Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 6. kisa, Lavinto Hausjärvi

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
harkat          Aika    #   Ajoryhmä   [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika    #   Ajoryhmä

 1. Totke       33,945   4  2           1. Andy        33,626   4  1
 2. Cmoney      33,998   4  1           2. Rainier     33,803   4  2
 3. Nasty Boy*  34,318  12  1           3. Nasty Boy   33,864  28  1
 4. Jatenski    34,425   3  2           4. PbBMW****   34,1xx   9  2
 5. WoPe**      34,451  66  1           5. Haikki      34,165  11  2
 6. Andy        34,556  28  1           6. WoPe        34,467  90  1
 7. Haikki      34,592  66  2           7. Jatenski    34,831  53  2
 8. 4stroke     34,695  53  1           8. 4stroke     34,836  11  1
 9. Rainier     34,754  90  2           9. Totke       34,842  28  2
10. DW          34,828  11  1          10. DW          34,895  80  1
11. wilpe       34,993  53  2          11. Lozeh       35,016  53  1
12. PbBMW       35,353  80  2          12. wilpe       35,190  80  2
13. Lozeh***    00,000   9  1          13. abc         35,789   3  2
    abc***      00,000  11  2          14. Cmoney      35,949  66  1
* autorikko, tuli vaihtamaan #80een kesken erän
** lapulla 30,690 ja kuulemma seuraava paras tämä 34,451 joka tuli erän alussa
*** mykkä ponderi
**** mykkä ponderi, ajoi perään yksinään 4 minuutin erän jolla ylsi 4nteen ruutuun

Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Andy         12krs   33,979   4  50
 2. DW           +7,642  [b]33,836[/b]   9  44
 3. WoPe         +8,184  34,379   3  36
 4. Nasty Boy    +8,261  34,422  11  32
 5. Haikki      +11,502  34,495  80  29
 6. PbBMW       +13,019  34,588  28  26
 7. Jatenski    +13,322  34,806  12  24
 8. Rainier     +15,488  34,921  53  22
B:
    DW           12krs   [b]33,875[/b]   9
 9. 4stroke      +5,435  34,690  11  20
10. wilpe        +7,519  34,543   3  18
11. Cmoney       +9,400  35,073  28  16
12. Totke       +18,173  35,785  80  14
13. Lozeh       +22,500  35,219  53  12
14. abc          -2krs   35,176   4  10
Päivän nopein kaikilta
33,626 Andy
33,803 Rainier
33,836 DW
33,864 Nasty Boy
33,945 Totke
33,998 Cmoney
34,1xx Powered by BMW
34,165 Haikki
34,379 WoPe
34,425 Jatenski
34,543 wilpe
34,690 4stroke
35,016 Lozeh (harkoissa ilmeisesti 34-aikoja kun suunnilleen stroken vauhtia)
35,176 abc
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Wow, Andy repäs! Hienoa ja onnittelut!
Oliko autoissa isoja eroja kun 2. ruudusta pudottu finaalin perään? Vai miten tuommoset erot osalla?
 

Örfil

Guest
Haluan uskoa ainakin niin ;) Ekalla kiekalla porukkaa meni ohi joka ilmansuunnasta. Laitetaanpa rapoa kun kotiudun Kiljavan perämetsistä.
 

wilpe

Active member
Liittynyt
26.4.2015
Viestit
36
Harkat ja aika-ajot meni vähän penkin alle. Auto nro. 53 harkoissa ei tuntunut kulkevan samaa tahtia kuin muut autot ja jäin hännille. Aika-ajot autolla nro. 80, olipahan peräpää levoton! Luulin et tulin ajaa kartingia mut driftauskilpailuhan siitä tuli ja sen seurauksena B-rappuun vitosruudusta. No kisassa sitten auto nro. 3 ja siinä ei sitten ollut jarruja vaikka seisoin sen polkimen päällä, pahoittelut 4strokelle parista kolautuksesta ja kiitos hyvästä väännöstä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Harkat #11
Vuoden tauon jälkeen raketeissa taas ja varsin kesysti liikkeelle. Suorakulkua oli, mutta liukas ja taisi jarrutkin olla tehottomat, mutta ilman vertailukohdetta oli vaikea huomauttaa, koska ihan ensimmäinen ajoryhmä.

Aika-ajo #80
Toinen samanlainen pulkka, joka oli jarrutkin huomioiden kuitenkin hieman edellistä parempi. B kutsui kuitenkin.

B-finaali #9
Sekunnin nopeampi auto alle ja ero tuli renkaista. Suoralla hitaampi kuin muut, mutta mutkissa omaa luokkaansa. Ei mahdoton paikka nousta A:han 3.ruudusta.

A-finaali #9
Viimeisestä ruudusta kisaan ja ekan kierroksen täyttyessä olin vieläkin viimeinen. Suoralla oli turha haastaa, mutta lähdinkin hakemaan ohituksia älyttömistä paikoista, koska renkaat sen mahdollistivat. Otetaan kaks ukkoa kerrallaan, koska 12krs. on hyvin lyhyt aika. Lopulta 2.sija. Eturivistäkään en varmaan Andya olisi pystynyt haastamaan, joten tämä oli maksimi. Onnittelut ja kiitos järjestäjille.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Missäs vaiheessa susta on mummu tullut?
Eilen. Nopein ajosuoritus kisassa tai sen jälkeen oli kun ajoin minuuttiaikataululla illan häämestoille ;)
Pari tyyppiä katseli pitkään kun hyppäsin perillä audista ajohaalari päällä, kylkiliivit repsottaen. Kirkkoon vaihdoin kyllä tumman puvun päälle.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
#9 aika ajot:
Ajanotto ei toiminut, joten uudestaan radalle 4 kierroksen ajaksi. Muutama kierros suurempia riskejä vältellen. Auto oli nopea ja olin varma a-finaalista. Tällä autolla olisi pettymys jäädä b-hen.

A-Finaali:
Heikko lähtö kun ulkopuolelta startti. Hankala mennä jonoon mukaan kun toinen voi olla takaviistossa. Kisassa viimeisellä kierroksella ohitus Jatenskista bussipysäkkijarrutuksessa. Täältä loput:
https://youtu.be/c9xP_FtDYiY
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Harkat: #66 liikkeelle ja pian jo joutui varomaan kanttareita kun penkki hakkasi pahasti selkään, siinähän yritin ajella mutta ei siitä näköjään oikein mitään tullut.

Aika-ajot: #11 Stroke ajoi tällä ja sanoi ettei ole jarruja ja jotain niistä sitten säädettiinkin, kyllähän ne parani mutta kampesi ihan miten sattuu. 5. sija ja kierrosaika kuitenkin parempi mitä odotin. Andy rykäisi paalulle ja Rainier toiseen ruutuun :thumbup:

A-finaali: #80 Mulle tuli #3 vitos ruutuun ja Wopelle #80 kutosruutuun mutta koska siinä Wopelle erittäin huono ajoasento niin kysyi voidaanko vaihtaa päikseen autoja, tässä vaiheessa ei ollut kummallakaan käsitystä #80 (heikosta) tasosta joten suostuin kun siinä mulle kuitenkin ok ajoasento. Kun autot oli ryhmitetty, niin vaihdettinkin sitten epähuomiossa lähtösijoituksiakin :D joten kutosruutuun.

Lähdössä meni Jatenski heittämällä edelle ja Bemarin kaa väännettiin pari mutkaa kunnes pääsin edelle. Sitten tulikin Rainier vastaan jolla ei näyttänyt olevan kulkua ja pääsin edelle toisen kierroksen alussa. Suorakulku oli #80 ok, mutta takarenkaiden pito olematon. Jatenski oli päässyt hiukan karkuun ja asiaa ei auttanut kun lipsautin varikkoneulansilmässä ulostulossa takarenkaan nurtsille. Pikkuhiljaa sain kuitenkin Jatenskia kiinni ja alkoi kova vääntö. Lähdin ohittamaan ylämäen suoran jälkeen vasuriin enkä tajunnut että DW oli ottanut meidät kiinni ja kuittasi meidät molemmat hienosti, teki sitten viimeisellä kierroksella ihan saman tempun Nastylle ja Wopelle samassa paikassa.
Jatenskin kanssa oli kovaa mutta rehtiä kisaa, välillä mentiin koko kierros melkein rinnakain, kerran menin ohi varikkoneulansimässä mutta Jatenksi kuittasi heti takas. Lopulta ylämäen vasurissa ohitus piti ja pääsin edelle. Tunnustusta pitää antaa Jatenskille, Välillä pistin/ajettiin kaveria ahtaalle mutta jätin aina juuri tarpeeksi tilaa ja Jatenksi jätti myös, hyvää kisaa oli :ahem:. Maaliin viidentenä mikä oli se mikä tällä autolla oli otettavissa, muut meni liian kovaa. Eikä tuo auton vaihto harmita yhtään koska sen seurauksena ajoin kauden hauskimman kisani ihan kelpo tuloksella.

Andylle onnittelut: paalulta voittoon varmalla ajolla :thumbup:
+DWn huikea nousu!
Kiitos vielä järjestelyistä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eilen. Nopein ajosuoritus kisassa tai sen jälkeen oli kun ajoin minuuttiaikataululla illan häämestoille ;)
Pari tyyppiä katseli pitkään kun hyppäsin perillä audista ajohaalari päällä, kylkiliivit repsottaen. Kirkkoon vaihdoin kyllä tumman puvun päälle.
Tokihan sitä aina ajohanskat ja -kengätkin käytössä kun tien päällä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Matkalla kisapaikalle DW totesi tiellä makaavasta eläimestä, että siinä on ollut huono autotuuri.

Harkat #4
Tämä kuulemma Totken kisa-autona Italiassa ollut (eri renkailla toki), ja osoittautuihan se sitten nopeaksi. Tehoa ja pitoa. Tokaa harkkaa katselin shikaanin luona ja totesin että vähän enempikin voi siinä käyttää vasurikanttaria.

Aika-ajot #66
Autotuuri antoi jälleen kilpa-auton (asiat perspektiivissä nytten) :) Alakierroksilla laiska, eikä oikein voinut kuin yrittää kahdenkymmenen sakkiin. Se onnistui \o/

Kisa #28
Lähdössä abc vaan ryyppää (ryyppy jäänyt päälle, käy sitten varikolla toteamassa asian ja jatkaa), ja ekalla kiekalla Lozeh puolispinnaa shikaanissa. Vähän myöhemmin vielä suorahitaasta Totkesta pääsuoralla ohi, ja loppukisa onkin vain edelläajavien lähituntumassa roikkumista, mutten kiinni saa. Kierrosajan olisin odottanut olevan pari kymmenystä parempi, mutta sija olisi joka tapauksessa ollut sama. Eli se ja sama :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
5 eri voittajaa 6 kisasta...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Johan oli ollut ongelmia vehkeissä. Tokkohan tuonne uskaltaa lähteä myöhemmin rahaa kantamaan, jos riskinä on istua nurtsilla tai ajella sököllä ponderilla huvikierroksia? Melkoiset erot kulkupeleissäkin, vaikka kuin ois uusiksi rakenneltu.

En oo ny ihan varma tästä.
 

Örfil

Guest
Lyhyt rapo.

Harkat, #90:
Auto tuntui hyvältä mutta aika oli mitä oli. Radan muistelua lähinnä. Lopetin ajon pari kierrosta ennen muita, koska lonkka huusi hoosiannaa.
Penkki oli todella ahdas ja nyt ekan kerran tuntui että ei ihan paikat ole kunnossa, etenkin kun vauhdit olivat toista luokkaa kuin aiemmissa kisoissa ja rynkytys sen mukaan.

A-a, #4
Alle superpeli ja ilokseni jäin vain kaksi kymppää Andysta. Andy nappasi paalun aivan oikeutetusti.
Andyn ohjeiden mukaan haukkailin tietyssä paikassa kanttareita, jota Totke tosin kommentoi omaan tyyliinsä toisin ;)

Kisa, #56
Alun lähtö meni plörinäksi. Nasty oli rinnallani ja odotin että jättäytyy taakseni, mutta vasta viittoiltuaan tajusin että ei sittenkään. Kun lippu heilahti, olin pois kaasulta ja porukkaa meni heti ohi oikealta ja vasemmalta. Parin kiekan aikana olinkin sitten viimeinen. Tulevassa elämänkerrassani "Elämäni kartingkisat - osa I" jätän tämän kisan suosiolla mainitsematta.

Auto oli inan liukaudesta huolimatta ihan jees, mutta vauhti ei vaan riittänyt. Väki tuntui menevän ihan heittämällä suorilla ohi, vaikka kierrosajoissa en ihan hirveästi jäänyt. Eikä minua kiekallakaan ohitettu ja sijoista 5-7 jäin muutaman sekunnin. Oliko vika ukossa vai autossa, en osaa sanoa?

Koska aikatauluni oli tiukka (häihin oli jatkettava matkaa klo 15:00 oli kisa kesken tahi ei) niin hyppäsin suoraan kisa-autosta omaani ja jatkoin ajokamat päällä sitten Kiljavalle. Se olikin sitten päivän nopein ajosuoritus: päihitin navigaattorin 11 minuutilla!

Unohdin siinä rytäkässä ajohanskani radalle eli jos joku siellä kävijöistä löytää Sparcon rupuset hanskat, voisko napata ne mukaansa sieltä?
En pääse Lahden kisaan 29.8 vap.eht. kertausharjoitusten vuoksi, mutta jos Lahti siirtyy viikolla eteenpäin tai sitten viimeistään Hankoon tulen mukaan, niin olisi hieno juttu. Toisaalta olisi jo aika korvata 10 v vanhat hanskat uusilla :eek:

Suuronnittelut veli Andylle - ammattimies :cool: teki sen mitä pitää kun saa alleen kunnon työkalun. Muuta en odottanutkaan.
 

Lozeh

Well-known member
Liittynyt
12.8.2013
Viestit
110
Sijainti
Lahti
Harkat: #9
Ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa ulkoradalle koittelemaan miten kulkee. No, koittelin polkasta vähän vauhtia varikolta tullessa ensimmäiseen mutkaan ja ei muuta kun nurmikon leikkuuseen. :doubtful: Päätä pyöritellen uudestaan liikkeeseen vähän varovaisemmin.
#9 käyttäytyi radalla kun unelma ja perse sopi penkkiin mainiosti. Ei puskenut ja kulki suorilla sopivasti. Rata & auto tuli tutuksi hyvin nopeasti 4stroken perässä roikkuen.

AA: #53
Rata tuttuna, mutta omat epäilykset autosta Villen ajoa seuraten... Suorilla meno oli ihan ok, mutta ohjattavuus mutkaan aika kauhea. Puski liikaa ja pito puuttui. Laiska mutkasta lähtiessään. Ei menty ihan perälle joten tyytyväisenä oltiin. Paremmalla ajolla olisi voinut ottaa pari kymppää pois kuten Jatenski näytti omassa AA:ssa.

B-Finaali: #53
Sama auto, sama meno. Törttöilin itteeni pihalle shikaaniin tullessa. Ajatus harhaili jossain aivan muussa kun pitäisi enkä ottanut shikaania ulkoa sisälle, vaan sisälle mennessä liikaa vauhtia ja liian vähän pitoa. Piiskasin itseäni mielessäni hölmöilystä ja yritystä ajoon taas. Rupesin kirimään Totkea kiinni, mutta taas oma moka ajossa. Ajelin 8. mutkan liian sisältä eturengas tipahtaen radalta pois ja pohja osuen maahan spinnaus ympäri. :wall::wall::wall: Loppu ajo olikin vaan ajoa...


Vielä sekaannuskin varikolla tuosta #12 autosta vaihtoon #53. Ei yksinkertaisesti mikään sujunut nyt oikee tuona päivänä. :/
Mutta pirun hauskaa oli. :thumbup:
Onnittelut Andylle voitosta, DW:lle ihme ajosta *joutui raapii päätä varikolla ajoa seuratessa, että miten siinä nyt noin kävi* :D ja kiitoksen järjestäjille ja radan henkilökunnolle!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Unohdin siinä rytäkässä ajohanskani radalle eli jos joku siellä kävijöistä löytää Sparcon rupuset hanskat, voisko napata ne mukaansa sieltä?
Menen seur. kerran tiistaina radalle, niin nappaan mukaan.

Edit: Raporttia voisi laittaa tähän myös:


Kyllä nyt kävi sellainen tuuri että kaikki edelliset vitutukset KKWCS-sarjassa kuittaantuvat.

Harkat

Auto 28 ja ihan kulkeva peli muuten, mutta tuntui liukkaalta (tähän sopisi nyt jokin puujalka liukkaudesta ja sänkykamarijutuista). Olisi sillä näköjään päässyt kovempaakin, kuten Nasty näytti aika-ajoissa.

Aika-ajo

Arvonnassa tuli nro. 66, joka näytti hienolta peliltä. Sitä ei ollut käytetty harkoissa, joten jännitti että onkohan se sitten oikeastikin hyvä. Mutta, sepä ei sitten käynnistynytkään, ei saanut bensaa jostain syystä. Totke huikkasi että ei nyt ropata kun ajoaikaa kuluu, vaan että hyppään viereiseen autoon joka oli nelonen. Totke oli mennyt sillä harkoissa miljuunaa, joten sanoin Totkelle, että ymmärtääkö se että olen paalulla jos siihen autoon menen. Ajattelin että näyttää aikas järjestetyltä jutulta jos kotiradalla muka-sattumalta tulee paras auto aika-ajoihin. En tiennyt tai muistanut sääntöä jossa autorikon tullessa pitää mennä järjestyksessä seuraavannumeroiseen autoon. Cmoney muistutti tästä aika-ajon jälkeen, mutta onneksi vapaana ei olisi ollutkaan järjestysnumerossa seuraavaa autoa, niin laskeminen alkoi alusta.

Hyvinhän se sitten kulki. Yritin alussa etsiä väliä jossa ajaa kun muut, hitaammilla autoilla tuntuivat tulevaan selkä edellä vastaan. Ajattelin että ajan hetken Nastyn perässä, joka tuntui tsemaavan tosi hyvin liukkaalla 28:lla. Nelonen oli kuitenkin vielä vähän nopeampi kuin Nasty-28-yhdistelmä, joten jättäydyin vielä taaksepäin, ajoin muutaman nopean kierroksen, ja paalulle ajaminen oli oikeastaan tosi helppoa. Rainierille tuli sama auto omaan aika-ajoeräänsä, ja sanoin hänelle että eiköhän ajeta eturiviin, vanhat ukot. Ainakin KKWCS-vuosissa vanhat. Ja niin ajettiinkin. Mahtavaa!

Kisa


Nyt sitten tuli paukku, Cmoney sanoi että arvonnassa nelonen tuli paalumiehelle, eli siinä nyt sitten oli varma voitto tulossa. Pientä jännitystä tuli kun abc kurvasi nelosella B-finaalissa varikolle kun ei vetänyt kunnolla. Siinä oli kuitenkin vain ryyppy jäänyt puoliväliin. Pahoittelut abc:lle että näin oli. Minulla on tapana aina kun sammutan ryypyllä auton, laittaa se vipu takaisin yläasentoon. Ja kun käynnistin autot b-finaaliin, en huomannut sitä tarkistaa koska olin varma että se ei ollut päällä. Minun moka näköjään, ja sori tosiaan, nelosella olisi saanut hyvän kisan aikaiseksi ja ehkä noustua A:han.

No A-finaalissa oli helppo lasketella vain maaliin. Startissa letkutin varmuuden vuoksi ja pääsin tosi hyvin yksin ekaan mutkaan. Sitten ei ollutkaan muuta kuin varmistelua. Ei siitä osannut oikein edes nauttia kun jännitti että jos vaikka jotain hajoaa. Sellainen kauneusvirhe nyt tuli, että nopein kierros tuli ottamatta. Kisassa varmistelin kolme kymppää hitaampia kierroksia kuin aika-ajoissa, ja olisi ollut helppo juttu olla Räikkönen ja ajaa yksi nopea kisan loppuun. DW tuli huonommalla autolla varmaan pelkällä tahdonvoimalla koko pakan läpi toiseksi, ja painoi nopeimman ajan myös tauluun. Onnittelut siis DW:lle enemmän kuin ansaitusta nopeimmasta kierroksesta.

Lisäksi, nöyrät kiitokset kaikille onnitteluista paikan päällä. En minä ole tottunut tällaisiin. Pojallekin taisi olla kiva juttu nähdä kun isi voitti.

Ai niin, tästä olikin puhetta, mutta Lavinnossa on 12.9. firmakisa. Jos vaan suinkin saatte työpaikkanne lähtemään mukaan hommaan, tai kaveriporukalla on innostusta laittaa vaikka työporukan kanssa kättä vähän taskuun, niin endurance-kisa olisi tiedossa. Tuotto menee syrjäytyneiden nuorten hyväksi. Kisan jälkeen on sitten illallinen juomineen, ja saunoakin voi. Jos on jotain kysyttävää, hinnoista tms. niin laittakaa privaa Team107:läisille, ja Lavinto Kartingin Facebook-sivulta löytyy myös infoa tapahtumasta ja muista jutuista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös