Tuossahan se olikin sanottu: "Jos ajan hyvin, saan jatkaa ajamista ensi vuoden jälkeen...". No käytännössä tällä toiveella ei ollut mitään todellisuuspohjaa, koska Mäkinen oli jo ennen kauden alkua Titanakin perässä. Hänniselle kyllä lupailtiin mahdollista jatkoa, mutta sormet ristissä seläntakana. Tuskin olisi saanut 2018 tallipaikkaa vaikka olisi voittanut Jyskälän ja kaikki sen jälkeisetkin rallit.
No, olihan se Lappi tossa vaiheessa vielä ihan kysymysmerkki. Tai miksei Latvalakin, vuoden 2016 suoritusten perusteella.Tuossahan se olikin sanottu: "Jos ajan hyvin, saan jatkaa ajamista ensi vuoden jälkeen...". No käytännössä tällä toiveella ei ollut mitään todellisuuspohjaa, koska Mäkinen oli jo ennen kauden alkua Titanakin perässä. Hänniselle kyllä lupailtiin mahdollista jatkoa, mutta sormet ristissä seläntakana. Tuskin olisi saanut 2018 tallipaikkaa vaikka olisi voittanut Jyskälän ja kaikki sen jälkeisetkin rallit.
– Ennen Katalonian rallia sain tietää, että en aja ensi vuonna, Hänninen toteaa.
---
Saksan rallin jälkeen oletin ja toivoin, että sopimukseni jatkuu, vaikka olin kyllä kuullut, että Toyotalle olisi paljon tulijoita, Hänninen kertoo.
Miksi Märtin palkattaisi tilalle, jos herra pyörittää omaa kilpailuteamiaan Viron suunnilla? Muutenkin tuo TGRn siirto Viroon on selitetty ymmärrettävästi logistisilla kuluilla. Jyväskylää lukuunottamatta taitaa kaikissa kisoissa kulua päivän parin verran vähemmän kalustonroudaamista seuraavaan maahan kun ei tarvitse aloittaa siirtymää Suomi-Viro. (esim. Puola/Tanska)Nähtäväksi jää joko Mäkinen ensi kauden aikana siirtää loputkin toiminnot Puuppolasta Viroon ja kuinka pitkään Lindström saa jatkaa urheilupomona, vai palkataanko siihen kenties Marko Märtin tilalle. Olihan tämä Suomalainen WRC-talli ihan liian hyvää ollakseen totta.
Aika perisuomalaista pessimismiä. Missään Tommi ei oo sanonu että WRC toiminta siirtyisi Viroon ja miksi siirtyisi? Osaaminen on hyvällä tasolla Puuppolassa ja tulokset on nähtävissä jo ensimmäisellä kaudella. Luuletko että kaikki työntekijät lähtee Viroon hommiin? No ei lähde. Miksi siis siirtää toimiva paletti muualle kun ei ole takeita että saat pätevää porukkaa töihin. Ja Tommia aatellen, jos voit tehdä himasta duunia niin miksi ihmeessä haluaisit siirtää hommat ulkomaille?Nähtäväksi jää joko Mäkinen ensi kauden aikana siirtää loputkin toiminnot Puuppolasta Viroon ja kuinka pitkään Lindström saa jatkaa urheilupomona, vai palkataanko siihen kenties Marko Märtin tilalle. Olihan tämä Suomalainen WRC-talli ihan liian hyvää ollakseen totta.
Juuri siksi Märtin olisi sopiva kaveri hommaan. Ei tarvis ihan pystymettästä lähtee kouluttaan. Ja varmaan tähän pätee sama logiikka kuin stadissa raksalla: Eestipoeg on tyytyväinen pienempään summaan rahaa samasta duunista kuin vastaava suomalainen. Rahan takia TGS Worldwidekin on OÛMiksi Märtin palkattaisi tilalle, jos herra pyörittää omaa kilpailuteamiaan Viron suunnilla? Muutenkin tuo TGRn siirto Viroon on selitetty ymmärrettävästi logistisilla kuluilla. Jyväskylää lukuunottamatta taitaa kaikissa kisoissa kulua päivän parin verran vähemmän kalustonroudaamista seuraavaan maahan kun ei tarvitse aloittaa siirtymää Suomi-Viro. (esim. Puola/Tanska)
Jos ei olis päässyt tälle kaudelle Toyotan rattiin niin tuskin olisi missään muussakaan tallissa ajanut.Enpä usko et Hänniselle kovin suuri paskanmaku jää suuhun vaikka ei päässytkään ensikaudelle ajamaan.
Virossa ei ole sellaisia testimahdolisuuksia minkä takia sinne kannattaisi koko tivoli siirtää. Testaaminen on rajoitettu mutta teamin pääpaikan ympäristössä(max 70km säteellä) saat ajaa niin paljon kun haluat. Puuppolasta kun piirrät tuollaisen ympyrän niin sinne mahtuu aika paljon tietä jota käyttää...Juuri siksi Märtin olisi sopiva kaveri hommaan. Ei tarvis ihan pystymettästä lähtee kouluttaan. Ja varmaan tähän pätee sama logiikka kuin stadissa raksalla: Eestipoeg on tyytyväinen pienempään summaan rahaa samasta duunista kuin vastaava suomalainen. Rahan takia TGS Worldwidekin on OÛ
Soon kato tää globalisaatio mikä rulettaa ja siinä kilpailussa ei suomalainen duunari (eikä toimihenkilökään) tahdo pärjätä.
Jotenkin veikkaan että Latvalalla ei ole mitään suunnitelmia lopettaa vielä pitkään aikaan. Voi hyvinkin ajaa vaikka yli 40-vuotiaaksi, mikäli tallipaikkoja järjestyy. J-M on niin henkeen ja vereen rallifanaatikko, että intoa riittää varmasti ajamiseen ihan loputtomasti. Ja se maailmanmestaruus-unelmakin on edelleen saavuttamatta, mikä motivoi jatkamaan. Latvala muuten ajaa huomisessa Peurunkarallissa harraste-Celicallaan ja kartturina toimii hänen työkaverinsa J.Hänninen.No onhan se selvää että Latvala vanhimpana ja kokeneimpana lopettaa ensimmäisenä. Latvala aloitti todella nuorena, nyt menossa jo 11. kausi tehdaskuskina.
Vaikuttaa tosiaan siltä että tulevaisuus on todellakin auki, eikä edes mitään testikuljettajan tms roolia ole sovittu. Onko kukaan forumilaisista paremmin perillä tuosta WRC:n vuokraamisbisneksestä? Jos se on kannattavaa, niin miksi kukaan muu kuin M-Sport ei lähde siihen? Jos kerta muut MM sarjan tiimit haluavat vaalia brändi-imagoaan vain tehdastallin muodossa niin kai tuolla olisi sitten sauma jollekin muulle ammattimaiselle produktiolle (e.g. Prodrive ja 10 muuta) tarjoja merkitöntä tai jonkun merkkistä kilpailukykyistä uutta autoa yksityisten käyttöön.Jos ei olis päässyt tälle kaudelle Toyotan rattiin niin tuskin olisi missään muussakaan tallissa ajanut.
Tossa vielä tuore haastattelu http://www.rallit.fi/juho-hanniselta-suoraa-puhetta-valehtelisin-jos-vaittaisin-ettei-olisi-ttanut/
Ihme jos ei mene juuri noinEiköhän noita nuoria lupauksia ole sellainen rintama, että kaikki sponssieurot lienee tästä maasta jo kaivettu sen verran tehokkaasti ettei kolmatta yritystä enää tule. Mutta ihme on jos ei Tojolle kehitystehtäviin päädy, kyllähän mahdollisuus tuurata vakikuskeja tuo lisäarvoa. Soppari voi vaan olla sellainen ettei tarvi haaveilla tuurauksista muissa tiimeissä, sikäli kun nyt moisen tallin testikuskia haluttaisiinkaan omaan autoon.
Tämähän se olisi loogista kyllä.Muuten Takamoto Katsuta twiittasi pari päivää sitten, että yhteistyö kartturi Marko Salmisen kanssa loppuu tähän kauteen... Kukakohan Takamoton kyytiin istuu seuraavaksi? Jokohan siellä meinataan laittaa kokonaan japanilainen parivaljakko Katsuta-Adachi kiertämään kisoissa kahdestaan? Nikaran ja Adachin jatkosta en ole ainakaan vielä kuullut mistään...
Näkemykseni on vahvasti John Deere -vihreiden lasien läpi muodostettu, mutta jos TGR:än japsit ei ainakaan vielä tekijämiesten pareina loista, niin mitä sitten keskenään? No, jossain vaiheessa sitä on mentävä eteenpäin, etenkin jos yleisön mielenkiinnon säilyminen sitä edellyttää. Katselin jossain vaiheessa milloin ilmoitus tästä kaudesta tuli, joskus alkuvuodesta. Eli pidetään peukkuja..Muuten Takamoto Katsuta twiittasi pari päivää sitten, että yhteistyö kartturi Marko Salmisen kanssa loppuu tähän kauteen... Kukakohan Takamoton kyytiin istuu seuraavaksi? Jokohan siellä meinataan laittaa kokonaan japanilainen parivaljakko Katsuta-Adachi kiertämään kisoissa kahdestaan? Nikaran ja Adachin jatkosta en ole ainakaan vielä kuullut mistään...
Tarjouksia voi tullakin, mutta jotenkin vaikeaa nähdä Juhon niihin enää suostuvan. Pienemmissä sarjoissa kaikki on jo voitettu. Olen ymmärtänyt, että 2012 vuoden jälkeen Hänninen olisi vielä voinut jatkaa Skodalla, mutta Juho lähti mieluummin WRC-unelmansa perään. Skodallahan Hänninen sai ihan kuukausipalkkaa, mutta kaudelle 2013 Hänninen otti pienen riskin vuokraamalla Fordin kolmeen kilpailuun ennen kuin pesti Hyundaille aukesi.Saapi nähdä tuleeko Skodan suunnalta Hänniselle tarjouksia, tai esim. Protonilta.
Eri asia kiinnostaako nuo Hännistä.