Raceway
Ratamestari
Toyota Gazoo Racingin podium-sijoitus heti ensimmäisessä mm-rallissa herkisti tallipäällikkö Tommi Mäkisen mielen ilon kyyneliin.
:alppu:
:alppu:
Eli uudet autot eivät sitten olekaan kevyempiä kuin viimevuotiset?- Yaris olisi helposti yltänyt alkuperäiseen 1170 kg:n minimipainoon. Hyundain pyynnöstä nostettiin 1190 kiloon.
Imuventtiilien rakenteen suhteen?? Onko Toyotan imuventtiileissä jotain sääntöjen vastaista? Ymmärtääkseni FIA:n korjauskehoitukset liittyi takasiipeen ja auton pohjan tasoon suhteessa iskunvaimentajaan...Toyota Yaris WRC osoitti luotettavuutensa Montessa. Latvalan ajoa vaivannut bensansyötön sensorivika kun saadaan pois ja FIA:n määräämät pienet muutokset tehtyä auton iskunvaimennuksen & imuventtiilin rakenteen suhteen, niin talli voi edetä luottavaisena kohti seuraavaa osakilpailua. TGR:llä oli eri tulkintanäkemys mitasta, joka otetaan auton pohjan tasosta iskunvaimentajan yläpäähän, ero oli n. 12 milliä. Toinen asia liittyi imuventtiilin valmistusmenetelmään, kumpikaan asia ei käytännössä vaikuta auton suorituskykyyn. Imuventtiilin valmistuspoikkeama johtui ko. osan valmistavan alihankkijan virheestä. Korkeuden muuttaminen pitäisi lähinnä parantaa auton kilpailukykyä, koska muutos FIA:n näkemyksen mukaiseen mittaan vie auton painopistettä alaspäin. Ruotsin ralliin muutokset & testiä ja kisaan täydellä höngällä uusin kujein.
https://www.youtube.com/watch?v=JkrlfM0eiE0
Alihankkija oli koonnut imupuolen venttiilit vahingossa neljästä osasta, pakopuolella ne oli kolmesta osasta niinkuin sääntöjenmukaisesti kuuluu olla, materiaalit olivat venttiileissä sääntöjen mukaisia. Iskunvaimennuksen korkeuden suhteen kysymyksessä oli TGR:n ja FIA:n näkemyserosta auton luokitustodistuksen tulkintaan liittyen.Imuventtiilien rakenteen suhteen?? Onko Toyotan imuventtiileissä jotain sääntöjen vastaista? Ymmärtääkseni FIA:n korjauskehoitukset liittyi takasiipeen ja auton pohjan tasoon suhteessa iskunvaimentajaan...
Kyllä olin jostakin lukevinani että nimenomaan Jyväskylän suunnalla ajavat testit tässä välissä. 100% varmaksi en sano mutta näin muistan lukeneeni. Olisivat vaan tulleet suosiolla Tunturiin :thumbup:Motorsport forumilla tiedettiin, että Latvala ja Hänninen testaa Ruotsia varten Suomessa. Kaksi päivää kumpikin. Missähän päin mahtaa tapahtua? Ei varmaan keski-Suomessa kuitenkaan?
Jyväskylän tienoilla testaavat Ruotsin ralliin. Tommi & J-M matkaavat myös Japaniin, Gazoo Racingin vuosijuhlaan.Kyllä olin jostakin lukevinani että nimenomaan Jyväskylän suunnalla ajavat testit tässä välissä. 100% varmaksi en sano mutta näin muistan lukeneeni. Olisivat vaan tulleet suosiolla Tunturiin :thumbup:
Onko nuo päivät varmakin tieto? Kuulin kyllä että loppuviikosta J-M ajaa.Latvala ajaa testejä ensi sunnuntaina ja maanantaina, Juho jatkaa siitä sitten kun Tommi ja Jari-Matti lähtevät Japaniin. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä näkemään miten hyvin se lumi pöllyää!
http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-2000005056839.html?ref=rssOnko nuo päivät varmakin tieto? Kuulin kyllä että loppuviikosta J-M ajaa.
Lumella Yaris menee hyvin, se mihin riittää Ruotsissa jää nähtäväksi. Toivottavasti siellä olisi lunta kun lumiralli on olevinaan.Hyvältä näyttää Yariksen meno noissa viimeisissä Youtuben videoissa. On melko pitkiä hyppyjä ja todella tasapainoisesti tulee alas. Kunpa vaan Hänninenkin malttaisi ajaa Ruotsissa niin, että pääsee maaliin asti. Aika lämpöisiltä kelit näyttää, mutta jospa tiet pysyisivät jossain kunnossa. Suomalaisittain positiivisella mielellä kisaa odottelee:thumbup: