Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ei Vettelin tarvi enää voittaa mitään. Se on voittanut jo enemmän kuin 99% kuskeista. Tervetuloa normaaliin elämään, joka ei ole koko ajan parasta satua.
Tarvitse? Normaali elämä?

Mitä tekemistä noilla asioilla on F1-kuskin kanssa? Ei niin yhtään mitään. Huippu-urheilijat eivät elä normaalia elämää eivätkä he ole normaaleja ihmisiä. Neljää F1-mestaruutta ei voita mies, joka niiden jälkeen sitten yhtäkkiä toteaa, että "no hitto, johan noita on neljä kappaletta, mitä tässä enää stressaamaan". Kaikesta voi huomata, että Vettelin draivi on vähintään yhtä kova menestykseen kuin RB-huippuvuosina ja olen itsekin vakuuttunut, että jossain vaiheessa alkaa turhautuminen näkymään jos Ferrari ei selkeästi ala näyttämään aidon kehityksen merkkejä suhteessa Mersuun.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Itse pistäisin rahat siihen että sukset Marchionnen kanssa meni ristiin. Ymmärsin että herrat olisi 3 päivää Unkarin jälkeen istuneet alas ja lähtö tullut sen jälkeen.
Enpä usko, että siinä mitkään sukset ovat varsinaisesti menneet ristiin. Luulen, että siinä on ihan yhteistuumin todettu, että yhteiseen jatkoon ei ole eväitä tässä tilanteessa, jossa Allisonilla on äärettömän raskas henkilökohtainen vaihe elämässä ja Marchionne haluaa 100% sitoutumista ja panostusta työhön.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Ei Vettelin tarvi enää voittaa mitään. Se on voittanut jo enemmän kuin 99% kuskeista. Tervetuloa normaaliin elämään, joka ei ole koko ajan parasta satua.
Vettelillähän ei varsinaisesti ole edes kokemusta "normaalista F1-kuskin elämästä". Toistaiseksi hän on voittanut kisoja tai ajanut voittaja-autossa koko uransa läpi pois lukien debyyttivuosi 2007 Toro Rossolla. Tämä kausi on siis jollain mittarilla jopa hänen uransa huonoin ja se on sitä lähes yksinomaan tallin vuoksi.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Tarvitse? Normaali elämä?

Mitä tekemistä noilla asioilla on F1-kuskin kanssa? Ei niin yhtään mitään. Huippu-urheilijat eivät elä normaalia elämää eivätkä he ole normaaleja ihmisiä. Neljää F1-mestaruutta ei voita mies, joka niiden jälkeen sitten yhtäkkiä toteaa, että "no hitto, johan noita on neljä kappaletta, mitä tässä enää stressaamaan". Kaikesta voi huomata, että Vettelin draivi on vähintään yhtä kova menestykseen kuin RB-huippuvuosina ja olen itsekin vakuuttunut, että jossain vaiheessa alkaa turhautuminen näkymään jos Ferrari ei selkeästi ala näyttämään aidon kehityksen merkkejä suhteessa Mersuun.
Mites toi Häkkinen? Tosin mestaruuksia oli puolet vähemmän.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mites toi Häkkinen? Tosin mestaruuksia oli puolet vähemmän.
Sanoinkin, että neljää mestaruutta ei voita kuin mies, jolla on poikkeuksellinen draivi. Mikalla ei tosiaan ollut lähellekään sellaista draivia vaan kaikesta näki, että onnettomuus ja sen päälle kaksi mestaruutta olivat tarpeeksi.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Kyllähän Kimillekin kuuluisi ainakin kaksi mestaruutta ellei jopa kolme - oli kuitenkin erittäin tasainen 2003:kin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kyllähän Kimillekin kuuluisi ainakin kaksi mestaruutta ellei jopa kolme - oli kuitenkin erittäin tasainen 2003:kin.
Jokaiselle kuuluu melkeinpä mestaruus, jos lähdetään jossittelemaan. Esim. McLaren haki 2000-luvun alussa luotettavuuden kustannuksella nopeutta. Jos olisi ollut luotettava, olisiko ollut niin nopea?
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Jokaiselle kuuluu melkeinpä mestaruus, jos lähdetään jossittelemaan. Esim. McLaren haki 2000-luvun alussa luotettavuuden kustannuksella nopeutta. Jos olisi ollut luotettava, olisiko ollut niin nopea?
Vahvasti tämä.

Moraaliset voittajat sekä kauden-melkein-mestarit tunnetaan myös termillä häviäjät. Voittoja ja mestaruuksia ei ansaita, ne voitetaan.
 

Checo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
11
Monettakos vuotta Ferrari nyt "hylkää" tämänvuotisen auton kehittämisen ja keskittyy ensi vuoden autoon? Ainakin 4 vuotta? Luultavemmin enemmän.

Tulee mieleen Toto Wolffin kommentit jonkun kisan jälkeen kun sky:lla hiillostivat että joko te rakennatte täyttä päällä uutta autoa ja resurssit siirretty sinne? Siihen Toto vaan että ei. Voimme oppia nykyisestäkin autosta vaikka säännöt muuttuvatkin. Kehittää työskentelymenetelmiä jne jne. Myös että vaikka näytämme vahvoilta niin kilpailijat tulee ohi vasemmalta ja oikealta jos nyt lopetamme tähän.

Että ehkä sen Ferrarinkin kannattaisi panostaa noihin työskentelymenetelmiin ja autoon, eikä vain aina hylätä ja aloittaa alusta kun ei voita x määrää kisoja heti alkukaudesta. Asiathan ei varmasti näin mustavalkoisia ole mutta tämmöinen kuva kuitenkin jää.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Monettakos vuotta Ferrari nyt "hylkää" tämänvuotisen auton kehittämisen ja keskittyy ensi vuoden autoon? Ainakin 4 vuotta? Luultavemmin enemmän.
Miten niin hylkää? Arrivabenen mielestä Ferrari taistelee edelleen maailmanmestaruuksista Saksan GP:n flopista huolimatta. Ferrarilla taitaa pikemminkin olla kovat paineet suorittaa tällä kaudella kuin siirtää täydet panokset ensi vuoteen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Miten niin hylkää? Arrivabenen mielestä Ferrari taistelee edelleen maailmanmestaruuksista Saksan GP:n flopista huolimatta. Ferrarilla taitaa pikemminkin olla kovat paineet suorittaa tällä kaudella kuin siirtää täydet panokset ensi vuoteen.
Arrivabenen höpötykset saa minusta laskea toisesta korvasta ulos. Eikös voittokulun pitänyt lähteä Espanjasta liikkeellee, mutta mites sen auton kehittyminen... Eiköhän Ferrarilla sorvata parhaillaan Arrivabenelle eropaperia.

Ferrarin hetkellisen nousun petasi herra Luca di Montezemolon orkesteri, jonka hedelmiä Mauri+Marchionne niittivät erittäin korkealla profiililla. Maurin+Marchionnen tulokset nähdään parhaillaan.
 
Viimeksi muokattu:

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Alkaa kohta tuntua että Kimin 2017 sopimus oli virhe ja olisi ehkä pitänyt mennä Rellulle.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Monettakos vuotta Ferrari nyt "hylkää" tämänvuotisen auton kehittämisen ja keskittyy ensi vuoden autoon? Ainakin 4 vuotta? Luultavemmin enemmän.

Tulee mieleen Toto Wolffin kommentit jonkun kisan jälkeen kun sky:lla hiillostivat että joko te rakennatte täyttä päällä uutta autoa ja resurssit siirretty sinne? Siihen Toto vaan että ei. Voimme oppia nykyisestäkin autosta vaikka säännöt muuttuvatkin. Kehittää työskentelymenetelmiä jne jne. Myös että vaikka näytämme vahvoilta niin kilpailijat tulee ohi vasemmalta ja oikealta jos nyt lopetamme tähän.

Että ehkä sen Ferrarinkin kannattaisi panostaa noihin työskentelymenetelmiin ja autoon, eikä vain aina hylätä ja aloittaa alusta kun ei voita x määrää kisoja heti alkukaudesta. Asiathan ei varmasti näin mustavalkoisia ole mutta tämmöinen kuva kuitenkin jää.
Minä olen seurannut formuloita vuodesta 1997 ja joka kesä sama homma niillä tiimeillä jotka ei ole mestaruustaistossa tässä vaiheessa kautta enää mukana. Kyllähän se ensi kauden autoon panostaminen on vain järkevää kun mestaruusjuna on jo mennyt ja säännöt muuttuvat taas jonkin verran.

Ferrarin tilanne on kyllä harmillinen, jatkuvuus puuttuu aivan kokonaan. Toivottavasti Arrivabenen potkuhuhut ovat vain huhuja. Pakkaa ei saisi liikaa sekoittaa. Ehkäpä sinne löydettäisiin joku tuntematon kyky jolla olisi uusia ideoita ja visio mihin suuntaan autoa lähdetään viemään. Vaikka Ferrari on legendaarisin talli, niin Formula-teollisuus on keskittynyt britteihin missä se kovin osaaminenkin liikkuu. Aika monelle lienee iso kynnys muuttaa Italiaan kun elämä on rakennettu britteihin.

Kyllähän nykyiset testaamisrajoitukset on iskeneet kovimmin juurikin Maranelloon. Ennenhän punaisten suurin etu oli kun pystyivät omilla kotiradoillaan testaamaan "yötäpäivää".
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Niin, Ferrarihan on keskittynyt aina kesällä jo ensi kauteen vuodesta 2011 alkaen. Heikoin tuloksin. Mulla on vaan sellainen olo, ettei se tulevaisuus näytä juuri paremmalta. Mersu on liekeissä, RB:llä on taas kilpailukykyinen moottori ja eiköhän Hondakin saa palikat ojennukseen. Tähän päälle Rellun tehdastiimi ja onpahan taas tunkua tuonne kärkipaikoille. En nyt varsinaisesti keksi mitään etulyöntiasemaa mitä Ferrarilla olisi näihin muihin nähden.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Ferrari nousee vielä. Uusi paketti tulee belgiaan ja homma toimii. Moottori ilmeisesti kuitenkin ihan ok ja siinä ei enää jäädä jälleen mersua tai rellua? Ajettavuuskin kohdillaan mutta tiedä sit miten erssit ja lerssit toimii muihin verrattuna. Joku niistä sanoi että siellä vielä paljon parannettavaa. Mahtaa olla turhautuneita tuolla tallissa väki kun ties monettako vuotta yrittää ja yrittää mut ei.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Ferrari nousee vielä. Uusi paketti tulee belgiaan ja homma toimii. Moottori ilmeisesti kuitenkin ihan ok ja siinä ei enää jäädä jälleen mersua tai rellua?
Kaippa ne edelleen on vähän Mersua jäljessä moottorin osalta. Luulen.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Oma teoria että Mersu saa edelleen aika-ajoissa koneesta(voimayksiköstä) enemmän irti kuin Ferrari. Kisatilanteessa puntit tasoittuu. Renault on kuulemma 45hv perässä mersua ja Ferrari varmaan siinä välimaastossa.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5000
Sijainti
Vantaa
Taitaa Ferrarin isoin haaste olla tällä hetkellä se, että tiimi on niin italialainen. Viime vuosikymmenellä, kun tiimi oli vähemmän italialainen, niin tuloksetkin olivat parempia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös