Renault Sport F1 2016

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5198
Maldonado voi kyllä ostaa vaikka Sauberin tai Manorin molemmat paikat itselleen saatuaan fudut Renault'lta. Vaikkei tämä talli taida ensi vuonna taistella kuin keskikastissa, niin silti toivoisin tehdastallin leipiin nousevan oikeita kuljettajia, jotka ansaitsevat olla sarjassa. Esimerkiksi Prostin lobbaama Vergne ja gridillä ilmeisesti jonkinlaista arvostusta nauttiva Magnussen olisivat loistavia valintoja nykyisten "kuljettajien" tilalle.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Renault voi hyvinkin haluta ranskalaisen kuljettajan toiseen autoonsa ja silloin joko Maldonado tai Palmer menettää paikkansa.

Renault ei kuitenkaan halunne lähteä ensi kauteen kahdella kokemattomalla kuljettajalla, joten mikäli he eivät saa Vergneä jolla on jo kolmen kauden verran kokemusta ja jolla nopeutta löytyy riittävästi he pitänevät Maldonadon ja Palmer saa etsiä uuden työpaikan itselleen.

Toki mahdollista on myös se, että sekä Maldonado että Palmer saavat pitää paikkansa ja testikuljettajan paikka menee jollekin lupaavalle ranskalaiselle kuljettajalle.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Maldonado voi kyllä ostaa vaikka Sauberin tai Manorin molemmat paikat itselleen saatuaan fudut Renault'lta. Vaikkei tämä talli taida ensi vuonna taistella kuin keskikastissa, niin silti toivoisin tehdastallin leipiin nousevan oikeita kuljettajia, jotka ansaitsevat olla sarjassa. Esimerkiksi Prostin lobbaama Vergne ja gridillä ilmeisesti jonkinlaista arvostusta nauttiva Magnussen olisivat loistavia valintoja nykyisten "kuljettajien" tilalle.
Ylläboldatut kaverit ansaitsee paikan gridillä huomattavasti enemmän kuin Sauberin, Lotuksen (nyk.) tai Manorin kuskit.
 

Maldonadon pastori

Well-known member
Liittynyt
30.3.2011
Viestit
273
Hieman keskinkertainen kuljettajakaksikko kieltämättä. Mutta tuskinpa autokaan yhdessä yössä huipuksi muuttuu. Mersun moottorillakaan ei kulkenut merkittävästi paremmin kuin Renaultilla edellis kaudella. Bernie myös itkee joutuneensa tukemaan tallia, että saa pidettyä tallin ja Renaultin sarjassa. Vai olisikohan se tuki niitä historiabonuksia, mitä muutkin perinteiset tallit saavat? Hirveän innokas en olisi kuulemaan uutista, että Briatore tulee tallipäälliköksi ja Alonso kuskiksi.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Oliko Alain Prost (joka on jotain kautta tekemisissä Renaultin kanssa) vai kuka kun puhui, että minimi huipulle nousemiseen on se kolme vuotta (moottori vie aikaa + muun kaiken hiominen), joten eiköhän ne hyvät/mestariaines kuskit (jos Palmeria ei hyväksi laske) sinne löydy tuossa ajassa. Renaultinkaan ei välttämättä kannata purkaa kalliilla Maldonadon sopimusta ja palkata kalliilla jotain kovaa kuskia, kun autolla ei tulla (todennäköisesti) heti voittamaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Oliko Alain Prost (joka on jotain kautta tekemisissä Renaultin kanssa) vai kuka kun puhui, että minimi huipulle nousemiseen on se kolme vuotta (moottori vie aikaa + muun kaiken hiominen), joten eiköhän ne hyvät/mestariaines kuskit (jos Palmeria ei hyväksi laske) sinne löydy tuossa ajassa. Renaultinkaan ei välttämättä kannata purkaa kalliilla Maldonadon sopimusta ja palkata kalliilla jotain kovaa kuskia, kun autolla ei tulla (todennäköisesti) heti voittamaan.
Ajatellen että viime kaudella kuskille oli sipsiä ja limpparia evääksi, niin siihen nähden Lotus teki erittäin hyvää työtä ilman rahaa. Palkintopallisija on hieno saavutus. Nyt jos tehtaalla on rahaa kehittää autoa, niin saattaa ihan hyvään lentoon saada sen tuossa ajassa. Onko insinööritaso vielä sellainen, kun se oli Kimin aikana Lotarilla? Ja paljonko sinne saadaan hyviä tekijöitä.

Näen tallissa potenttiaalia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8435
Sijainti
Vantaa
Niin, maksoi vain miljoonavelat pois ja se yksi punta laitettiin papereihin verotussyistä.

Pilkkahintaan tosiaan.
No sehän riippuu tosiaan velkojen määrästä, onko ollut pilkka- vai sopuhinta. Tuli Genille tässä muuten takkiin reippaasti...
 

Maldonadon pastori

Well-known member
Liittynyt
30.3.2011
Viestit
273
No sehän riippuu tosiaan velkojen määrästä, onko ollut pilkka- vai sopuhinta. Tuli Genille tässä muuten takkiin reippaasti...
Tiedä sitten lopulta mitä menettivät. Operoida tallia minimikuluilla ja pistää paperilla toiminnan mahdollisimman miinusmerkkiseksi. Genii taitaa kuitenkin olla rahoitus/sijoitusyhtiö. Ja kun Renault jatkuvasti haalii saman tallin takaisin, tulee mieleen, että mitähän pre-agreementteja siellä onkaan taas kerran ollut. Helpompihan se on lajiin palata kokenut talli hommaamalla kuin aloittaa alusta.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
No sehän riippuu tosiaan velkojen määrästä, onko ollut pilkka- vai sopuhinta. Tuli Genille tässä muuten takkiin reippaasti...
Ellen ihan väärin muista niin GENII sijoitti Lotus F1 talliin 100 miljoonaa taalaa.
Muuten hyvä mutta tuo tais olla lainaa Lotus F1 tiimille. Josta G.Lopez tais monta kertaa mainita että hänellä ei ole kiire saada rahojaan pois.
Joten nyt kun Renault on ostanut Lotuksen F1 tiimin 1:llä punnalla ja ottanut velat vastuulleen. Niin GENII:llä on edellee "sijoitus" voimassa mutta tällä kertaa Renault F1 tiimistä.
Miten isot pojat on tuon muodollisen pikku vipin lopultakin hoitaneet olis kiva tietää. Jos jotain vois veikata niin tuskimpa GENII tuota mihinkään menetti.
Miten paljon tuosta lainasta muuttui Renault F1 tiimin osakkeiksi jne jne ...
No tuskimpa me tavalliset tallaajat koskaan saamme sitä tietää.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5198
Genii omistaa edelleen osan tallista ja sitä kautta varmasti heidän itse lainaamansa rahat ovat edelleen kiinni tallissa. Omistajuusosat taisivat mennä noin 35-65. Renault'n väitetään sitoutuneen F1-sarjaan kahdeksaksi vuodeksi, joten ehkä kyse on jonkinlaisesta osamaksukuviosta, eli Genii saisi omansa pois pikkuhiljaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Genii omistaa edelleen osan tallista ja sitä kautta varmasti heidän itse lainaamansa rahat ovat edelleen kiinni tallissa. Omistajuusosat taisivat mennä noin 35-65. Renault'n väitetään sitoutuneen F1-sarjaan kahdeksaksi vuodeksi, joten ehkä kyse on jonkinlaisesta osamaksukuviosta, eli Genii saisi omansa pois pikkuhiljaa.
Kirjanpitotiedoista käy myös ilmi, että Lotuksen taustalla olleella Genii Capitalilla ja sen tytäryhtiöllä Gravity Motorsportilla on yhä kymmenen prosentin omistusosuus talliin. Tallin jättivelat kuitannut Renault omistaa loput 90 prosenttia.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/renault-maksoi-vain-yhden-punnan-f1-tallista/5627482
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Varikkohuhut ovat viemässä F1-sarjan nelinkertaista maailmanmestaria Alain Prostia tulevalla kaudella tehdastalliksi palaavan Renault'n peräsimeen.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Varikkohuhut ovat viemässä F1-sarjan nelinkertaista maailmanmestaria Alain Prostia tulevalla kaudella tehdastalliksi palaavan Renault'n peräsimeen.
Lisää varikkohuhuja, PDVSA:n maksut on useamman viikon myöhässä. menneet jo pahemman kerran eräpäivän yli. Jos ei masseja tule, huhutaan Magnussenia Maldon tilalle. Olisi kyllä oikeuden riemuvoitto. Ainakin omasta mielestäni Kevin ansaitsisi kuskin paikan ja Pastor katsomopaikan.

Nyt kun Nissan vetäytyi WEC-sarjasta, on kai täysin mahdollista että Renaultin F1-team nimettäisiin Nissaniksi. Tällaisiakin huhuja liikkuu.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7519
Lisää varikkohuhuja, PDVSA:n maksut on useamman viikon myöhässä. menneet jo pahemman kerran eräpäivän yli. Jos ei masseja tule, huhutaan Magnussenia Maldon tilalle. Olisi kyllä oikeuden riemuvoitto. Ainakin omasta mielestäni Kevin ansaitsisi kuskin paikan ja Pastor katsomopaikan.

Nyt kun Nissan vetäytyi WEC-sarjasta, on kai täysin mahdollista että Renaultin F1-team nimettäisiin Nissaniksi. Tällaisiakin huhuja liikkuu.
Magnussen ja Nismo kuulostaa hyvältä. :thumbup:
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
K-Mag olisi kyllä vallan tervetullut takaisin gridiin, varsinkin Pastorin tilalle.
 
Ylös