Verizon Indycar Series 2016

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Nyt kun Honda ainakin näyttää onnistuneen catchupissa, on meikäläisen virallinen jokerikortti tähän kisaan Carlos Muñoz. Debyytissään 2013 olisi voittanut koko roskan jos Dario olisi pysynyt tiellä eikä aiheuttanut keltaisia, 2014 neljäs, viime kaudella oli Honda-kuskeista kärjessä kunnes epäonninen varikkotaktiikka teki aikeet tyhjiksi. Ja nyt taas fast 9.

Hinch ja RHR varmaan myös vahvoilla - mutta nyt kun Rahalinkin vauhti on hukassa, muihin Honda-kuskeihin en sitten koko kisan mitalla oikeasti usko (paitsi ehkä Andrettiin mutta sillä nimellä sijoittuu korkeintaan toiseksi). Chevyltä luonnollisesti suosikkeina koko Pensken tiimi ja Dixon - myös Kanaan, Carpenter, Newgarden ja jopa Hildebrand varmaan lähtevät kisaan voitto mielessä.

Nämä 12 nimeä kun saisi voittajavetoon lyödä, niin uskaltaisin lähteä suht turvallisin mielin katselemaan kilpailua.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Montoya sai roskapussin autoon alle kiinni.
Aika kiinnostavaa että tuokin onnistuu track-inspectionien keskellä.

Vei toki hänet aika varmalta 11. sijalta sijalle 18. aika-ajossa.
 
Viimeksi muokattu:

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
10 Honda-autoa in the top-14.

Andrettin "sandbagging" kommentit kuullostavat vieläkin naurettavammilta nyt.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Vahva tunne siitä huolimatta, että Penske tulee kisasäädöissä pakan läpi kuin voiveitsi. En nyt vaan usko, että ne olisivat oikeasti noin "hitaita".

Hinchcliffen paalu on sitten tämän vuoden hienoin tarina, kaikki urheilu mukaan lukien. Ripustukset läpi koivesta vuosi sitten, miehen elämä kiinni vain ja ainoastaan safety crewin nopeasta toiminnasta. Ja nyt tämä. Ei voi muuta sanoo jne.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Tämä onkin Hondan ensimmäinen 500:n paalu Chevyn palattua sarjaan. Edellinenkin Hondan paalu oli Sam Schmidtin tallin saavuttama 2011, kun Alex Tagliani oli paalulla. Tällä kertaa Tagliani muuten starttaa hänniltä kolaroituaan sunnuntain aika-ajossa.

Hinchin paalun ohella oli muutenkin hyvä aika-ajo SPM:lle. Aleshin 7:s ja Servia 10:s.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Myös Hondan eka paalu Indycarissa itsessään sitten Houstonin 2014.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9365
Aina tärkeät kuljettajien maitotoiveet ovat tulleet julki:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Jep, kasvanut lippuvolyymi ja uudistunut lippu aiheutti nuo aikaisemmassa viestissäni kuvaamani toimitusongelmat. Mutta oli huojentava olo kun lippu saapui, itse lippu kun on komea.

Näytä liitetiedosto 22813

On siis läpinäkyvälle muoville painettu, ei tarvitse erillistä suojapussukkaa. Huomenna nokka kohti Indianapolisia. Säätietoja kun olen katsellut, näyttää huolestuttavalta. Sunnuntaiksi on luvattu sadetta, minulla tosin on mahdollista käydä katsomassa ajot maanantainakin, mikäli kisa peruuntuu. Täällä Chicagossa oli kova monsuunimainen sade iltapäivällä, jokunen tovi sitten painoin juoksujalkaa asemalta hotellille ja käänsin ilmastointilaitteen lämmitysasentoon.

Raporttia tulee sitten kun jotain kerrottavaa on, huomisesta en tiedä käynkö Speedwaylla ollenkaan vaiko vasta perjantaina kun Lightsit ajavat kisansa. Toki voisin Chicagostakin kertoa, mutta ei ole oikein tämän ketjun aihe.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Vierailin tänään Indianapolis Motor Speedwaylla ihmettelemässä "Carb Dayn" tapahtumia ja myöhemmin iltapäivällä Lucas Oil Racewaylla katsomassa Pro Mazdan ja USF2000:n lähdöt. IMS:llä ohjelmassa oli näytöskierroksia vanhoilla autoilla (tosin osittain pace carin perässä), IndyCarin harjoitussessio, Indy Lightsien kisa sekä IndyCarin pit stop challenge. Viimeinen minulta tosin jäi näkemättä logistisista syistä koska halusin ehtiä kiireettömästi Lucas Oilille ja kaupassa käyden.

IMS:lle pääsi aamulla vielä jokseenkin sujuvasti vaikka vähän jonottamaankin joutui. Katujen leveys ei oikein helpota ruuhkaa, koska ryhmittyminen on vain vaikeampaa. Väkeä oli aikaisempiin vuosin nähden ihan mukavasti, vaikka kyseessä olikin vasta harjoituspäivä. Lightsien kisahan päättyi todella niukalla erolla, kun Dean Stoneman peittosi Ed Jonesin vasta maaliviivalla ja maalikameran kuva ratkaisi kisan. Osa porukasta näyttikin vähän hämmentyneeltä kun Stonemanin nimi ilmestyy ruutuun voittajana.

Mitä tulee kisasäähän niin aamulla satoi vielä vettä matkalla radalle, mutta asiat kääntyivät parhain päin. Aurinko alkoi IndyCar-harjoitusten aikana jo näyttäytyä ja Lightsien kisan aikana paistoi jo kunnolla. Lämpöä olikin parhaillaan mukava +32.

Tuolla muutama kuva, liikkuvasta autosta en edes yrittänyt napata kuvaa nopeuksien ja turva-aidan vuoksi https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157668618144101

Lucas Oil Racewaylla ajettiin Mazda Road to Indyn alasarjojen 90 kierroksen mittaiset lähdöt sekä 100 kierroksen mittainen sprint car-autojen USAC Silver Crown. Lucas Oil Raceway on paikkana melko kompaktin kokoinen, lyhyen ovaalin näkee katsomosta kokonaan ja dragstrip on pääkatsomon takana. Sellaista leppoisaa ruohonjuuritason tunnelmaa. Kisojen seuraaminen oli vähän vaikeaa, koska mitään screeniä tuolla ei ollut. Infieldillä on yksi numeronäyttö, ja jostain syystä kuuluttaja spiikkasi vain lähtömuodollisuudet ja sitten ei kuulunutkaan 90 kierrokseen muuta kuin vroom.

Mitään suurempaa sprint car-innostusta ei Silver Crown herättänyt, mutta kyllä tuota kerran viihteenä katsoo. Ja olihan noissa ihan oikea metanolimoottori eikä mikään moottoripyörän kone.

Tuolla muutama kuva sieltäkin

https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157668188446460

Huomenna olisi sitten Legends Day ja paraati Indianapolisin downtownillla. En ole vieläkään siellä käynyt, vaikka keskustan pilvenpiirtäjät aamulla kaukaa näin. Vai pitäisikö sanoa pilvenpiirtäjä, Indianapolis on melko matala kaupunki ja vain Chase Tower sieltä erottui.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Hieno raportti. IMTV saisi kyllä tehdä tarjouksen suomen indycar-lähetysoikeuksista, katsoisin varmasti joka kisan ennakkotunnelmineen.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Vierailin tänään Indianapolis Motor Speedwaylla ihmettelemässä "Carb Dayn" tapahtumia ja myöhemmin iltapäivällä Lucas Oil Racewaylla katsomassa Pro Mazdan ja USF2000:n lähdöt. IMS:llä ohjelmassa oli näytöskierroksia vanhoilla autoilla (tosin osittain pace carin perässä), IndyCarin harjoitussessio, Indy Lightsien kisa sekä IndyCarin pit stop challenge. Viimeinen minulta tosin jäi näkemättä logistisista syistä koska halusin ehtiä kiireettömästi Lucas Oilille ja kaupassa käyden.

IMS:lle pääsi aamulla vielä jokseenkin sujuvasti vaikka vähän jonottamaankin joutui. Katujen leveys ei oikein helpota ruuhkaa, koska ryhmittyminen on vain vaikeampaa. Väkeä oli aikaisempiin vuosin nähden ihan mukavasti, vaikka kyseessä olikin vasta harjoituspäivä. Lightsien kisahan päättyi todella niukalla erolla, kun Dean Stoneman peittosi Ed Jonesin vasta maaliviivalla ja maalikameran kuva ratkaisi kisan. Osa porukasta näyttikin vähän hämmentyneeltä kun Stonemanin nimi ilmestyy ruutuun voittajana.

Mitä tulee kisasäähän niin aamulla satoi vielä vettä matkalla radalle, mutta asiat kääntyivät parhain päin. Aurinko alkoi IndyCar-harjoitusten aikana jo näyttäytyä ja Lightsien kisan aikana paistoi jo kunnolla. Lämpöä olikin parhaillaan mukava +32.

Tuolla muutama kuva, liikkuvasta autosta en edes yrittänyt napata kuvaa nopeuksien ja turva-aidan vuoksi https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157668618144101

Lucas Oil Racewaylla ajettiin Mazda Road to Indyn alasarjojen 90 kierroksen mittaiset lähdöt sekä 100 kierroksen mittainen sprint car-autojen USAC Silver Crown. Lucas Oil Raceway on paikkana melko kompaktin kokoinen, lyhyen ovaalin näkee katsomosta kokonaan ja dragstrip on pääkatsomon takana. Sellaista leppoisaa ruohonjuuritason tunnelmaa. Kisojen seuraaminen oli vähän vaikeaa, koska mitään screeniä tuolla ei ollut. Infieldillä on yksi numeronäyttö, ja jostain syystä kuuluttaja spiikkasi vain lähtömuodollisuudet ja sitten ei kuulunutkaan 90 kierrokseen muuta kuin vroom.

Mitään suurempaa sprint car-innostusta ei Silver Crown herättänyt, mutta kyllä tuota kerran viihteenä katsoo. Ja olihan noissa ihan oikea metanolimoottori eikä mikään moottoripyörän kone.

Tuolla muutama kuva sieltäkin

https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157668188446460

Huomenna olisi sitten Legends Day ja paraati Indianapolisin downtownillla. En ole vieläkään siellä käynyt, vaikka keskustan pilvenpiirtäjät aamulla kaukaa näin. Vai pitäisikö sanoa pilvenpiirtäjä, Indianapolis on melko matala kaupunki ja vain Chase Tower sieltä erottui.


:thumbup: :thumbup:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Tänään Indianapolisin downtownilla oli paraatipäivä. Tämä oli myös ensimmäinen visiitti itse Indianapolisin kaupunkiin. Indianapolis on kaupunkina kovin hiljainen, vähän sellainen aavekaupunki-tunnelma, parkkipaikkaa ei kauaa tarvinnut etsiä. Toki autoliikenteeltä suljetut kadut täyttyivät kun paraati alkoi, mutta tyhjenvätkin sitten äkkiä. Turvallista siellä on liikkua, rikollisuus kun painottuu pohjoispuolen lähiöihin. Mutta esim. rättikauppojen ja muiden erikoisliikkeiden puute pisti silmään. Muistomerkkejä kaupungissa taas on melkein samaan malliin kuin Washingtonissa.

Paraatissa oli sitten monenmoista säkkipilliorkesteria ja heliumtäytteistä hahmoa. Päävetonaulana tietenkin käännetyssä lähtöjärjestyksessä tapahtunut kuljettajaesittely. Tuolla muutama kuva

https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/albums/72157668609170502
 

epeli

Well-known member
Liittynyt
4.9.2002
Viestit
3144
Sijainti
Tre
Monelta tuo kisa tänään Suomen aikaan alkaa?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Siis ei jumalauta.

ESPNPlayerillä taas äänet ihan päin metsää.

Ei voi olla näin vaikeaa!?
Mennään sitten vähän eri streamillä sitten näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös