat autoa kehittämään ja säätämään...
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
622
Sijainti
Kerros 107
Voihan Toyota osua paremmin Latvalan ajotyyliin, kuin Polo. Polon perusratkaisut teki jo aikoinaan Ogier ja aika samalla konseptilla mentiin kaikki vuodet. Suomalaisilla on monesti ollut tyylinä ajaa enemmän "takavetoisella" autolla, kuin esim. ranskalaisilla. Nyt ainakin nähdään millaisia suomalaiset ovat autoa kehittämään ja säätämään...
Latvalan ajotyyliin ei ole sopinut minkään vuosikerran Focus, Fiesta, Polo eikä tule sopimaan Yariskaan. Kuten täällä on noin miljoona kertaa todettu, Ranskalaiset (Seb 1 & 2) ovat ajaneet aina ilman turhaa kylkimyyryä ja olleet selvästi muita nopeampia, että siitä vaan "säätämään" Toyotasta DX Corollaa "kulkemaan kuin takavetoinen" ja ottamaan kuonoon jokaiselta rallituristilta. Nykyiselläänkin Latvala onnistunut roikottamaan jokaiseen kantoon, kiveen ja kaiteeseen saaden aikaan "teknisiä vikoja" jokaisessa rallissa.
 

Renaultisti

Active member
Liittynyt
15.12.2016
Viestit
28
Auton alustageometria yhdessä jousien ja iskunvaimentimien kanssa antaa melkoisen paljon mahdollisuuksia säätämiseen niin, että ei kuitenkaan heti tarvitse DX:ää tehdä. Olihan se Grönholmillakin aika pitkä tie ennen maailmanmestaruutta.
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Ranskalaisten ajotyyli, kaarteesta ulos nopeasti. Auto ja renkaat korjailematta oikeaan suuntaan. Toimii hyvin myös asfaltilla sekä spooreissa toisilla ajokerroilla. Onhan ne liipit hienoa katseltavaa, mutta kello ei siitä tykkää.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7578
Ranskalaisten ajotyyli, kaarteesta ulos nopeasti. Auto ja renkaat korjailematta oikeaan suuntaan. Toimii hyvin myös asfaltilla sekä spooreissa toisilla ajokerroilla. Onhan ne liipit hienoa katseltavaa, mutta kello ei siitä tykkää.
Ja penkallakin aivan limitillä autoa tuova Ogier on paljon viihdyttävämpää katsottavaa, kuin joku keskiverrompi kuski räkäsladissa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Ylös