Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Moottoripäivityksen lisäksi huhuiltiin, että Ferrariin olisi tulossa lyhyempää nokkaa + uutta takajousitusta+shelliltä uutta seosta. Ilmeisesti tarina kertoo, että ainakin nyt se uusi jousitus ja polttoaine saadaan autoon. https://twitter.com/Gianludale27/status/740564441788481536


Editoidaan vielä linkki tuohon uutiseen kun jaksoin googlettaa: http://www.motorsport.com/f1/news/ferrari-targets-montreal-boost-with-new-turbo-for-vettel-745002/
Onko nyt oikeasti näin, että tuota ei ole vielä Kimin autossa? Montas kisaa Kimi nykyseillä on sitten ajamatta?
Autosportin mukaan molemmissa autoissa.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124685/ferrari-drivers-get-engine-upgrade-for-canada

Jossain luki (en muista missä) että se huhuiltu lyhempi nokka on tulossa Mäkkiin eikä Ferkulle!
Parempi odottaa ja katsoa kuin luottaa näihin spekulaatioihin. Sittenhän sen näkee.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Niin, on tämä hieman sekavaa ...

Maclaren uutisessa ei puhuta mitään uudesta keulasta vaan uudesta turbosta ja uudesta polttoaineesta.
http://it.motorsport.com/f1/news/la-honda-introduce-un-nuovo-turbo-in-canada-751946/

Kun taas Ferrari uutisessa puhutaan uudesta takajousituksesta, uudesta turbosta ja uudesta polttoaineesta.
Sekä kiistetään että Ferrarille tulisi uusi nokka mutta että Maclarenile tulee...
http://it.motorsport.com/f1/news/ferrari-ce-la-sospensione-posteriore-smentito-il-muso-nuovo-749102/

Joten ei noista ota selvää. Täyytyy jäädä odottelemaan Jabsun tai jonkun muun kuvia.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Ferrarin takapään muutoksista :

Changes on the new rear suspension:
- Changes at the modular system
- Different rocker
- New 3rd element (hydraulic)
https://twitter.com/Gianludale27/status/740844085653704704


Tuo viimeinen kuulostaa mielenkiinoiseta. Mikähän se mahtaa olla ?
Olisko jotain tyyliin Mersu eli että jousitus jäykkenee nopeuden kasvaessa ?
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Ferrarin takapään muutoksista :

Changes on the new rear suspension:
- Changes at the modular system
- Different rocker
- New 3rd element (hydraulic)
https://twitter.com/Gianludale27/status/740844085653704704


Tuo viimeinen kuulostaa mielenkiinoiseta. Mikähän se mahtaa olla ?
Olisko jotain tyyliin Mersu eli että jousitus jäykkenee nopeuden kasvaessa ?
Niin en tiedä. Nämähän ovat hieman harmaita alueita kun ei saisi olla aktiivista alustaa/jousitusta tai aerodynamiikkaa (pl. DRS). Mutta sitten on niitä tapauksia missä onnistutaan jotain porsaanreikää hyödyntämään. Kuten esim. se Fric-systeemi vai mikä lie, mikä tosin kiellettiin jo silloin muutama vuosi sitten erikseen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kompressori söi kaksi polettia, mutta uusi turbiini saatiin kuitattua ilmaiseksi luotettavuuden parantamiseksi. Näin kertoo motorsport.comin italian kielinen versio.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itseä ei edes epäluotettavuus häiritsisi tässä vaiheessa, kunhan nopeus olisi samassa mäkin kanssa, tai vaikka nopeampikin.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Itse olisin huolissani jos Mäkillä ajettaisiin samaa vauhtia kuin Ferrarilla. Mutta onneksi tähän skenaarioon en itse henkilökohtaisesti usko. Kimi tulee olemaan tänä viikonloppuna kova!
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Kun oli huhua tuosta lyhyemmästä nokasta niin Red Bullillehan se tuli kanadaan. Taitaa ferrarilla olla panostukset vähän toisaalla atm.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
– Unohdetaan 1,5 sekunnin ero lauantain aika-ajoissa ja asfaltin valtameri, joka systemaattisesti erottaa Ferrarin Mercedeksestä joka kisan lopussa. Meidän täytyy valitettavasti sanoa myös pari sanaa Ferrarin taktiikasta, Mensurati aloittaa kritiikkinsä.

– Todellakin, koska tänään (tallipäällikkö Maurizio) Arrivabene ja Marchionne voivat iloita palkintopallista ainoastaan Sebastian Vettelin teutonisen järjen ansiosta. Hän päätti käskeä kaikki punapukuiset miehet helvettiin ja teki täysin päinvastoin kuin hänelle neuvottiin.

– Ferrarin varikkomuurilla oltiin selvästi hyvin varmoja siitä, että he ovat oikeassa. Sitten he varmaankin kostivat Vettelin sabotaasin ja kutsuivat varikolle Räikkös-paran, jonka suomalainen säyseys sai hänet vangikseen. Sen jälkeen hänen kisansa oli ainakin siinä pisteessä pilalla, Mensurati arvostelee.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/f1-lehdistokatsaus-ferrari-kosti-vettelin-sabotaasin-kimi-paralle/5954368

Kerrankin kuraa Kimin kohdalla tallillekin - ja ihan ansaitusti :thumbup:

En tiedä, missä kunnossa Kimin renkaat olivat stopille tultaessa, mutta veikkaisin tilanteen olleen suunnilleen sama kuin Vettelilläkin - kierroksia olisi ollut vielä rutkasti jäljellä. Softit ainakin kestivät Kimillä erinomaisesti, vasta lopussa alkoivat hiipumaan.

Ferrari osoitti mielestäni strategisen kypsyyden puutetta, kun meni Reb Bullin retkuun. 6-7 kierroksen super soft -stintin jälkeen pitäisi tajuta, ettei kyse voi olla undercut -yrityksestä - siellä on siis renkaiden kanssa ongelmia -, kun Ricciardon kierrosajatkin heikkenivät. Sen tajusi penkkiurheilijakin! :D Varsinkin, kun Ferrarilla oli aivan varmasti viikonlopun ajalta informaatiota pitkistä stinteistä, miten super soft heillä kestää.

Menikö Kimin kolmossija sitten tähän taktiikkavirheeseen? Ehkä. Jos Kimi olisi pysynyt pidempään ulkona, olisi Pereziin ehkä voitu yrittää undercuttia. Tuoreemmilla softeilla olisi ehkä pystynyt jopa repimään sen viiden sekunnin eron Checoon ja patsastelemaan podiumilla, who knows. Joka tapauksessa aikaisen stopin takia joukon keskivaiheille putoaminen söi aikaa. Vaikka Kimi omalla ajollaan 5 sekunnin rangaistuksen itselleen aiheuttikin, olisi hänellä ilman sitäkin tehny tiukkaa Perezin puolustamisessa selvästi vanhemmilla renkailla.

Jotta Kimin jatkuva mollaus loppuisi, pitäisi tallinkin ryhdistäytyä. Jos auto on kisan toiseksi nopein ja toinen Mersu ei ongelmien takia ole kärkitaistossa, eivät 2. ja 6. sekä 2. ja 4. sija ole tyydyttävä lopputulos. Vettel sanoi tallille vastaan, että renkaat tuntuvat hyvältä ja oli oikeassa. Muuten Perez olisi varmaan ollut toinen, jos Seb olisi kiltisti tullut varikolle. Kimikin voisi tuoda enemmän omaa mielipidettään esille, mutta olikos niin, ettei taktikointi ole koskaan ollut Kimin vahva puoli?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Jotta Kimin jatkuva mollaus loppuisi, pitäisi tallinkin ryhdistäytyä. Jos auto on kisan toiseksi nopein ja toinen Mersu ei ongelmien takia ole kärkitaistossa, eivät 2. ja 6. sekä 2. ja 4. sija ole tyydyttävä lopputulos. Vettel sanoi tallille vastaan, että renkaat tuntuvat hyvältä ja oli oikeassa. Muuten Perez olisi varmaan ollut toinen, jos Seb olisi kiltisti tullut varikolle. Kimikin voisi tuoda enemmän omaa mielipidettään esille, mutta olikos niin, ettei taktikointi ole koskaan ollut Kimin vahva puoli?
Kun varikolla vaihdetaan ainoastaan renkaat, niin kuljettajan oma tuntemus on paljon tärkeämpi osa. Tallin osalta olennaista on tuoda esiin, mihin normaali varikkopysähdys tuossa tilanteessa pudottaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Tallit eivät taida kuunnella kuljettajia kuivalla kelillä kovinkaan paljoa. Viikonlopun aikana on ajettu suuri määrä kierroksia ja rengaskulumat jne. ovat hyvin tiedossa, joten vakaissa olosuhteissa insinööri vain katsoo ruutua ja antaa tietokoneen käskeä. On näitä tapauksia ennenkin ollut radiossa, kun kuljettaja joutuu huutamaan insinöörille, että nyt pitää päästä varikolle, kun renkaat sulavat alle. No ei voi, kun varikkotaktiikka on laadittu kolmen kierroksen päähän! Euroopan GP:n taktikointi oli oikeastaan erikoista siksi, että tiedossa oli, että yksi stoppi riittää vaikka sen tekisi aikaisessakin vaiheessa. Tästä syystä oli melko turvallista antaa Vettelin pysyä radalla. En tiedä, miksi talli piti ensin Red Bullia niin suurena uhkana mutta kuitenkin antoi periksi.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Scuderia-Ferrarin FB-ryhmässä on aika suuri kannatus Kimiä kohtaan. Mielestäni uutisessa kuin uutisessa enemmän puhutaan kuin Vettelistä.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Scuderia-Ferrarin FB-ryhmässä on aika suuri kannatus Kimiä kohtaan. Mielestäni uutisessa kuin uutisessa enemmän puhutaan kuin Vettelistä.
Samaa olen havainnut myös mitä olen italialaisten lehtien kommenttiosioita välillä lukenut, niin kyllä Kimi lähinnä positiivista kommenttia saa ja ne kommentit eniten peukutuksia.
Perinteinen maanantai formulaviikonlopun jälkeen: Isoimmat lehdet läpi kommenttiosioineen Google Translaten avulla :D
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Paljonko on ajettu nyt, puolet? Ja Kimi Matias ja Fettel tasoissa! HURAA!

Tämä paljon puhuttu neljän kisan kuukausi menossa, josta ensimmäisessä erässä hallintopäällikkö selätti tiimikaverinsa ja antoi tervehdyksen Ferrarin tifosoille! Yhden erän tappio sallittakoon, mutta vielä kaksi pitää onnistua! Pitäkäämme kädet tapissa seuraavaan koitokseen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Paljonko on ajettu nyt, puolet? Ja Kimi Matias ja Fettel tasoissa! HURAA!

Tämä paljon puhuttu neljän kisan kuukausi menossa, josta ensimmäisessä erässä hallintopäällikkö selätti tiimikaverinsa ja antoi tervehdyksen Ferrarin tifosoille! Yhden erän tappio sallittakoon, mutta vielä kaksi pitää onnistua! Pitäkäämme kädet tapissa seuraavaan koitokseen!
Yhdeksän kisaa ajettu ja 12 jäljellä. Eli vielä on monta kisaa jäljellä, jossa Kimi voi antaa näyttöjä kaudelle 2017 varten. "Huhujen" mukaan Ferrari julkistaa kisakuskinsa heinäkuussa jäljellä olevien kolmen kisan aikana. Ei muuta kuin nimi soppariin, Kimi!
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Arrivabeneltä kysyttiin Itävallassa, mitä mieltä hän on Mersu-kuskien kolarista. Ferrarilla Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel tiedetään erittäin hyviksi ystäviksi keskenään.

– Jätän tämän ongelman Totolle. Se ei ole minun ongelmani, Arrivabene kommentoi tuoreeltaan.

– Mutta olen aika tyytyväinen Kimiin ja Sebiin, koska en usko, että tuollaista voisi tapahtua meidän kuskeillemme, hän lisäsi.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/ferrari-pomo-mersun-kolareista-tuollaista-ei-tapahtuisi-kimille-ja-sebille/5980206

Siinäpä aika hyvää syytä, miksi Kimi todennäköisesti jatkaa Ferrarilla myös ensi kaudella. Kimi on harvoja kuljettajia, joista voi olla 99.9% varma, ettei tekisi tallikaverilleen sellaista, mitä esimerkiksi Nico ja Lewis ovat harrastaneet. Vettelistä en menisi täysin takuuseen, toki Kimiä kohtaan tuskin törkyilisi - ja tällöinhän tallin kuljettaja-asema on mitä parhain.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös